Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   naven wissel tussen een golf 90 en 87 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76542)

herrebaut 18-10-2010 18:46

naven wissel tussen een golf 90 en 87
 
hallo.

de draad in mijn vorenste schijven is kapot.
nu de oplossing is volgens mij de vorenste schijven uit een andere golf 2 nemen en ze vervangen.

nu ik heb een afbraak golf 2 uit 90 maar mijn auto is van 87.
kunnen er problemen zijn?


mvg

tim_j 18-10-2010 19:44

draad in naaf voor je voorste schijven is kapot?
dat maakt niet uit hoor, de schijven klemmen tussen het wiel en de naaf.(voor de keuring is dat ook geen probleem)

tenzei je het niet zo bedoeld en dat er drad van het Fusee kapot is..
tussen oud en nieuwe kan er verschil zijn. op 7/'87 is er een omslag punt geweest van 50mm aandrijfas naar 53mm aandrijfas. dat verschil zit dus ook in de fusee.

wat voor de schijven weer niet uitmaakt. (tenzei het een gti betreft)

Johan1982MK1 19-10-2010 18:57

Ook zit er verschil in de fusee kogel. Oude type +-18mm en nieuwe
+-20mm

Dus de fusee-kogel, en het gat waar de kogel in komt in het fusee-stuk

tim_j 19-10-2010 19:08

17 en 19 mm :D

Johan1982MK1 19-10-2010 20:01

Quote:
Originally Posted by tim_j
17 en 19 mm :D



Bedankt voor de correctie, wist alleen dat er een kleine en een grote maat was :D :D is alwer lang geleden dat ik dit ook tegen kwam. :thumbup:

RubenD 19-10-2010 23:15

Je kan ook voor 12,50 per stuk nieuwe naven aanschaffen, daarnaast even twee wiellagers a 15,- per stuk aanschaffen en je weet zeker dat alles weer werkt.

Maar wisselen kan altijd, echter moet je even op de fuseekogelmaat letten (die 17 of 19mm).

Naaf is geloof ik gewoon gelijk.

HB24 20-10-2010 16:29

Quote:
Originally Posted by RubenD
Je kan ook voor 12,50 per stuk nieuwe naven aanschaffen, daarnaast even twee wiellagers a 15,- per stuk aanschaffen en je weet zeker dat alles weer werkt.

Maar wisselen kan altijd, echter moet je even op de fuseekogelmaat letten (die 17 of 19mm).

Naaf is geloof ik gewoon gelijk.

Dit is iet wat ik graag wil weten:
Zijn alle naven wiellager van 1300 to 1800 g60 hetzelfde of zit hier verschil in?? aangezien ik bezig ben met het ombouwen van G60 remmen op een 1300 zou dit handig zijn om te weten...

tim_j 20-10-2010 16:52

nee, niet het zelfde.

1.3 heeft VW1 klauwen en fusee's
1.6 heeft dacht ik VW1 en/of VW2 klauwen fusee's
1.8 heeft 3 types:
-VW2 klauwen. 239mm schijven. (GTI voor 7/'87 en 66kw)
-Girling54. 256mm schijven. (GTI na 7/'87)
-G60. 280mm (?)

Lagers ben ik niet zeker van, dacht dat elk model een ander lager heeft. wel zit er verschil in bouwjaar, alles na [7/87] is anders dan ervoor.

in dat geval, g60 fusees met naaf overplanten.

HB24 20-10-2010 16:55

Fusé en klauwen heb ik van de g60, enkel de wiellager en naaf moet ik weten

tim_j 20-10-2010 17:08

zal t even opzoeken.

tim_j 20-10-2010 17:16

ik word er niet helemaal wijs uit, wielnaaf staan er maar 2 van.. eentje met en eentje zonder ABS. wel verschil in 1986 en 1991

HB24 20-10-2010 18:38

Wat is het verschil?? De dikte van de steekas??

tim_j 20-10-2010 20:20

ja, aanlegrand van de kineet op het fusee. is bij de nieuwe groter, maar dat is bij de 1300 zo.. de andere modellen weet ik niet.

HB24 21-10-2010 18:24

Dus ik moet in feite gewoon voorlopig 1300 naven in de 16v fusé persen totdat ik aan de swap begin en ik ben aan het rijden?? (passend lager vind ik wel bij SKF via het werk)


All times are GMT +1. The time now is 16:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.