Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf mk1 Gti gekocht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74964)

Mk1-Addict 11-09-2010 22:08

Golf mk1 Gti gekocht, pag 6: hulp nodig met storing

sinds vandaag ben ik eigenaar van een 83er Golf 1 Gti Pirelli. Het is de witte die hier op het forum te koop heeft gestaan:

Ik heb er een dagtrip van gemaakt. De trein in Arnhem gepakt van 7.10. Om 9.47 aangekomen in Scheemda en met een kennis uit Scheemda doorgereden naar Midwolda. Auto eerst nog even bekeken, en bedacht een klein proefritje te maken.

Deze eindigde na precies 200 meter na een kort droge tik en een bijna blokkerend achterwiel :eek:

Heel langzaam teruggereden en ANWB gebeld. Bleek de remvoering van het metaal af te zijn gegaan, komt wel vaker voor bij auto's die langer stilstaan.

Van de verkoopster nog een extra set wielen meegekregen, ook een beetje als tegemoetkoming voor de kleine tegenslag, setje 17" met behoorlijk goede banden, mooi voor de Golf 3 cabrio :thumbup:

Gelukkig heeft de betreffende kennis een schuur vol met type 1 onderdelen dus na het overschrijven (was toch wel overtuigd dat het goed zat) mee naar zijn schuur.

Rond een uur of vier richting Arnhem met de linker achterrem helemaal vernieuwd (rechter doe ik morgen), dakje open en een brede grijns op mijn gezicht. Onderweg gaat ineens het koellampje knipperen :mad:

Gestopt bij een huis met een aantal Golfjes voor de deur, werkt altijd! Klein beetje koelvloeistof moeten bijvullen en weer op pad.

Nu zit ik op de bank dit verhaal te typen en kijk ik af en toe naar buiten...daar staat mijn witte trots

Plannen:

* orginele verlichting monteren (achterlichten meteen gekocht vanmiddag)
* luchtvering monteren wat onder de cabrio uitkomt
* audio upgraden, zoveel mogelijk onzichtbaar. Geen grote gaten in de deurbekleding enzo.
* kleine dingetjes aanpakken zoals kabeltje van de stoel dat gebroken is, rempedaal zit veel dieper dan in de type 1 cabrio, denk dat de hoofdremcilinder misschien wat inwendig lekt, heb al een motorsteun gezien die vervangen moet worden, olietemp wordt niet aangegeven, niet in de MFA als in de meter

Op de duur plaatwerk aanpakken en opnieuw spuiten waar nodig. Achterscherm heeft een vieze plek, wielranden achter zijn niet heel fris meer, front is net een golfslagbad, dakje heeft beginnende plekjes.

monark 11-09-2010 22:13

van harte, ziet er goed uit suc6 ermee :thumbup:

Ian_C 11-09-2010 22:21

Proficiat. Komen er ook weer Pirelli velgen onder? :D

Mk1-Addict 11-09-2010 22:29

Quote:
Originally Posted by Ian_C
Proficiat. Komen er ook weer Pirelli velgen onder? :D

eeeh, neen! Ook geen RS-en, denk dat ik mijn Passat W8 wielen maar eens ga proberen onder deze....

chris 11-09-2010 22:44

Dan is jou vriend in Scheemda zeker Ernst Breeschoten of Henk van der Veen?

Mk1-Addict 11-09-2010 22:46

Quote:
Originally Posted by chris
Dan is jou vriend in Scheemda zeker Ernst Breeschoten of Henk van der Veen?

den 1e....

chris 11-09-2010 22:58

Die heeft zeker een mooie en grote schuur vol met Golf 1 spul...ken hem nog uit de tijd dat hij in Rozenburg woonde en later naar Groningen emigreerde..

Als je net als hem bent...word deze Pirelli 100% origineel?

LRR 12-09-2010 06:41

Leuk dat deze auto hier toch op VF blijft !!!!

Succes ermee, en hou ons op de hoogte van de vorderingen !!!

Sjeesbeest 12-09-2010 09:04

mooie aankoop, succes met je plannen.

