Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   div vraagjes golf 2 1.3I (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=79541)

vwjohnny 03-01-2011 16:41

div vraagjes golf 2 1.3I
 
Hallo,

Ik heb zo als de titel al duidelijk maakt een paar vraagjes over mijn 1.3 NZ.

Past een bak van een 1.6 benzine achter mn NZ blok?
of van een 1.8 multipoint? beide van golf 2 ivm dat ik nu een 4 bak heb.

Klopt het dat een uitlaatspruitstuk van een 1.6 td op een NZ kop past?

mvg

vwjohnny

jorg-maashees 03-01-2011 16:48

Die bakken gaan sowiso niet passen. Een 1.3 is een small-block (voorover gekanteld ) en 1.6 en 1.8 zijn bigblocks ( achterover gekanteld ) dus dat wordt niks.

Je moet dus zoeken naar een 5 bak die achter een 1300 geleverd is. Of een van een later model polo met een small block.

Dat spruitstuk durf ik niet te zeggen, maar wat ben je van plan daarmee dan?

vwjohnny 03-01-2011 16:57

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Die bakken gaan sowiso niet passen. Een 1.3 is een small-block (voorover gekanteld ) en 1.6 en 1.8 zijn bigblocks ( achterover gekanteld ) dus dat wordt niks.

Je moet dus zoeken naar een 5 bak die achter een 1300 geleverd is. Of een van een later model polo met een small block.

Dat spruitstuk durf ik niet te zeggen, maar wat ben je van plan daarmee dan?


hmm oke ff zoeken dus.

1.3T maken misschien is nog maar een idee maar ff kijken of het mogelijk zou zijn.

DeeDub 03-01-2011 17:27

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Je moet dus zoeken naar een 5 bak die achter een 1300 geleverd is. Of een van een later model polo met een small block.


van een golf mk3 1.4l benzinemotor tot '95 past ook :thumbup:

vwjohnny 03-01-2011 18:01

oke een bak met code CCK zou dus moeten passen deze is van een golf van 92 met een 1400 motor

floris-jan1 03-01-2011 18:25

Al deze versnellingsbakken passen op een Golf 2 1.3

Hieronder Golf mk 2 bak die op een 1300 mk 2 past:
8N 085 5-Gang 08/85 - 07/92

Hieronder zijn Golf mk 3 bakken die op een 1300 mk 2 passen:
CEC 085 5-Gang 01/92 - 04/94
CHL 085 5-Gang 08/92 - 04/94
CHX 085 5-Gang 08/92 - 08/93
CKR 085 5-Gang 05/94 - 08/94
CNU 085 5-Gang 05/94 - 08/94
CWM 085 5-Gang 09/94 - 08/95
CWR 085 5-Gang 09/94 - 09/95


Is het wel rendabel om een 1300T te bouwen? Ga dan voor een 1800 KR of een G60! Lijkt me minder werk?!
Is we interessant als dat lukt!

vwjohnny 03-01-2011 18:43

oke bedankt voor de bak codes.

ja zou ik ook kopen maar die jongen heeft hem smorgens met nieuwjaarsdag total los gereden.

En in het kader van uniek (A)

golf mkII 16v 03-01-2011 22:28

Let wel op de aandrijfasflenzen

vwjohnny 04-01-2011 18:58

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Let wel op de aandrijfasflenzen


Oke (y)


Weet iemand ook een adress waar ze goedkope bakken hebben. In de achterhoek twente mag ook.

Iemand nog meer info over uitlaatspruitstuk van een td?

vwjohnny 04-01-2011 21:21

en weet iemand een bedrijf in de achterhoek of twente die de binnen kant van de velgnaaf afkan draaien?

chrissie_golf 04-01-2011 22:24

1 tip: ga nou niet lopen kloten met velgen... tenminste, als je graag oud wilt worden...

jorg-maashees 05-01-2011 09:51

En dat td spruitstuk pas sowiso niet op een 1.3, en daarbij kun je de turbo van een diesel ook niet gebruiken. Kortrom, als je sneller wilt zijn kun je beter voor een snel blok kijken. Een 16v o.i.d.

Renegade 05-01-2011 13:04

Zoek eens wat rond op een polo-forum, zijn er genoeg met een mix van 1300/1400 die met een turbo rijden. Enige antwoord wat je hier helaas zult krijgen is niet doen, koop een KR/G60/20vt !

jorg-maashees 05-01-2011 17:08

trouwens,ik zag net een 5bakje van een 1300 op MP staan. iets voor jouw?

vwjohnny 05-01-2011 20:19

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
trouwens,ik zag net een 5bakje van een 1300 op MP staan. iets voor jouw?



heb je een linkje?

vwjohnny 05-01-2011 21:56

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
En dat td spruitstuk pas sowiso niet op een 1.3, en daarbij kun je de turbo van een diesel ook niet gebruiken. Kortrom, als je sneller wilt zijn kun je beter voor een snel blok kijken. Een 16v o.i.d.


oke.

waarom zou ik een turbo van een diesel niet gebruiken? heb je daar argumenten voor?

En die 16v is al naar gekeken. Maar dat is iets wat iedereen al heeft.

jorg-maashees 06-01-2011 13:12

Een turbo van een diesel is gemaakt voor een laagtoerig blok. Iets wat jou 1300 niet is. Je moet dus een turbo van een benzine motor hebben.

Maar als je iets wil wat niet iedereen heeft, waarom ga je dan die 1300 niet tunen, maar dan zonder turbo?

- korte 5 bak eraan
- kop bewerken
- snelle nokkenas
- licht vliegwiel
- spaghetti spruitstuk + andere uitlaat
- setje cv carburateurs erop of solexen/dellorto 's of webers.

En voila, je heb een heel pittig blokje, en een super geluid.

Ik denk dat je met een goede 1000 euro dit kunt realiseren, en dan heb je ook iets leuks.

vwjohnny 06-01-2011 22:51

hmm kweet niet maar 5700 toeren belast in de begrenzer vind ik niet bepaald hoog toerig.

laat een diesel een keer 5500 doen.

ja is idd ook leuk maar wil wel eens een keer wat anders. carbs zie je wel vaker.

vwjohnny 07-01-2011 18:03

Kan iemand mij vertellen waar ik van die bumperbevestigings nokken kan halen voor dikke bumpers?

jorg-maashees 07-01-2011 18:18

diesel heeft het max vermogen/koppel in een veel lager toerengebied liggen.


All times are GMT +1. The time now is 13:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.