Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   injectoren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80180)

timk1 17-01-2011 22:58

injectoren
 
hallo
ik heb een golf 1 met een 1.8 20vt motor en ben bezig met een k04 turbo en heb nu een vraag over de injectoren.
het is de bedoeling dat we met nog wat aanpassingen en een chip op maat naar 250 tot 270 pk gaan
mijn vraag is welke injectoren ik nodig heb
ik heb er zwarte inzitten en ik had van de vorige eigenaar begrepen dat er al grotere dan origineel in zitten.
dit staat op de injectoren

aan de ene kanst staat
957 0280 150 464 970

en op de andere kant staat
06A906031

als iemand me kan vertellen hoeveel cc deze zijn en welke ik nodig heb en welke kleuren welke hoeveelheid cc is

alvast bedankt voor uw reaktie

spacer 18-01-2011 12:40

Bosch 0-280-150-464 is 250cc/min EV6

Voor een 270pk turbomotor met 4 injectoren zal je rond de 500cc/min uit moeten komen.

bivw 16vg60 19-01-2011 12:16

heb eventueel nog wel nieuwe siemens deka 630cc injectoren liggen stuur maar een pb bij intresse

Bluepower 21-01-2011 19:56

Onzin... voor 270pk red je het nog prima met 440cc injectoren, zelfs nog met de originele 225pk injectoren red je het nog, als je de brandstofdruk iets verhoogd..

timk1 23-01-2011 22:23

ik zal eens meten wat de branstofdruk precies is.

is er iemand die weet hoeveel cc de injectoren van een standaard 225pk zijn ?

Bluepower 23-01-2011 22:27

225pk injectoren doen 386cc/min bij 3 bar brandstofdruk. Verhoog de druk naar 4 bar, en ze leveren 514cc/min, wat voldoende zou zijn voor 350/360 pk..
Maar zelfs zonder drukverhoging leveren ze nog genoeg brandstof om met het K04 turbootje een 270pk te leveren...

Rallye-VR6t 23-01-2011 22:32

Te grote injectoren leveren meer elende op dat voordelen.
Injectoren moet je op behoefte van de motor kiezen.

Te groot heeft als nadeel dat de cyclus tijd slecht te regelen is.
-APK elende
-hoge hoeveelheid inspuiting in laag toeren met kans op verhoogde slijtage door de verdunende werking van de benzine. Veel verduning -> motorolie smeert slechter resulaat vaker verversen.

Rallye-VR6t 23-01-2011 22:34

Quote:
Originally Posted by spacer
Bosch 0-280-150-464 is 250cc/min EV6

Voor een 270pk turbomotor met 4 injectoren zal je rond de 500cc/min uit moeten komen.


Mag je de rekensom wel eens uitleggen :confused:

Pewi Vwteam 23-01-2011 23:31

hey tim ik heb je nog een setje door gestuurd die tekoop staan op marktplaats van een 225 pk tt. gr stefan

timk1 25-01-2011 00:22

ik zag t net op de mail, dank je


All times are GMT +1. The time now is 11:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.