![]() |
afstellen 16V KR
Jawel ik heb weer wat. Na lang zoeken en doen ben ik erachter gekomen dat mijn auto veel te rijk loopt. Ik heb vernomen dat dit af te stellen is door middel van de spinnekop met ringetjes en dergelijke alleen dit kan je niet zelf omdat dit elke keer gemeten moet worden. Wie heeft er adressen waar ik dit zou kunnen laten doen want wordt er langzaam aan een beetje gek van.
Wie helpt mij aan advies of een goed adress??? |
op twee forums? handig haha
|
Mark even aan Veedubber (Hans) vragen of aan allart die kunnen je dat precies uitleggen
|
zal die eens een pb sturen dan want wil het toch graag weten.
|
De brandstofdruk stel je af mbv vulringetjes, maar het mengsel kan je gewoon met een inbussleutel maat 3 afstellen. Er zit een klein gaatje net boven de rubberen bocht op de brandstofverdeler, hier moet je de inbussleutel in steken en rechtsom is rijker en linksom armer als ik het me goed heriner. Rij even naar de plaatselijke garage en hang de CO meter in de uitlaat, haal wel tijdens het meten de inbussleutel eruit anders werkt de luchtklep niet zoals het moet en klopt de meting misschien niet.
Gewoon draaien en kijken wat er gebeurt. Ik zou een KR afstellen op 1,5% CO voor normaal/zuinig gebruik (dit is de fabriekswaarde ook volgens mij) en 2,5 a 3% voor max vermogen. |
Quote:
Denk jij dat ik de VW godfather ben ofzo? :) Nu voelde ik me wel verplicht om antwoord te geven. |
Een maat van mijn broer had zijn CO op 7% staan... (ook KR) was op de rollenbank bij Freddy Cane gedaan meende ik.... maximaal vermogen had ie daarmee. (hij had em op 170 pk)
btw, mijn broer had ook een KR, en na 1 maal aan de CO was gedraaid voor de APK liep ie echt niet best meer... van 700 toeren tot 1200 schomelen.. heel irritant... steeds weer draaien en proberen bij de garage... hielp niks. Toen heb ik op een morgen toen mijn broer niet thuis was net zo lang gedraaid tot ie mooi stationair liep... en hij is sinds toen altijd mooi blijven lopen.. :D Vraag me ook af of er niet wat aan mankeerde dan.. want op CO afstellen wou niet, en gewoon op de gok ging het uiteindelijk prima... Heb je hier wat aan.. denk het niet, maar vond het toch even leuk om te vertellen.. :D |
Quote:
Dat ben je toch ook ;) Nou ja, je weet in elk geval wat meer van de 16v als de meesten, daar doelde ik op |
Ik wat al voor de co weg geweest die staat netjes op 0,5 zoals het behoort
maar nog rijker zetten zal dan niet goed zijn of hoe hoger het getal hoe armer ie loopt??? |
0.5% is erg magertjes hoor, is de waarde voor een PL NA de katalysator.
Nu loopt je KR te arm. hoe hogere het CO percentage hoe rijker hij loopt. Ik zou hem gewoon op 2% zetten en dan de ontsteking zo afstellen dat ie net niet pingelt op euro 98. |
Kijk dat bedoel ik nou allart, je weet het wel
|
ipv 6gr voor bdp op 10gr voor bdp ,als je de juiste waarde wilt weten .
|
Dan loopt ie idd beter, heeft hans toen ook bij zijn type 2 gedaan.
|
Ik heb zaterdag geleerd wat de beste afstelling is. Het is pas goed als de uitlaatdamp pijn aan je ogen doet!
|
moet er onder het afstellen ook nog een bepaalde stekker af ofzo
of gewoon co meter in de uitlaat ontsteking op 10 graden voor zetten en dan de co afstellen op 2.0 a 2.5 % |
Interessant topic
|
Quote:
Quote:
Je doet je naam wel eer aan Tommy ;) :D |
Zeker interessant dit, ik wil over een tijdje langs Bolku Tuning gaan en hem daar optimaal laten afstellen. Kan namelijk wel wat netter. Sinds de APK heb ik wel de hele tijd gezeik met het stationair toerental (heb ook afgedraaid vliegwiel). CO stond op 2,5%. Vervolgens gingen die lui aan mijn stationair toerental schroefje draaien. Ik zeg die moet je niet hebben, dat word niet wat. Maargoed eigenwijze oude man...
Auto haalde net de 1,5. Liep die 2000 tpm stationair. Toen naar buiten gereden, schommelde het van 800-2100tpm. Daarna weer terug gedraaid. Sindsdien heb ik er gezeik mee. Ik word er dus simpel van. Maar hopelijk kan Jeroen mij er dus mee helpen. Auto is nu helemaal gelast en goed, dus de motor moet nu ook goed! |
rubenD
das inderdaad een afstel probleem luchtweger niet goed afgesteld die van mij wordt altijd afgested hier in ommen en aangezien ik voor zover ik weer nu alle problemen heb verholpen hij nu voor het laats weer keurig op 950 toeren wordt afgesteld maar daarom moet het n ook helemaal perfect gebeuren dus daarom was mijn vraag moeten er ook nog stekkers af van bijv de stk,blauwestekker van startsproeier of iets dergelijks en wat is de juiste temperatuur om dit te doen dus de ole temp hoeveel graden ik hoor het graag |
Als je achter mijn 16V rijd en ik geef gas ruik je gewoon benzine, Co staat iets te hoog maar dat mag ie wel hebben. Brandstof is ook koeling ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 09:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.