Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Sneeuw? Leuk!.. :( (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78384)

P.MK3Dub. 02-12-2010 15:36

Sneeuw? Leuk!.. :(
 
Beste mede formers!,

Ik heb een niet zo fijne ervaring mee gemaakt afgelopen woensdag. Ik reed naar huis in de sneeuw, wou een bocht maken naar recht alleen auto ging lekker rechtdoor ik kon hem niet meer houden of corrigeren en hij klapt zo met het linker voorwiel tegen een stoeprand... :( Nu is mijn wiel naar achtere gekomen maar verder merk ik er niks aan. Stuur staat scheef naar links. Maar als ik op een rechte weg rij en ik laat mijn stuur los blijft hij mooi recht rijden. Nu heb ik vanmiddag even tijd gehad en wiel eraf gehaald om de schade op te nemen ik heb het volgende gevonden:













Tot mijn geluk? denk ik althans is dit het enigste onderdeel wat schade heeft de rest ziet alles er nog goed uit ook geen lekkage bij het stuur systeem of een kromme stuurstang.

Nu is mijn vraag wat is het verstandigste om nu te doen?

Dit deel vervangen en laten uitlijnen?
Alvast Bedankt! :)

J-9A-N 02-12-2010 15:40

idd alleen de draagarm vervangen en even opnieuw uitlijnen.
Wel even controleren of er verder nergens ruimte op zit!
Valt de schade nog weer mee.

Pewi Vwteam 02-12-2010 15:43

inderdaad lijkt erg mee te vallen, met uitlijnen kunne ze ook wel zien of je subframe verschoven is. succes maar dit komt vast weer goed!

martijnvanderh 02-12-2010 23:12

Let op dat fusee en veerpoot niet krom zijn! Die vangen groot deel van de klap op.

Stuurstang en aandrijfas nog goed recht?

stufenheckfahrer 03-12-2010 18:08

Dat ziet er best lullig uit zo.

Maar... waar zet jij de krik onder? :confused:

richard3golf 03-12-2010 18:31

ja ik heb gister precies het zelfde gehad en ik zal morgen even een andere van de sloop eronder zetten, hoop dat het dan weer goed is :thumbup:

patjetta 03-12-2010 18:32

Dat is dan ook niet echt zachtjes gegaan of wel?
Zo snel krijg je het niet krom.

richard3golf 03-12-2010 18:35

nou ik reed denk ik net 15 kmh maar klapte met de rand van me velg prcies op een uitstekende stoeprand dus stond meteen stil.
weet niet hoe het met p.mk3dub is gegaan maar ga uit van net zoiets :rolleyes:

HannoverEdition 03-12-2010 19:09

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Dat ziet er best lullig uit zo.

Maar... waar zet jij de krik onder? :confused:


Daar zit ik net dus ook naar te kijken...... :confused: :D

breadfan83 03-12-2010 19:26

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Maar... waar zet jij de krik onder? :confused:


Is dat niet gewoon de plaats waar ook het voorste subframe op de balk is geschroefd?

Prima plek om op te krikken lijkt me.

joostvw 03-12-2010 19:30

dat is volgens mij gewoon originele krikpunt zo te zien.

P.MK3Dub. 03-12-2010 19:56

hej, dankje voor alle reacties. en idd heb hem onder het subframe op ge krikt. auto is te laag en heb mijn dorpel krik kapot :( en het ging niet hard alleen als je tegen een stoeprand meteen stil staat moet de kracht ergens heen dus ben allang blij dat het alleen de draag arm is..

carbreaker de autosloper 03-12-2010 21:13

en nu nooit meer remmen,,,,maar sturen,,,,vraag het slotemaker.....25 euro is ie weer klaar,,,,succes

richard3golf 04-12-2010 17:18

nou ik heb vandaag me draagarm even vervangen en het is weer klaar hoor.
gelijk ook me winterwielen maar even eronder gegooit dus nu maar hopen dat het niet weer gebeurd :D

P.MK3Dub. 05-12-2010 22:25

Hij staat nu bij de garage, Wordt uitgelijnd maandag.

En hopen dat het dan onderhand over is met die k*t sneeuw :P.


All times are GMT +1. The time now is 21:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.