![]() |
1300 MH valt uit tijdens rijden.
hallo,
ik heb een probleem met mijn golf 2 1300 mh. ik kan zo hele stukken rijden zonder problemen en dan valt hij opeens uit, geen gestoter helemaal niks. afgelopen zaterdag deed hij ineens helemaal niets meer. een stukje benzine slang vervangen, rotor en verdeler kap gecontroleerd nog geen resultaat. Luchtfilter bak eraf gehaal en de remtrapsproeier eruit gehaald. deze was sterk vervuild omdat mijn carterventielatieslang kapot was. dus slang vervangen en remtrapsproeier schoon gemaakt. starten en lopen. nu reed ik vanmorgen naar eindhoven en op de snelweg viel hij ineens weer uit, de vluchtstrook opgerold en daar gestart zonder problemen, daarna gewoon weer verder gereden. wat kan het probleem zijn dat hij ineens uitvalt?? mvg Joebaloe |
Hallgever stuk?
|
Een Mh blok heeft toch helemaal geen hallsensor??
|
Dat uitvallen is tijdens het gas geven of heb je dan je gas los?
|
gewoon als ik een constante snelhijd rij maakt niet uit of dat 60 80 of 100 is.
|
Eerste idee zou zijn dat de benzine toevoer wegvalt of dat er ineens geen vonk meer is in alle cilinders.
Benzine zou de pomp kunnen zijn, maar meestal hapert ie dan voordat hij uitvalt. Ontsteking kan de bobine zijn die het aan het begeven is. Als je aan het uitrollen bent en je laat de koppeling opkomen, start hij dan niet gewoon weer? |
geen idee nog niet gebrobeert ben steeds blij dat ik ergens veilig de kant kan halen. brandstofpomp is mechanisch en is ongeveer een half jaar geldeden vervangen.
|
Dat is die in de tank denk ik, toch?
Als hij echt niet stottert lijkt het toch meer aan de kant van de ontsteking te zitten. Je zou het eens met een andere bobine kunnen proberen. Hoevaak gebeurt zoiets? elke rit of heel af en toe eens? |
er zit geen pomp in de tank volgensmij. de benzine word aangezogen via de mechanische pomp die achter op de cilinderkop zit.
de eerste keer was ongeveer 4 weken geleden daarna heb ik er geen last meer van gehad. afgelopen donderdag had ik het weer en zaterdag morgen. zondag en gisteren deed hij het weer goed tot vandaag. |
Dat zijn de lastigste problemen die af en toe eens gebeuren. Ik zou om te beginnen eens zoeken naar een andere bobine en die proberen. Wellicht bij de sloop in de buurt of iemand hier op het forum...
|
Bij 'n MH zit er ook 'n opvoerpomp in de tank. ;)
Gewoon dat zwarte ronde dekseltje van de vloer in de koffer losschroeven, kom je d'r zo bij. |
Inderdaad, maar dar ligt het problem niet, want dan krijg je niet zomaar uitval.
|
het vriest de laatste dagen:
Plots bevroren carb? |
Quote:
Die dan bij warme motor ineens problemen geeft?? |
dat kan, bij mij begon de motor na 100 km snelweg ineens te stoterren en viel uit.
|
Quote:
|
Dus even een andere ontsteking proberen.
Was bij mijn NZ ook het geval. |
Quote:
En bij mijn 1.3 was dat ook in ieder geval een van de problemen. |
bobine heb ik nog liggen dus deze zal ik eens proberen.
ik had het er vanmidag met mijn leraar over en hij dacht dat door de rijwind de lucht in de carburateur mischien bevroor. maar een golf 2 mh heeft geen zomer/winterklep. Op de inlaatbuis van het luchtfilter zit recht boven de aluminium slang die van het uitlaatspruitstuk afkomt een vaciumpotje oid, hiervanuit gaat een vacium slangetje naar het luchtfilter huis. waar diend dit voor is dit een soort klep die open moet gaan bij koud weer of wat is hier de bedoeling van?? gr Joey |
Quote:
|
All times are GMT +1. The time now is 16:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.