Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   1300 MH valt uit tijdens rijden. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78553)

joebaloe 07-12-2010 12:06

1300 MH valt uit tijdens rijden.
 
hallo,

ik heb een probleem met mijn golf 2 1300 mh.
ik kan zo hele stukken rijden zonder problemen en dan valt hij opeens uit, geen gestoter helemaal niks. afgelopen zaterdag deed hij ineens helemaal niets meer.
een stukje benzine slang vervangen, rotor en verdeler kap gecontroleerd nog geen resultaat. Luchtfilter bak eraf gehaal en de remtrapsproeier eruit gehaald. deze was sterk vervuild omdat mijn carterventielatieslang kapot was. dus slang vervangen en remtrapsproeier schoon gemaakt. starten en lopen.

nu reed ik vanmorgen naar eindhoven en op de snelweg viel hij ineens weer uit, de vluchtstrook opgerold en daar gestart zonder problemen, daarna gewoon weer verder gereden.

wat kan het probleem zijn dat hij ineens uitvalt??

mvg Joebaloe

JohanV 07-12-2010 13:25

Hallgever stuk?

joebaloe 07-12-2010 13:33

Een Mh blok heeft toch helemaal geen hallsensor??

DragonGr Dragon 07-12-2010 13:34

Dat uitvallen is tijdens het gas geven of heb je dan je gas los?

joebaloe 07-12-2010 13:37

gewoon als ik een constante snelhijd rij maakt niet uit of dat 60 80 of 100 is.

DragonGr Dragon 07-12-2010 13:41

Eerste idee zou zijn dat de benzine toevoer wegvalt of dat er ineens geen vonk meer is in alle cilinders.

Benzine zou de pomp kunnen zijn, maar meestal hapert ie dan voordat hij uitvalt.
Ontsteking kan de bobine zijn die het aan het begeven is.

Als je aan het uitrollen bent en je laat de koppeling opkomen, start hij dan niet gewoon weer?

joebaloe 07-12-2010 13:44

geen idee nog niet gebrobeert ben steeds blij dat ik ergens veilig de kant kan halen. brandstofpomp is mechanisch en is ongeveer een half jaar geldeden vervangen.

DragonGr Dragon 07-12-2010 13:48

Dat is die in de tank denk ik, toch?
Als hij echt niet stottert lijkt het toch meer aan de kant van de ontsteking te zitten. Je zou het eens met een andere bobine kunnen proberen. Hoevaak gebeurt zoiets? elke rit of heel af en toe eens?

joebaloe 07-12-2010 13:51

er zit geen pomp in de tank volgensmij. de benzine word aangezogen via de mechanische pomp die achter op de cilinderkop zit.

de eerste keer was ongeveer 4 weken geleden daarna heb ik er geen last meer van gehad. afgelopen donderdag had ik het weer en zaterdag morgen. zondag en gisteren deed hij het weer goed tot vandaag.

DragonGr Dragon 07-12-2010 14:04

Dat zijn de lastigste problemen die af en toe eens gebeuren. Ik zou om te beginnen eens zoeken naar een andere bobine en die proberen. Wellicht bij de sloop in de buurt of iemand hier op het forum...

breadfan83 07-12-2010 14:21

Bij 'n MH zit er ook 'n opvoerpomp in de tank. ;)

Gewoon dat zwarte ronde dekseltje van de vloer in de koffer losschroeven, kom je d'r zo bij.

DragonGr Dragon 07-12-2010 14:32

Inderdaad, maar dar ligt het problem niet, want dan krijg je niet zomaar uitval.

tim_j 07-12-2010 15:14

het vriest de laatste dagen:


Plots bevroren carb?

DragonGr Dragon 07-12-2010 15:15

Quote:
Originally Posted by tim_j
het vriest de laatste dagen:


Plots bevroren carb?


Die dan bij warme motor ineens problemen geeft??

tim_j 07-12-2010 15:46

dat kan, bij mij begon de motor na 100 km snelweg ineens te stoterren en viel uit.

JohanV 07-12-2010 16:03

Quote:
Originally Posted by joebaloe
Een Mh blok heeft toch helemaal geen hallsensor??
Ja hoor, een MH heeft ook een transistorontsteking met Hallsensor.

Djinn_4fun 07-12-2010 16:12

Dus even een andere ontsteking proberen.
Was bij mijn NZ ook het geval.

breadfan83 07-12-2010 16:22

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Dus even een andere ontsteking proberen.
Was bij mijn NZ ook het geval.


En bij mijn 1.3 was dat ook in ieder geval een van de problemen.

joebaloe 07-12-2010 21:12

bobine heb ik nog liggen dus deze zal ik eens proberen.

ik had het er vanmidag met mijn leraar over en hij dacht dat door de rijwind de lucht in de carburateur mischien bevroor. maar een golf 2 mh heeft geen zomer/winterklep. Op de inlaatbuis van het luchtfilter zit recht boven de aluminium slang die van het uitlaatspruitstuk afkomt een vaciumpotje oid, hiervanuit gaat een vacium slangetje naar het luchtfilter huis. waar diend dit voor is dit een soort klep die open moet gaan bij koud weer of wat is hier de bedoeling van??

gr Joey

JohanV 07-12-2010 21:46

Quote:
Originally Posted by joebaloe
bobine heb ik nog liggen dus deze zal ik eens proberen.

ik had het er vanmidag met mijn leraar over en hij dacht dat door de rijwind de lucht in de carburateur mischien bevroor. maar een golf 2 mh heeft geen zomer/winterklep. Op de inlaatbuis van het luchtfilter zit recht boven de aluminium slang die van het uitlaatspruitstuk afkomt een vaciumpotje oid, hiervanuit gaat een vacium slangetje naar het luchtfilter huis. waar diend dit voor is dit een soort klep die open moet gaan bij koud weer of wat is hier de bedoeling van??

gr Joey
Dat is een regelklep, die inderdaad zorgt dat (te) koude lucht die aangezogen wordt, gemengd wordt met warme lucht uit het uitlaatspruitstuk (op basis van de onderdruk).


All times are GMT +1. The time now is 16:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.