Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   startmotor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7924)

Rickyrick 10-02-2005 16:03

startmotor
 
Juuj een nieuw probleem:

Startmotor draait 3 a 4 keer rond en dan met een tik stoptie en schokt de hele auto.

Accu is nieuw, startmotor een paar maand oud.

Geprobeerd:
- Met de draaiende motor van de vr6 hem aan te krijgen --> zelfde probleem
- Accu van de vr6 er in gehangen --> zelfde probleem

Na de motorswap heb ik dit probleem met de startmotor, zijn er dingen die ik over het hoofd heb kunnen gezien?

Christiaan 10-02-2005 16:04

massakabels gecontroleerd??

Rickyrick 10-02-2005 16:08

goeie! zat ik me al af te vragen, waar lopen die standaard vanaf de accu?

Stijn 10-02-2005 17:16

Ontsteking te vroeg

Rickyrick 10-02-2005 17:42

affirm

Rickyrick 11-02-2005 12:29

hmmz accu aan de lader gehad vanacht en als ik hem onbelast in de auto meet doettie 12.60V en als ik wil starten gaatie naar rond de 9V

edit: accu is 2 weken oud!

Kan iemand mij vertellen hoe die massakabels van het blok naar de carroserie lopen? heb ze maar ergens vast gemaakt...

Heeft de startmotor een eigen massakabel? ik kan alleen die zwarte draad vinden die richting het contactslot loopt...

Melvin 11-02-2005 14:24

9Volt is niet te weinig ofwel? bij mij zakte ie toen in naar 6V, dat was sowieso niet goed... misschien toch de startmotor niet helemaal zuiver?

Rickyrick 11-02-2005 16:30

mja kweet niet alles op het dashbord wordt ook zwart :-S

peter139 11-02-2005 16:52

je zegt dat je startmotor heb vervangen maar heb je ook naar dat koperen busje in de bak gekeken?

alles zwart op dashboard? kortsluiting waarschijndelijk. Misschien in je contactblokje(waar je je sleutel insteekt) of in de bedrading van je contactblokje naar startmotor

Rickyrick 11-02-2005 17:03

Stijn heeft hem nog vervangen dus geloof dat het wel goed is gebeurd ;-)

Kortsluiting ga ik nu ff na lopen! heb al wat gezeik gehad daar bij het contactslot.
Thanks!

Marco 11-02-2005 17:05

Het is idd zeer belangrijk om dat messing busje (geen koper, maar dat maakt verder niet zoveel uit :)) te vervangen als je de startmotor vervangt of laat reviseren.

Volgens diegene die mijn startmotor reviseerde kan het niet vervangen ervan leiden tot het overmatig slijten van de startmotor. Kost nog geen euro dat busje en in 5 min heb je het vervangen.

Rickyrick 11-02-2005 17:15

hmmz ja als ik zo bij de startermotor kon dan wastie er al onder weg maar zit enorm verstopt bij een automaat :-(


edit: ff bedrading gechecked maar geen kortsluiting

Rickyrick 11-02-2005 18:04

jaaa net ff klein stukje gereden, op het feit dat hij nog geen vermogen heeft looptie best leuk!

Ook de blauwe rook wordt naar mijn mening wat minder :D

Melvin 11-02-2005 23:02

ff over dat busje in de bak... welk bestelnummer is dat en hoe vervang je dat? mijn startmotor gaat er deze week toch af dus...


All times are GMT +1. The time now is 09:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.