![]() |
1600 gti (eg) in '77er 1100 bouwen
beste mensen, naar aanleiding van mijn post 5bak onder 1100 kreeg ik van Renee een 1600 eg motor aangeboden... en gezien het feit ik graag en veel trap lijkt het mij geen slecht idee om die motor in te bouwen. mijn vraag is echter wat heb ik allemaal nodig en wat past er allemaal zowiezo niet. bij de motor zit een gedeelte van de kabelboom, de injectie, de versn bak een dynamo en de oliekoeler... er zit geen opvoerpomp bij, en ook geen uitlaatspruitstuk volgens mij, verder mist ook de motorsteun r.v. of deze past niet... wat heb ik nodig en wie heeft er evt. nog wat liggen??? bij voorbaat dank.
p.s. wie heeft er hier als qoute "eigen volkswagen eerst"want als die persoon geen bezwaar heeft ga ik dat op mijn goffel plakken...!!! :biggrin: |
Nou, als je hier zo leest op dit forum zou je toch zeggen dat hier wel mensen moeten zitten die mijn vragen kunnen beantwoorden. Heb ik iets verkeerds gevraagd of gezegd ofzo of ga ik iets onmogelijks proberen (dat lijkt me namelijk juist niet)...!!! Ik hoop toch eigenlijk wel dak nog wat reacties krijg want zo schiet het i.i.g. NIET op.
|
motorsteun rechts in rij-richting aanpassen idd... baksteunen van een big block type I Golf gebruiken.. opvoerpomp moet er idd nog bij dan, en zo kom je altijd nog meer tegen...
Zou ik gelijk voor een 2.0 8v gaan, als je toch een big block inbouwen gaat. Ik heb trouwens nog wel een 1600 blok wat in je steunen past... het gaat om een ABU. Carb's erop, kop wat bewerken en vlakken, wildere nokker erin, spaghetti erop(eigen spruitstuk past geloof ik ook) Al met al is een 130 pk wel (goed)te halen dan. Als je bereid bent meer uit te geven heb ik ook nog wel een G40 blok voor je staan... maar daar komt meer laswerk aan steunen bij kijken. Maar zie de link niet helemaal met een 5-bak aan een 1100 eigenlijk... ghehehe |
Je moet de rechtermotorsteun verlassen die aan het chassis zit. Je moet gewoon alles hebben wat normaal onder een golf 1 gti zit. Dus ook pomp. Complete kabelboom. Remmen zijn ook wel belangrijk.
|
owjah.. de remmen idd... :p
|
bij mijn blokje krijg je het stukje kabelboom erbij.....
|
das wel handig ;)
|
zekers!!
:rolleyes: |
Je moet waarschijnlijk ook je benzine leidingen aanpassen (je hebt dikkere nodig) en een benzinepomp monteren in je tank (opvoerpomp) en de hoofd benzinepomp.
Ik zou een supersprint uitlaatspruitstuk nemen, heb je meteen betere flow. Leuk hoor, zo'n 1600 GTI blok. Ook prima voor veel plezier ! |
kijk, dit is info waar ik wat aan heb...:D weet iemand toevallig wat de benodigde druk in het brandstofsusteem is... ik had namelijk bed8 om een universele pomp tussen de leiding vanaf me tank te plaatsen... schijnt te kunnen. en wat die motorsteun betreft... ik wil hem best verlassen maar is er toevallig ook eentje die gewoon past??? en iemand die toevallig nog een spruitstukkie heeft liggen???
|
en wat betreft een nog groter blok... het liefst zou ik een dikke vette opgeboorde tweeliter inbouwen (vierkante motor) met een turbo en een eigen inj. systeem.... en vette remmen en een sequentiele bak enz. enz. maar jah, dat kost ook een heleboel knaken zeg maar.
|
een 1600 GTI of 2000 GTI zullen kwa prijs en staat verhouding niet veel van elkaar schelen! maar zown twee liter is natuurlijk jonger en meestal frisser, dus wat duurder... (Maar zown standaard 2 liter zonder kat enzo moet erg snel gaan in een Golf I naar wat ik gehoord heb!)
1600 GTI moet je net zoveel voor lassen als een 2000 GTI... daar ontkom je trouwens niet aan... zitten gewoon andere steunen aan... optie voor niet lassen is een 1100/1300 of een 1600(bepaald type) nemen... 1300 G40 moet je bij een auto anders als de Polo ook voor lassen. (ivm ladersteun) Naast de rechtermotorsteun aanpassen om een "big-block" er in te hangen kun je verder gewoon steunen van een Golf I gebruiken die daarmee is geleverd. Ik weet dit alles niet 100% zeker, en heb het zelf nog niet gedaan... maar je hoort wel eens wat. ;) |
|
dat is i.d.d. wel een aardig blokje maar die 1600 is tijdelijk... ik ben bezig om zelf een setup samen te stellen maar dat kost zoveel tijd en geld. en als je dan eenmaal de motor hebt moeten de remmen en de bak nog...
|
Quote:
Ik denk juist het omgekeerde . 1600 werd door iedereen weggegooid vroeger voor een 1800 omdat die 2 pk meer had :( Een goeie 1600 GTI is erg schaars |
kopuh?
|
kun je garanderen dat het een goeie is? ;)
|
hij `s al verkocht
|
All times are GMT +1. The time now is 12:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.