Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Vlam in de uhh uitlaat.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82811)

rodydejonge 18-03-2011 12:25

Vlam in de uhh uitlaat..
 
Hallo,

Ik heb m'n motorcarbs aangesloten op m'n 1.1 alleen heb 1 probleem, als ik volgas trap en los laat krijg ik steekvlammen uit m'n uitlaat.. Weet iemand hoe dit kan?? Heeft het met de Co schroeven te maken of..?

Want ik neem aan dat dit niet al te best voor het blokje is?

Groeten!

Edward 18-03-2011 12:26

pietsie teveel onverbrande brandstof?

maarre...das toch vét pik?

Hight 18-03-2011 12:30

moet je doen als je voorbij een paar fietsers rijd, ken je lachen...

rodydejonge 18-03-2011 12:32

Of kan het aan het ontstekings tijd stip liggen??

rodydejonge 18-03-2011 12:33

Haha ja is wel lache, maar niet slecht voor het blok??

J-9A-N 18-03-2011 12:33

Op hoeveel graden staat je ontsteking?

Roy 1.6 18-03-2011 12:34

Dat vooral gaan verstellen krijg je knallen in de inlaat als je het goed doet.

Day_dreamer 18-03-2011 13:02

altijd goed als je met je hoofd onder motorkap hangt en een steekvlam uit je carb schroeit al het haar van je gezicht.

ik zou lekker van die ontsteking afblijven en met een goede co meter eens kijken of je hem afgesteld krijgt. je hebt best kans dat je andere sproeiers in de motorcarbs moet gaan monteren.

Momenteel zal die wel 1 op een emmer lopen.

J-9A-N 18-03-2011 13:17

Ja laat iedereen met een leuk project van zijn ontsteking afblijven, dan weten we zeker dat er geen auto meer fatsoenlijk rijd binnenkort. :screwy:

De basis begint volgens mij nog altijd bij een goede timing met bijbehorend onstekingstijdstip.

rodydejonge 18-03-2011 13:35

Ik ga nu even met de stroboscoop de ontsteking op 14 graden voor Bdp zetten

rodydejonge 18-03-2011 13:46

Wel lastig te bepalen wat 14 graden is, heb hem ongeveer een cm van het merktekentje af staan.. Maar blijft knallen op vol gas.. Co. Wat minder zetten??

J-9A-N 18-03-2011 13:58

Heb je geen gradenboog, dan kun je bepalen waar het 14 graden punt zit.

monark 18-03-2011 14:50

met de vlam in de pijp scheur ik door de....................................... :D

even de ontsteking goed op tijd stellen zoals het hoort en iets minder bezine ook niet te weining.....al loop hij beter en op het scherpts als hij net te weining krijgt en 100% verbranding heeft.
anders zou ik het iemand laten doen die de juiste aperatuur heeft. :thumbup:

gr pieter

Day_dreamer 18-03-2011 15:09

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Ja laat iedereen met een leuk project van zijn ontsteking afblijven, dan weten we zeker dat er geen auto meer fatsoenlijk rijd binnenkort. :screwy:

De basis begint volgens mij nog altijd bij een goede timing met bijbehorend onstekingstijdstip.


ik ga er vanuit dat de auto hiervoor gereden heeft en dus de basis afstelling goed was. Na het monteren van de motor carbs zal je misschien nog een beetje moeten finetunen op de ontsteking om hem perfect te krijgen maar daar ga je zeker geen vlammen uit de uitlaat mee oplossen.
het staat als een paal boven water dat er gewoon veel te veel benzine in wordt gegooid. Om dat op te lossen zal je hem toch aan de CO meter moeten hangen en moeten kijken of je het kan oplossen met de CO schroef of dat je naar kleinere sproeiers moet.

J-9A-N 18-03-2011 15:12

Ik ga nergens meer zomaar vanuit. ;)

rodydejonge 18-03-2011 15:18

Auto heeft hiervoor wel gedaan, maar bleek al iets voor het Bdp te staan..
Ontsteking staat nu goed, Co. Schroeven eerst helemaal ingedraaid, liep hij natuurlijk niet, langzaam eruit schroeven , tot hij mooi liep..

En je raad het natuurlijk, vlam in de pijp houden we..

Het is ook alleen als ik hem helemaal tot in top van de toeren jaag, en gas ineens los laat..

Dan maar houden zo! Alleen die mega knal erbij gaat echt vrij hard haha

J-9A-N 18-03-2011 15:28

Nu hij mooi loopt kun je de kleur van de bougie´s even in de gaten houden.
indien ze te zwart worden kunnen er iets kleinere sproeiers in.

Rooney GTI 83 19-03-2011 11:40

Knallen in de uitlaat = onstekingstijdstip te laat. Je moet eerst 100% de onsteking afstellen zoals het hoort,vervroeging controleren ect....en controleer,als je het helemaal niet vertrouwt, ook de distributietiming....,als dat allemaal goed is dan ga je de carbs afstellen...co,sproeierbezetting e.d.
Zorg ook dat de carbs geen valse lucht krijgen,dat geld ook voor de rest van je inlaatsysteem.
En als klap op de vuurpijl, blijf er af als je niet weet waar je mee bezig bent.
Suc7

Renegade 19-03-2011 13:30

Quote:
Originally Posted by rodydejonge
Het is ook alleen als ik hem helemaal tot in top van de toeren jaag, en gas ineens los laat..

Dan maar houden zo! Alleen die mega knal erbij gaat echt vrij hard haha


Bij vol in de toeren jagen en daarna het gas los laten deed mijn 1300 met 100% originele afstelling ook knallen (zonder vlammen dan wel) wat voor een uitlaat heb je eronder zitten ?

rodydejonge 19-03-2011 17:29

Ik hb er een open buis onder zitten van roest vrij staal, en een vrij grote losse racedemper zonder iets van demping erin zitten..

Ook geen middendemper, want dat zat op de golfjes van '79 niet..


All times are GMT +1. The time now is 16:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.