![]() |
spoedvraagje: schudden blok bij koud 130pk tdi
Hoi,
Ik kan een mooi golfje 4 kopen met 130pk tdi. Bij koude start staat het motorblok af en toe wat te schudden waarbij je ook de spanner van de multiriem ziet klapperen, als de motor warm is schudt deze haast niet meer. Verder met rijden voel je niks bijzonders. Iemand een idee wat dit kan wezen? Alvast bedankt |
Hey, die van mij heeft dat ook wel eens gedaan, als het goed is gaat die spanner vanzelf strak zitten. Ik zou niet weten wat het kan zijn als het terug komt, spanner kapot? Iets met je motorsteunen (is bij mij wel een afgebroken).. Ik ben helaas geen monteur dus voor wat het waard is..
|
Het kan zijn dat je onderste motorsteun achter de bak kapot is.
Het kan ook zijn dat de brandstofpomp wat afgesteld moet worden oid. |
brandstofpomp?ik neem aan dat het een pompverstuiverblok is,waar dus ook meteen het euvel zit.1 van de pompverstuivers haalt de opbrengst niet.
gok ik;) |
vervang je vrijloop van de dynamo maar, dan is het over :thumbup:
|
als alleen de riem zou klapperen idd...hij zegt toch dat het blok schudt?
|
hoe lang blijft hij schudden dan?? bepaalde types hadden ook een software fout erin, die eerste modellen tdi..
of als ie et maar eventjes doet, is de gloeierij wel ok? |
vraag me ook af of hij wel elke cilinder evengoed voorgegloeid heeft.
klinkt bijna alsof hij op die poten loopt. diesel heeft nog wel een klein beetje veel compressie kan me voorstellen dat dat nogal klappert |
voorgloeien is niet zo belangrijk voor een tdi dat de motorloop daardoor beinvloed word.
of hij moet in alaska rondtuffen met dat ding:D |
Dank voor de reacties mannen. Heb wat zitten snuffelen mbt deze blokken en schudden schijnt vrij normaal te zijn, kan idd pompverstuiver zijn of 2 punts massavliegwiel (dure grap). Dit is 1 van de eerste 130pk tdi's dus ik denk dat ik hem maar laat staan.
|
All times are GMT +1. The time now is 05:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.