Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   afstellen 16V KR (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=818)

Antera 20-01-2004 11:39

afstellen 16V KR
 
Jawel ik heb weer wat. Na lang zoeken en doen ben ik erachter gekomen dat mijn auto veel te rijk loopt. Ik heb vernomen dat dit af te stellen is door middel van de spinnekop met ringetjes en dergelijke alleen dit kan je niet zelf omdat dit elke keer gemeten moet worden. Wie heeft er adressen waar ik dit zou kunnen laten doen want wordt er langzaam aan een beetje gek van.

Wie helpt mij aan advies of een goed adress???

snellesjaak 20-01-2004 12:30

op twee forums? handig haha

Marco 20-01-2004 17:44

Mark even aan Veedubber (Hans) vragen of aan allart die kunnen je dat precies uitleggen

Antera 20-01-2004 20:36

zal die eens een pb sturen dan want wil het toch graag weten.

Allart-Ghetta 21-01-2004 12:17

De brandstofdruk stel je af mbv vulringetjes, maar het mengsel kan je gewoon met een inbussleutel maat 3 afstellen. Er zit een klein gaatje net boven de rubberen bocht op de brandstofverdeler, hier moet je de inbussleutel in steken en rechtsom is rijker en linksom armer als ik het me goed heriner. Rij even naar de plaatselijke garage en hang de CO meter in de uitlaat, haal wel tijdens het meten de inbussleutel eruit anders werkt de luchtklep niet zoals het moet en klopt de meting misschien niet.
Gewoon draaien en kijken wat er gebeurt. Ik zou een KR afstellen op 1,5% CO voor normaal/zuinig gebruik (dit is de fabriekswaarde ook volgens mij) en 2,5 a 3% voor max vermogen.

Allart-Ghetta 21-01-2004 12:21

Quote:
Originally Posted by Marco
Mark even aan Veedubber (Hans) vragen of aan allart die kunnen je dat precies uitleggen


Denk jij dat ik de VW godfather ben ofzo? :)
Nu voelde ik me wel verplicht om antwoord te geven.

Tommy 21-01-2004 12:42

Een maat van mijn broer had zijn CO op 7% staan... (ook KR) was op de rollenbank bij Freddy Cane gedaan meende ik.... maximaal vermogen had ie daarmee. (hij had em op 170 pk)

btw, mijn broer had ook een KR, en na 1 maal aan de CO was gedraaid voor de APK liep ie echt niet best meer... van 700 toeren tot 1200 schomelen.. heel irritant... steeds weer draaien en proberen bij de garage... hielp niks. Toen heb ik op een morgen toen mijn broer niet thuis was net zo lang gedraaid tot ie mooi stationair liep... en hij is sinds toen altijd mooi blijven lopen.. :D
Vraag me ook af of er niet wat aan mankeerde dan.. want op CO afstellen wou niet, en gewoon op de gok ging het uiteindelijk prima...

Heb je hier wat aan.. denk het niet, maar vond het toch even leuk om te vertellen.. :D

Marco 21-01-2004 13:24

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Quote:
Originally Posted by Marco
Mark even aan Veedubber (Hans) vragen of aan allart die kunnen je dat precies uitleggen


Denk jij dat ik de VW godfather ben ofzo? :)
Nu voelde ik me wel verplicht om antwoord te geven.


Dat ben je toch ook ;)

Nou ja, je weet in elk geval wat meer van de 16v als de meesten, daar doelde ik op

Antera 21-01-2004 18:14

Ik wat al voor de co weg geweest die staat netjes op 0,5 zoals het behoort
maar nog rijker zetten zal dan niet goed zijn of hoe hoger het getal hoe armer ie loopt???

Allart-Ghetta 22-01-2004 08:51

0.5% is erg magertjes hoor, is de waarde voor een PL NA de katalysator.
Nu loopt je KR te arm. hoe hogere het CO percentage hoe rijker hij loopt.
Ik zou hem gewoon op 2% zetten en dan de ontsteking zo afstellen dat ie net niet pingelt op euro 98.

Marco 23-01-2004 18:24

Kijk dat bedoel ik nou allart, je weet het wel

serge pot 23-01-2004 18:53

ipv 6gr voor bdp op 10gr voor bdp ,als je de juiste waarde wilt weten .

Marco 23-01-2004 23:30

Dan loopt ie idd beter, heeft hans toen ook bij zijn type 2 gedaan.

evilnyntje 26-01-2004 20:54

Ik heb zaterdag geleerd wat de beste afstelling is. Het is pas goed als de uitlaatdamp pijn aan je ogen doet!

1800 16v kr 03-01-2007 18:03

moet er onder het afstellen ook nog een bepaalde stekker af ofzo

of gewoon co meter in de uitlaat
ontsteking op 10 graden voor zetten
en dan de co afstellen op 2.0 a 2.5 %

LuNaTiK 03-01-2007 18:22

Interessant topic

steven16v 03-01-2007 18:24

Quote:
Originally Posted by Tommy
Heb je hier wat aan.. denk het niet, maar vond het toch even leuk om te vertellen.. :D


Quote:
REALLY Bored



Je doet je naam wel eer aan Tommy ;) :D

RubenD 03-01-2007 18:29

Zeker interessant dit, ik wil over een tijdje langs Bolku Tuning gaan en hem daar optimaal laten afstellen. Kan namelijk wel wat netter. Sinds de APK heb ik wel de hele tijd gezeik met het stationair toerental (heb ook afgedraaid vliegwiel). CO stond op 2,5%. Vervolgens gingen die lui aan mijn stationair toerental schroefje draaien. Ik zeg die moet je niet hebben, dat word niet wat. Maargoed eigenwijze oude man...
Auto haalde net de 1,5. Liep die 2000 tpm stationair. Toen naar buiten gereden, schommelde het van 800-2100tpm. Daarna weer terug gedraaid. Sindsdien heb ik er gezeik mee.

Ik word er dus simpel van. Maar hopelijk kan Jeroen mij er dus mee helpen. Auto is nu helemaal gelast en goed, dus de motor moet nu ook goed!

1800 16v kr 03-01-2007 20:53

rubenD
das inderdaad een afstel probleem
luchtweger niet goed afgesteld
die van mij wordt altijd afgested hier in ommen
en aangezien ik voor zover ik weer nu alle problemen heb verholpen
hij nu voor het laats weer keurig op 950 toeren wordt afgesteld

maar daarom moet het n ook helemaal perfect gebeuren
dus daarom was mijn vraag
moeten er ook nog stekkers af
van bijv de stk,blauwestekker van startsproeier of iets dergelijks
en wat is de juiste temperatuur om dit te doen
dus de ole temp hoeveel graden

ik hoor het graag

vwleusden 03-01-2007 22:15

Als je achter mijn 16V rijd en ik geef gas ruik je gewoon benzine, Co staat iets te hoog maar dat mag ie wel hebben. Brandstof is ook koeling ;)


All times are GMT +1. The time now is 09:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.