Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   info gevraagt motorcarb's !! Dringend!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77053)

De Limburger 30-10-2010 14:24

info gevraagt motorcarb's !! Dringend!!
 
Hallo.

Zoals jullie weten ben ik dus die motorfiets carb's aan het monteren op mijn 1300.

Maar nu heb ik bij het starten dat de twee rechtse carburators benzine uit de kelken spuiten, en de eerste twee blijven droog.
Ik heb gewoon de mechanische pomp aangesloten. Kan het zijn dat die ervoor zorgt dat de vlotterkamers te vol lopen en dat het dan via de voorkant eruit komt?
Wie kan me vertellen wat er aan het handje is, en hoe kan ik ongeveer weten wat 14gr voor ontsteking is? Of kan ik beter gewoon draaien aan de onsteking tot dat hij wil starten?


Ik hoop dat er iemand een antwoord kan geven zodat ik die motor vandaag aan de gang krijg.

Bedankt alvast.!!

Gr Ronnie

Typ 81 30-10-2010 15:08

Volgens mij moet je een speciale elektrische brandstofpomp gebruiken die een motorfiets ook gebruikt en de mechanische pomp 'buiten spel' zetten. Die speciale pomp stopt namelijk als de vlotterkamers vol zijn.

Marcski 30-10-2010 15:14

je hoeft niet per se een electrische te gebruiken, maar met die mechanische moet je wel het overdrukpotje met retour tussen de pomp en je carbs zetten

De Limburger 30-10-2010 15:50

Quote:
Originally Posted by Marcski
je hoeft niet per se een electrische te gebruiken, maar met die mechanische moet je wel het overdrukpotje met retour tussen de pomp en je carbs zetten


Hoe bedoel je dat? Kun je me dat wat makkelijker uitleggen?
Ik heb hem namelijk aan het lopen nu, hij pakt wel erg traag op, en er blijft benzine uit de kelken lopen.
Hij start direct, dus dat is al aardig.
Maar als ik weet wat je bedoelt met het overdrukpotje dan kan ik eens kijken of ik hem beter krijg afgesteld.
Gr Ronnie

Marcski 30-10-2010 16:25

ow wacht, je hebt een 1.3, die heeft dat niet.

Heb je er wel een retour op zitten?

Black Devil 30-10-2010 17:13

jij hebt een mechanische brandstofpomp op de cilinderkop welke wordt aangedreven door de nokkenas als dat goed is. als je die los haalt dan zit daar een veer in welke voor de druk zorgt, heb je deze veer ingekort?

De Limburger 30-10-2010 17:45

Ja retour heb ik aangesloten, dus dat moet kloppen.
En nee die veer heb ik nog niet ingekort, heb wel al een brandstofpomp gevonden maar die komt donderdag pas binnen. Ik hoop dat ik hem zo ook aan de gang krijg.
Gr Ronnie

Black Devil 30-10-2010 18:01

Dan pompt hij teveel brandstof door, als je de veer inkort dan zal de brandstofdruk ook dalen zodat hij niet de carburateurs overpompt.

De Limburger 30-10-2010 18:22

En hoeveel moet er van die veer af?
Of is dat gewoon op de goede gok?
Gr

Black Devil 30-10-2010 19:15

Ik zou ongeveer 1,5cm eraf halen en dan ff kijken, anders nog ff 1cm eraf halen

Steilheck 30-10-2010 22:44

Wat voor brandstofpomp: QFP171E van Quinton Hazell? Elektrische pomp die netjes stopt bij volle vlotterkamers en bijbehorende tegendruk.

Die werkt naar behoren.

Maarrrrrrr: worden alle vlotterkamers wel gevuld?

