Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Cilinderkop bewerken ? iemand Ervaring ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84411)

Scirocco_1600 23-04-2011 12:39

Cilinderkop bewerken ? iemand Ervaring ?
 
hallo .

ik zou graag mijn cilinderkop bewerken , ik had al wat plannen ... , ander nokkenas ( iets rond de 300° of meer ) , andere klepveren , ander klepschotels . grote kleppen, korte klepgeleiders .

maar nu zou ik graag weten de in en uitlaat kanalen ? in hoever moet/kan je deze bewerken ?

de cilinderkop is een 5 gelagerde dx met nr 026 103 373 F


graag wat info .

mvg nicky

picasso_16v 23-04-2011 13:25

Je moet als eerste een luchtdremel hebben met carbid frezen, je inlaat poort 33mm maken, dan gebruik je een oude klep of een uitlaat klep die is geloof ik 33mm die probeer je dan door de poort de krijgen stopt i frees je de bellemering weg. Frees alleen van de bovenkant af zo weinig mogelijk van onder. Als je poort groter begint te worden probeer je een soort venturi efect te krijgen zon 8 graden moet de hoek zijn. Je klep zitting moet je in een andere hoek laten slijpen normaal is i 45gr, nu vraag je of ze er 3 hoeken in slijpen.

Werk je de poort af met korrel 120 schuurpapier niet te fijn, lijkt allemaal mooi dat gepolijst enzo maar werkt niet. Uitlaat poort maak je gewoon naar de pakking.

groter dan 33mm heb ik de poorten niet gemaakt nog zelf, groter maken kan je wel in koelkanalen te recht komen of bij je kopbouten.

Wat ga je rijden? ik ken iemand die heeft pcies zelfde bewerking uitgevoerd rijd met 320 gr nokkenas 48mm weber 194pk uit een 1800 8v.

Scirocco_1600 24-04-2011 17:25

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
Je moet als eerste een luchtdremel hebben met carbid frezen, je inlaat poort 33mm maken, dan gebruik je een oude klep of een uitlaat klep die is geloof ik 33mm die probeer je dan door de poort de krijgen stopt i frees je de bellemering weg. Frees alleen van de bovenkant af zo weinig mogelijk van onder. Als je poort groter begint te worden probeer je een soort venturi efect te krijgen zon 8 graden moet de hoek zijn. Je klep zitting moet je in een andere hoek laten slijpen normaal is i 45gr, nu vraag je of ze er 3 hoeken in slijpen.

Werk je de poort af met korrel 120 schuurpapier niet te fijn, lijkt allemaal mooi dat gepolijst enzo maar werkt niet. Uitlaat poort maak je gewoon naar de pakking.

groter dan 33mm heb ik de poorten niet gemaakt nog zelf, groter maken kan je wel in koelkanalen te recht komen of bij je kopbouten.

Wat ga je rijden? ik ken iemand die heeft pcies zelfde bewerking uitgevoerd rijd met 320 gr nokkenas 48mm weber 194pk uit een 1800 8v.



dank voor de info :

waarmee ik zal rijden .
2.0 8v met dieselkrukas
en voor te starten ( want deze heb ik nog liggen ) 40 mm webers .

picasso_16v 24-04-2011 20:20

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
dank voor de info :

waarmee ik zal rijden .
2.0 8v met dieselkrukas
en voor te starten ( want deze heb ik nog liggen ) 40 mm webers .


40 is te klein zou 45 of 48mm nemen


All times are GMT +1. The time now is 13:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.