![]() |
Vermogens Toename Specificeren
Denk dat de titel wel wat mensen aantrekt ;)
Ik heb een EV motor en nu wil ik een weten wat de volgende wijzigingen uitmaken op de PK's (nu 112) Spaghettispruitstuk Sport Luchtfilter Snellere Nokkenassen (of is er zo veel keuze dat er allerlei verschillende aantallen uitkomen?) Ik heb van iemand anders gehoord dat dat zeker op zo'n 145 pk uitkomt.. Klopt dat? (puur voor de feitenkennis ;) ) |
Denk eerder iets van ca. 130 pk.
|
tsja gooi hem op een fatsoenlijke testbank...want wie zegt dat jou EV'je standaard 112 pk heeft....
wat voor spagetti met wat voor een uitlaat [4-2-1 of 4-1..met 63,5 uitlaatsysteem] wat voor een nokstok [aantal graden/lift] luchtfilter doet niet zoveel..enkel geluid... |
Ik heb nog niks gekocht en dat zal ik het komende half jaar niet doen, komen namelijk weer enkele reparaties (andere versnellingsbak en koppelingsplaten vervangen + wegenbelasting en verzekering.. damn wat is dat duur!!).
Maar, wat is het beste kwa spagetti 4-2-1 of 4-1? (even uitlaat onafhankelijk gezien of is dat onmogelijk?) En de nokkenas, tja, wat is daar het beste zonder dat de hele motor er onder gaat lijden? |
gezien je een niet al te wilde nokkenas wil.
Kom je rond de 125 a 130 met de opzet die je beschrijft. |
4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen
|
Er is hier echt weinig zinnigs over te zeggen. Het kan namelijk al zijn dat je motor nu al die 112 pk niet haalt (of juist zelfs meer). Het beste kan je nu een vermogensmeting uitvoeren en na het tunen...dat levert pas concrete waarden op :wink:
|
Ik denk dat je blij moet zijn als je de 125 pk aantikt. Klassieke fout die mensen, en volgens mij ook jou maatje, maken is dat ze tellen:
EV: 112 Spaghetti: 10 Nokstok: 12 filter: 05 Totaal 149 PK en zo werkt het dus niet! |
Quote:
zo werkt het idd niet..........................moet 139 zijn :D |
buwahahahahhahahahhahahhaha
|
Quote:
andersom juist ;) |
Ok, dan moet ik maar eens op zoek naar iemand die me dat kan meten
|
Quote:
Je zou toch denken dat op woensdag het bier van afgelopen weekend toch wel verwerkt is :confused: :rolleyes: :confused: :D |
ik had een ev motor in me golf liggen, met een spaghetti spruitstuk 4-1, met daarachter alleen maar buis en een einddemper, een 276 graden sportnokkenas, en een k&n luchtfilter, en kwam maar tot 127 pk gemeten op testbank
|
Quote:
Quote:
that's right |
zat al te denken waarom installeren ze anders standaard een 4-2-1 spruitstuk (geen spaghettie) op een passat, en een 4-1 op een derby?? maar idd het is andersom.
maar zoon ev is dat een 1.8 8v? of is dat zoon 1.6 8v gti? There's no substitute for cubic inches! |
Quote:
ev is een 1.8 8v, geleverd in de eerst type's 2 gti |
Dus ik zal een maxumum van 18 PK stijgen (mits de motor gewoon 112 pk heeft). Is dat goed merkbaar of is dat bijna zonde van het geld?
Zou jammer zijn als ik het bijna niet merk tijdens het rijden.. Trekt die sneller op? Is de Top sneller? (ja, weet er echt weinig vanaf ;) ) |
Quote:
hou het maar op een 15pk, is wel merkbaar, tenminste bij mij auto, menige 16v en vr6 eruit getrokken! hij trekt sneller op door de nokkenassen en door de spaghetti, heeft ie meer vermogen op hogere toerentallen, dus zal sneller naar de top lopen, en top zal iets hoger liggen |
Ok, dat is goed nieuws. Ook nog bepaalde merken die het beste te gebruiken zijn?
|
All times are GMT +1. The time now is 00:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.