Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   aankoop advies golf 3 gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78969)

jarnogti 17-12-2010 12:24

aankoop advies golf 3 gti
 
hoi ik heb een vraag heb voor 2 jaar geleden een mk 2 kr gehad
en beviel super goed ivm de kleine is de auto weggegaan en heb nu een jajaj opel astra g carvan maar wil toch weer een vw nu ben ik toch een beetje gek aan het worden op een orginele 5 drs gti 8v
mijn vraag is nu waar moet ik echt op letten dus de typische kwaaltjes van een mark 3 dus niet alleen bodem dorpels enzo maar puur techniek
gr jarno

jarnogti 17-12-2010 17:33

niemand

Jetta Fireandic 17-12-2010 18:04

luchtmassa meter wil nog wel eens een zwak punt zijn naar mijn weten. Verder naar mijn idee oer betrouwbare motoren mits voldoende onderhoudt natuurlijk.

Racekees 17-12-2010 22:53

-goed gangbaar zijn van deursloten
-niet goed hangen van de deuren
-deurrubbers (suizen op hogere snelheid als ze af zijn)
-bij een schuif/kantel dakje opletten of het raam zowel kantelt, als open en goed in 1 beweging weer sluit
-schokdempers goed bekijken, willen wel eens lek gaan, vooral achteraan

dit zijn dingen waar IK tegenaan liep afgelopen jaar met mijn mk3

jk vento 21-12-2010 19:38

dorpels rot dat hebben de meeste mk3´s, denk dat je dat al wel wist maar ik meld het even :thumbup:

kiwi-gti 21-12-2010 21:42

luchtmassameter is inderdaad een punt, en een heel enkele keer gaat de injectiecomputer door vochtbelasting wel eens kapot.

Verder is het 2.0 E blok naar mijn ervaring een van de meest betrouwbare blokken uit de VAG groep uit de jaren 90 met weinig onderhoudskosten. Dat motorblok is bijna 10 jaar in vele VAG-modellen gebruikt.

Heb zelf een Seat Ibiza gehad met dat blok, op regulier onderhoud na 1 keer een defecte luchtmassameter en bobine gehad in 5 jaar tijd en 100.000 km.

Onderdelen zijn zeer betaalbaar, veel is 2e hands of van goede kwaliteit imitatie te vinden.


Originele schuifdaken van een mk3 zijn nog wel eens een punt met afbrekende kabels, geleiders, defecte mechanismes etc. Verder wat roest aan dorpels, onderzijde voorschermen en achterklep. Afgezien daarvan weinig bijzonders. Niets wat niet te verhelpen is dus.

Lucky 13* 21-12-2010 23:09

Even inhaken over de luchtmassa meter, als dat mag ;)
Als die vervangen is moet er dan nog iets gereset worden ofzo???

Thnx!


All times are GMT +1. The time now is 15:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.