Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   kadett91 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80254)

kadett91 19-01-2011 21:46

kadett91
 
Bij deze stel ik me eigen ook even voor, lees al jaren mee voor interesante projecten maar nooit echt voorgesteld.

Aangezien ik wat vragen heb ivm een 16V kr blok stel ik me eerst maar even netjes voor.

Ben Henri kom uit brabant en heb eigenlijk nooit wat met volkswagen of vag gehad... begonnen met een mustang en een kadett gsi..

Een jaar of 4/5 bij de volkswagen gewerkt, in de tijd met div opels gereden ;) . En toen ik er weg ging... VAG gaan rijden. Begonnen met een Ibiza 20VT en tegenwoordig een A4 S-line.

(en de opels ? als klassiekers en circuit auto voor erbij naast de andere oldtimers).

Mijn hobby en passie ? Motoren bouwen liefst zo uniek mogelijk, en daarom zit ik hier nu de motor van mijn andere auto klaar is ben ik iets voor mijn vader aan het bouwen. Een Simca rallye waarop ik een 16V KR kop aan het bouwen ben. Van onderliggende nokkenas met stoterstangen naar dubbel bovenliggend 16V met compressor.

Der Einzer 19-01-2011 22:34

welkom , heb je ook foto's ;)

golf1bart 19-01-2011 22:42

welkom,mooi man simca. heeft die van je pa dan de motor achterin? En idd een paar kiekjes kunnen nooit kwaad.

knarfmk1 19-01-2011 22:43

Welkom, die simca ben ik ook erg benieuwd naar!

kadett91 19-01-2011 23:02

Inderdaad heeft de motor achterin zitten ! Heb hier wel enkele fotos, is nog niet klaar hoor







Zo zijn we hem wezen halen vlak bij oostenrijk (komt oorspronkelijk uit italie)




Inmiddels is hij zo:







De motor:




En het huidige project, toepassen van een 16V kr kop, dubbele webers en Aisan twin screw compressor.




zijn heel wat aanpassingen aan de kop gedaan, olie kanalen, koelwater kanalen, boutgaten omzetten om de kop op het onderblok tebevestigen enz..




Custom made verstelbare poulie




Kop is ook verbreed omdat het onderblok van de simca breder is. Hebben alles dubbel zodat als er wat misgaat we het zo van de plank kunnen pakken. aandrijving naar distributie riem ivp de originele ketting, eigenlijk is alles van het motorblok aangepast om dit tekunnen maken. Doel is 200+ pk uit een 1.3 halen.

golf1bart 19-01-2011 23:07

super vet! hou ons op de hoogte!
zoeen heeft een maat van me nog doormidden geslepen. flink stuk er tussenuit en aan elkaar gelast baby blauw gespoten en toen is hij er in getrouwd!

kadett91 19-01-2011 23:17

Een soort limo van gemaakt ? Is denk ik een simca 1000 geweest, teminste hoop ik voor hem ;). Van de rallye zijn er zover bekend nog zo'n 15/20 in nederland op het moment.

golf1bart 19-01-2011 23:23

Quote:
Originally Posted by kadett91
Een soort limo van gemaakt ? Is denk ik een simca 1000 geweest, teminste hoop ik voor hem ;). Van de rallye zijn er zover bekend nog zo'n 15/20 in nederland op het moment.



nee juist een stuk korter (sturen op de achterbank :thumbup: ).
En idd was een 1000 en behoorlijk rot.

gr

knarfmk1 19-01-2011 23:27

cool, carrosserie is nog aardig hard zeker? blok wordt ook erg leuk zo te horen. word dat wel vaker gedaan een kr kop op een simca blok?

kadett91 19-01-2011 23:42

Quote:
Originally Posted by golf1bart
nee juist een stuk korter (sturen op de achterbank :thumbup: ).
En idd was een 1000 en behoorlijk rot.

gr


Haha, moet wel een leuk ding zijn geweest om mee testuren ;) hebben al een korte wielbasis in combinatie met RWD best tricky !

kadett91 19-01-2011 23:48

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
cool, carrosserie is nog aardig hard zeker? blok wordt ook erg leuk zo te horen. word dat wel vaker gedaan een kr kop op een simca blok?



Carrosserie is voor een simca nog aardig hard, achterste C stylen en voor wat bij de bodem moet vervangen worden.

Maar al met al wordt alles gewoon vervangen, Rondom alle schermen en alle 4 de portieren worden door NOS exemplaren vervangen. Hebben bijna alle onderdelen wel NOS liggen. Moet gewoon een nieuwe auto worden. Kleur wordt oranje overigens (zou had m'n vader hem destijds ook).

KR kop op een simca onderblok ? nee eigenlijk niet :eek: hadden gezien dat er eens een simca coupe was met een gti kop erop (8V) dus ja dan moet 16V ook wel passen en dat was dus makkelijker gezegd dan gedaan... De vorige motor was met zoveel mogelijk inhoud (+- 5,5 liter) en deze weer wat minder (1,3).

René 20-01-2011 00:16

Welkom, die Simca is echt gaaf :thumbup:

kadett91 06-02-2011 16:10

Dankzij informatie en onderdelen via dit forum het onderstaande resultaat tot nu toe ;)













Dat krijg je als je een KR 16V mengt met een simca rallye/matra murena motor ;)

golf1bart 14-03-2011 23:44

Super vet!!! ben benieuwd,dat moet toch echt goed gaan. hoeveel paardjes verwacht je er uit te halen?

Jelle-Mk1G60 15-03-2011 08:59

Quote:
Originally Posted by golf1bart
Super vet!!! ben benieuwd,dat moet toch echt goed gaan. hoeveel paardjes verwacht je er uit te halen?


moet je even alles goed lezen ;)

hij wil rond de 200 paardjes uitkomen. :thumbup:

golf1bart 21-04-2011 22:41

is er nog vooruitgang????

Ron mk1 22-04-2011 06:46

Heel leuk project dit , super gave auto ook .

Ben alleen heel benieuwd hoe je de dynamo wil aandrijven ...

Hij zit zover ik kan zien in het midden van het onderblok .

J-9A-N 22-04-2011 08:24

Waarschijnlijk via de doorlopende as in de waterpomp.


All times are GMT +1. The time now is 05:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.