![]() |
1.9 TDI (90pk) voor 350euro
hierbij doe ik onze TDI blok weg
heeft 306xxxkm achter zich klokteller is er bij net zoals complete kabelboom en versnellingsbak ! enige minpuntje...de motor draaid niet altijd "proper" dat wil zeggen dat er oftewel in injecteur vuil/versleten is oftewel is er iets aan de dieselpomp... meeneemprijs: 350euro |
Wat is hier dmv chippen mee te doen?
Dus in hoeverre verschilt dit 90 pk blok van de sterkere blokken? |
Quote:
het is een standaard 90pk blok :thumbup: niets aan gedaan buiten onderhoud en rijden :D |
denk dat broodfanaat bedoelt of hier door middel van tjippen wat meer PK'tjes uit te halen zijn?
|
Quote:
als dit het geval is, denk ik dat er mogelijkheden genoeg zijn maar hier heb ik geen kaas van gegeten ;) |
Quote:
Wat bedoel je met de sterkere blokken? |
90 pk 1Z blokken zijn bijna het zelfde als de AFN,alleen de zuigers van de 1Z kunnen geen hoge vermogens aan.
De 1Z zuigers hebben geen bronzen bussen waar de piston pen in zit,alle andere tdi'tjes wel. ![]() Dan krijg je dit op een gegeven moment. ![]() Met als gevolg dat je weer veel geld moet uit geven. |
Ik rijd met een AHU (zelfde als een 1Z), laatst gechipt naar ca. 120 pk en 265 Nm.
Zeer tevreden mee! |
Quote:
Met sterker bedoel ik alleen meer pk's. Dus de 110 of 130pk blokken. Dus, is 't mogelijk hier gewoon een andere chip aan te hangen en dan richting die waardes van 110 of zelfs 130 pk te gaan, of moet d'r veel meer vervangen worden. De zuigers in ieder geval dus... :D |
van het "chippen" en "tunen" van zo'n TDI heb ik geen idee wat ermee te doen is..
moet (liefst zo snel mogelijk) weg :thumbup: |
DOE EEN BOD en wie weet ;)
|
Quote:
Ik geloof dat het hier gaat om de 1.9 TDI die je zoal terug vond in de golf 3. Als ik me niet vergis zijn deze enkel leverbaar in 90 en 110pk. Ik kan je wel vertellen, als het blok in orde is, meer dan 140 pk geen enkel probleem is... Rij nu al en dik jaar rond met een 90 pk 1Z blokje dat ik heb omgebouwd naar een M-TDI met (als de koppeling het toelaat) meer dan 150 pk. Heb het blok wel eerst volledig uiteen gegooid en alle slijtage onderdelen vervangen. Het enige wat mij het afgelopen jaar heeft tegengehouden van hem iedere dag te gebruiken is het welbekende krukastandwiel dat wel eens los komt te zitten. Overlaats heb ik dit door een specialist laten repareren, de man moest er slechts 120 EUR voor hebben en sindsdien geen problemen meer te melden (buiten dan de koppeling die nu toch echt moet vervangen worden door een sterkere variant) De meeste problemen die ik al ben tegengekomen met deze blokjes zijn gare injectors en een zéééér slechte timing van de pomp. Deze kwaaltjes vallen allemaal nog wel vrij goedkoop op te lossen... Enkel de luchtmassa meter wilt ook wel eens beginnen moeilijk doen en dat is wel een dure grap... |
Zit er nog meer verschil in die blokken behalve die bronzen bussen? Bedoel tussen de 90pk, 110pk, en 130pk. Die zitten toch ook in de gofjes 4, A3 etc..?
|
Quote:
Dat klopt die is amper 1J oud na dat ie vervangen is :thumbup: Doe een bod ligt in de weg ! |
ook dit jaar mag deze weg !!
NU ophalen voor 250euro !! |
All times are GMT +1. The time now is 00:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.