Het verhaal klinkt mij wel bekend in de oren, zo heb ik mijn cabrio
ergens onder een boom vandaan gehaald. Die daar 2 jaar had gestaan
ook de achtervoering losgeraakt en was de overdruk koelslang van
het expansievaatje weggeteerd en losgeschoten. T waggie heeft
mij toen netjes thuisgebracht.

vdWal. 12-09-2010 09:42

mooie aankoop :thumbup:

sixpack 12-09-2010 09:45

Gefeliciteerd Huibert !

(dus ik kan geen setje rs voor je klaarmaken ? :D )

Groetjes Peter

Mk1-Addict 12-09-2010 10:37

Quote:
Originally Posted by chris
Die heeft zeker een mooie en grote schuur vol met Golf 1 spul...ken hem nog uit de tijd dat hij in Rozenburg woonde en later naar Groningen emigreerde..

Als je net als hem bent...word deze Pirelli 100% origineel?

Dat klopt. Heb me weer staan te vergapen aan zijn verzameling! Een rode pirelli, een grijze 5-deurs uit 82, zijn daily jetta uit 82....

Maar nee! Het is toch al geen fabrieks originele pirelli meer, hij gaat iig op lucht ;-)

Mk1-Addict 12-09-2010 10:43

Quote:
Originally Posted by sixpack
Gefeliciteerd Huibert !

(dus ik kan geen setje rs voor je klaarmaken ? :D )

Groetjes Peter

Dank je Peter,

Voorlopig niet! Maar je weet nooit wat de toekomst brengt....

Huibert

Mk1-Addict 12-09-2010 10:45

@all: dank voor de reacties

yvonne-stek 12-09-2010 11:49

Wat goed om te horen dat de reis is goedgegaan!

Ik wens je heel veel (klus)plezier. Mijn moeder en ik zijn erg blij een liefhebber te hebben gevonden voor deze auto.

groetjes!

knedel16vweber 12-09-2010 12:15

leuke gti!
lekker zon terugreis hee, denk je ook meteen, wat heb ik nouw weer gekocht :D
maar goed dat het zo allemaal opgelost kon worden met de remmen.
veel plezier met je 1!

Mk1-Addict 12-09-2010 21:42

@ iedereen, dank voor de leuke reacties!

vandaag lekker aan de klus geweest met de auto. Originele achterlichten erin gezet, meteen de lichte lekkage aan de achterkant verholpen :thumbup: liep lekker langs die imitatie lampen op!

Aan de voorzijde de stadlichtjes in de knippers afgesloten en een USlight setje van Melvin gemonteerd, zal als ik weer foto's geupd heb zijn topic op Volksforum aanvullen.

Na het eten maar eens even de radio, asbak.... bijna het hele dash eruit gehaald :eek:

Dat heet, het gedeelte van het klokkenpaneel ed. Een paar scotch blokjes en kroonstenen voor de radio, verder lijkt het mee te vallen. Wel een hele rare doorverbinding bij de stekker op de klok, een hele dikke zwarte draad van de bruine bij de hoofdstekker naar een wit/gele bij de kleine stekker... zal morgen eens foto's maken. Wil ook nog even het console naar voren halen met de klokjes erin, daar zal ook wel een en ander aan doorverbindingen tevoorschijn komen gok ik.

Als ik nog iemand blij kan maken met de heldere koplampen laat maar weten, deze gaan er ook uit, net als de achterlichten. Mijn voorkeur gaat uit naar ruilen, jij de imitatie lampen ik originele lampen.

Wordt vervolgd

Bijna vergeten: ook nog even een wiel vervangen voor een van de bijgeleverde velgen:

De Pul 12-09-2010 21:46

leuk ding,succes ermee!

jeroenmk1 12-09-2010 21:50

mooie golf succes ermee :thumbup: :thumbup:

yvonne-stek 13-09-2010 19:00

wat maf zeg! om de auto nu zo te zien bij een ander, haha!
ziet er al goed uit!

All times are GMT +1. The time now is 05:37.