Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   hydrolische vs mechanische blokken/koppen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77274)

loco-vr6 04-11-2010 21:45

hydrolische vs mechanische blokken/koppen
 
wie helpt er mee? welke motorcode's zijn er allemaal, en hebben deze mechanische of hydrolische klepstoters? en ook de vraag met welke motoren zijn de cilinderkoppen bijvoorbeeld te wisselen? bijvoorbeeld: Cilinderkop van een DX op een JB en vice versa.

Motorcode's Hydrolische klepstoters:

JB
DX
PF
KR

Motorcode's Mechanische klepstoters:

FR


Mij niet bekend:

FA GG GF JB FH FD EW

joostvw 04-11-2010 22:38

MH = hydro.

breadfan83 05-11-2010 00:10

Misschien een idee deze lijst over te nemen in een paar posts en er achter te zetten wat hydro en wat mechanisch is?

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_motorcode.html

Jel Golf 2 GTI 05-11-2010 00:21

DX is zowel mechanisch als hydrolisch geleverd.

Weet alleen niet waarom en in welke wagens. :thumbup:

Typ 81 05-11-2010 00:25

DS (1.8 8v 66 kW) mechanisch.

De Limburger 05-11-2010 08:03

EV gti 8v hydrolisch, maar zou de zelfde kop zijn als de DX maar dan dus hydrolisch.

Jel Golf 2 GTI 05-11-2010 14:58

Quote:
Originally Posted by De Limburger
EV gti 8v hydrolisch, maar zou de zelfde kop zijn als de DX maar dan dus hydrolisch.


idd is de zelfde als DX, past ook gewoon zonder problemen op elkaar.

Als ik het goed heb zijn zelfs de binnenwerken (zuigers ,krukas,...) volledig hetzelfde


All times are GMT +1. The time now is 05:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.