Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vermogens Toename Specificeren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7694)

Wahnsinn 01-02-2005 22:46

Vermogens Toename Specificeren
 
Denk dat de titel wel wat mensen aantrekt ;)

Ik heb een EV motor en nu wil ik een weten wat de volgende wijzigingen uitmaken op de PK's (nu 112)

Spaghettispruitstuk
Sport Luchtfilter
Snellere Nokkenassen


(of is er zo veel keuze dat er allerlei verschillende aantallen uitkomen?)

Ik heb van iemand anders gehoord dat dat zeker op zo'n 145 pk uitkomt.. Klopt dat? (puur voor de feitenkennis ;) )

vwleusden 01-02-2005 22:48

Denk eerder iets van ca. 130 pk.

Richard 01-02-2005 23:04

tsja gooi hem op een fatsoenlijke testbank...want wie zegt dat jou EV'je standaard 112 pk heeft....

wat voor spagetti met wat voor een uitlaat [4-2-1 of 4-1..met 63,5 uitlaatsysteem]
wat voor een nokstok [aantal graden/lift]
luchtfilter doet niet zoveel..enkel geluid...

Wahnsinn 02-02-2005 08:16

Ik heb nog niks gekocht en dat zal ik het komende half jaar niet doen, komen namelijk weer enkele reparaties (andere versnellingsbak en koppelingsplaten vervangen + wegenbelasting en verzekering.. damn wat is dat duur!!).

Maar, wat is het beste kwa spagetti 4-2-1 of 4-1? (even uitlaat onafhankelijk gezien of is dat onmogelijk?)
En de nokkenas, tja, wat is daar het beste zonder dat de hele motor er onder gaat lijden?

oldschool_lover 02-02-2005 09:13

gezien je een niet al te wilde nokkenas wil.
Kom je rond de 125 a 130 met de opzet die je beschrijft.

Richard 02-02-2005 11:29

4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen

GTD Special 02-02-2005 12:52

Er is hier echt weinig zinnigs over te zeggen. Het kan namelijk al zijn dat je motor nu al die 112 pk niet haalt (of juist zelfs meer). Het beste kan je nu een vermogensmeting uitvoeren en na het tunen...dat levert pas concrete waarden op :wink:

VeeDubber 02-02-2005 16:10

Ik denk dat je blij moet zijn als je de 125 pk aantikt. Klassieke fout die mensen, en volgens mij ook jou maatje, maken is dat ze tellen:

EV: 112
Spaghetti: 10
Nokstok: 12
filter: 05

Totaal 149 PK

en zo werkt het dus niet!

lwin 02-02-2005 17:06

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik denk dat je blij moet zijn als je de 125 pk aantikt. Klassieke fout die mensen, en volgens mij ook jou maatje, maken is dat ze tellen:

EV: 112
Spaghetti: 10
Nokstok: 12
filter: 05

Totaal 149 PK

en zo werkt het dus niet!


zo werkt het idd niet..........................moet 139 zijn :D

Richard 02-02-2005 17:23

buwahahahahhahahahhahahhaha

Marcski 02-02-2005 19:02

Quote:
Originally Posted by richard
4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen


andersom juist ;)

Wahnsinn 03-02-2005 08:50

Ok, dan moet ik maar eens op zoek naar iemand die me dat kan meten

VeeDubber 03-02-2005 16:40

Quote:
Originally Posted by lwin
zo werkt het idd niet..........................moet 139 zijn :D


Je zou toch denken dat op woensdag het bier van afgelopen weekend toch wel verwerkt is :confused: :rolleyes: :confused: :D

Johan-dtc 03-02-2005 17:52

ik had een ev motor in me golf liggen, met een spaghetti spruitstuk 4-1, met daarachter alleen maar buis en een einddemper, een 276 graden sportnokkenas, en een k&n luchtfilter, en kwam maar tot 127 pk gemeten op testbank

Johan-dtc 03-02-2005 17:54

Quote:
Originally Posted by richard
4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen



Quote:
Originally Posted by Marcski
andersom juist ;)




that's right

berendd 03-02-2005 19:05

zat al te denken waarom installeren ze anders standaard een 4-2-1 spruitstuk (geen spaghettie) op een passat, en een 4-1 op een derby?? maar idd het is andersom.

maar zoon ev is dat een 1.8 8v? of is dat zoon 1.6 8v gti?

There's no substitute for cubic inches!

Johan-dtc 03-02-2005 19:12

Quote:
Originally Posted by berendd
zat al te denken waarom installeren ze anders standaard een 4-2-1 spruitstuk (geen spaghettie) op een passat, en een 4-1 op een derby?? maar idd het is andersom.

maar zoon ev is dat een 1.8 8v? of is dat zoon 1.6 8v gti?

There's no substitute for cubic inches!



ev is een 1.8 8v, geleverd in de eerst type's 2 gti

Wahnsinn 03-02-2005 19:15

Dus ik zal een maxumum van 18 PK stijgen (mits de motor gewoon 112 pk heeft). Is dat goed merkbaar of is dat bijna zonde van het geld?

Zou jammer zijn als ik het bijna niet merk tijdens het rijden.. Trekt die sneller op? Is de Top sneller?

(ja, weet er echt weinig vanaf ;) )

Johan-dtc 03-02-2005 19:18

Quote:
Originally Posted by Golf_Wolf
Dus ik zal een maxumum van 18 PK stijgen (mits de motor gewoon 112 pk heeft). Is dat goed merkbaar of is dat bijna zonde van het geld?

Zou jammer zijn als ik het bijna niet merk tijdens het rijden.. Trekt die sneller op? Is de Top sneller?

(ja, weet er echt weinig vanaf ;) )


hou het maar op een 15pk, is wel merkbaar, tenminste bij mij auto, menige 16v en vr6 eruit getrokken!

hij trekt sneller op door de nokkenassen en door de spaghetti, heeft ie meer vermogen op hogere toerentallen, dus zal sneller naar de top lopen, en top zal iets hoger liggen

Wahnsinn 03-02-2005 19:29

Ok, dat is goed nieuws. Ook nog bepaalde merken die het beste te gebruiken zijn?


All times are GMT +1. The time now is 00:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.