![]() |
4 0f 5 bak?
![]() om hem in de E stand te krijgen moet je de pook induwen (zoals je dat ook doet als je de bak in achteruit zet) is dit iets aparts of noemden ze in '84 de 5 gewoon E. ik neem aan dat E voor ECO staat? |
Yep, is meer een overdrive.
Of ie dan ingedrukt moet worden is mij niet bekend. |
Je moet de pook niet induwen. de E staat voor Energiebespargang. Het is een versnelling met een lange overbrenging.
|
als ik de pook niet induw heb ik in principe een 4 bak, dan kan ik gewoon niet naar z'n 5 (of E in dit geval)
daarom dacht ik in eerste instantie dat er een andere pookknop op was gezet :confused: |
Bij mijn golf 1800 van 86 zit ook een 4+E bak/pook, hierbij hoef ik hem niet in te drukken.
Mogelijk verkeerd afgestelt als je hem moet indrukken om hem in de E te krijgen ?? |
Naar mijn weten zijn al die 5 bak schakelmechanismes redelijk hetzelfde, dus ik denk dat er gewoon wat met je mechanisme aan de hand is ;)
|
Is de boel niet omgebouwd, mss een smallere tunnel? Kijk anders op de sticker in je kofferbak bij het reservewiel wat voor bak je origineel zou moeten hebben?
|
joh als het werkt die ecodrive dinges dan is het tog goed :D\
had er zelf nog nooit va gehoort :shake: |
geen idee of het werkt, heb de auto net.
vanmiddag een stukje gereden en van 4 naar E geschakeld maar volgens mij maakte de motor juist meer toeren? |
Heb je een 3,5 daar zitten dan? :d
|
Dan duwde je hem vast terug in de 3 en zit er gewoon een 4 bakje achter.
|
Bakcode ff zoeken.
|
staat aan de onderkant van de bak op een glad stukje toch?
|
Quote:
idd,en als de wagen heerlijk verlaagd is pakt hij de grond daar het eerst en is het niet meer te lezen :thumbup: |
dan is er nog hoop :D een paar dagen in ieder geval.
want hij is nog niet verlaagd. |
In 2009 mijn 83' Golf 2 omgebouwd naar 5-bak. En toen een schakelconsole genomen van een later model. Met het mechanisme van de 4bak moest ik hem indrukken om in de 5 te komen.
|
top snelhijd in de 4.
5 is voor zuinig rijden. |
All times are GMT +1. The time now is 08:13. |