ErikvanBilsen 30-10-2010 23:16

Bij mij gaf de orginele pomp te weinig,
Ofja genoeg om stationair te draaien maar als ik wegreed kan ik ongeveer 300m rijden.
Toen heb de elektrische pomp (een universele dus geen die stopte wanneer de vlotterkamers vol zijn) die ik erbij kreeg aangesloten, maar deze gaf te veel want hij verzoop als ik het gas te lang loshielt of te lang voor het stoplicht stond. Toen via ebay een andere pomp gekocht die 4.0 psi leverde (op een 1.5JB) deze aangesloten en daarna heb ik het goed aan het lopen gekregen (deze pomp ging minder pompen wanneer de vlotterkamers vol zaten). Ontsteking heeft wobster van hier op het gevoel afgesteld, dus hoeveel graden durf ik niet te zeggen.
De pomp heb ik als volgende aangesloten

........................-----------------Retour
Pomp-----------<
........................-----------------Carburateurs
(puntjes wegdenken en de lijnen iets meer naar het midden denken)

Heb geen terugslagklep hoeven te gebruiken.

Mocht het met de pomp die je gaat krijgen niet lukken mag je mijne wel eens proberen of hij daar wel op loopt, aangezien het bij mijne wel lukte, al waren het 38mm carbs.

Hopenlijk kun je hier iets mee.

De Limburger 31-10-2010 00:53

Oke ik zal eens kijken wat ik ga doen, eerst maar eens die pomp aanpassen, en donderdag zowiezo die andere pomp ophalen, een splinternieuwe pomp van 97euro, is speciaal voor deze carb's dus daar moet het wel mee lukken. (hoop ik).

Gr Ronnie

En Erik bedankt alvast.

De Limburger 31-10-2010 00:57

Ohja vergeten te vermelden, hij start wel al nu blijft ook lopen, maar er blijft dus benzine uit de voorkant lopen, onder de kelken zitten ook een paar messing pijpjes het is net alsof daar de benzine uit komt. Of het is echt dat het langs de kelken af loopt.
Als de motor loopt, hij start namelijk erg goed nu. Reageert hij wel erg traag met oppakken dus ik neem aan dat hij echt te veel benzine krijgt nu.
Bedankt voor de info alvast allemaal.
Gr Ronnie

Dub-Detail 31-10-2010 12:28

Schroef de vlotterbak onder de carbs vandaan. Verwijder de vlotter en vervang de rubber pinnetjes die de vlotter kamer afsluiten bij voldoende niveau. Vlotter er weer in en de zaak weer dicht schroeven
Deze pinnetjes zorgen voor dergelijke problemen. Het rubber wordt hard en sluit niet meer netjes af.

Gr, Pim

rodydejonge 31-10-2010 13:27

En wat voor pomp ga je er nu opzetten?
ik ben namelijk ook bezig met een opstelling van motorcarbs!

Succes

eddyvwone 31-10-2010 15:47

hallo pim,

dan gaan we dat maar doen.
bedankt voor de info.
als het niet lukt waar kunnen we zo een pomp krijgen dan.
of een originele pomp erop zetten van een motor help dat ook al.

grtz eddy

De Limburger 31-10-2010 15:55

Die rubberpinnetjes, waar kun je die dan krijgen, is dat toevallig gewoon te krijgen bij een motorzaak?
En zorgen die ervoor dat de kamers overlopen?
Nou dan ga ik die ook maar meteen vervangen, en dan hoef ik niet die veer in te korten van de mechanische brandstofpomp? Ja veel vragen ik weet het...

Gr Ronnie

Steilheck 31-10-2010 17:16

Quote:
Originally Posted by eddyvwone
hallo pim,

dan gaan we dat maar doen.
bedankt voor de info.
als het niet lukt waar kunnen we zo een pomp krijgen dan.
of een originele pomp erop zetten van een motor help dat ook al.

grtz eddy


Ori pomp van een motor kan.
Brezan: Quinton Hazell/Hardi QFP171E ongeveer 7 tientjes.

Dub-Detail 31-10-2010 20:02

De ori pomp moet je eigenlijk met terugslagklep monteren.
Het probleem is namelijk dat je leidingen leeglopen als de motor stil staat. Je moet dan flink doorstarten om de pomp weer de leidingen vol te laten zuigen. Bij mij resulteerde dit in een dode accu. Gewoon even kijken op biesheuvel.nl voor facet pompje.
Met een elec. pompje ga je in je auto zitten draait het contact erop, doet je riem aan en je kan starten.

Mvg, Pim


All times are GMT +1. The time now is 09:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.