![]() |
damn, gestart met startkabels >> MFA kapot!
de titel zegt al genoeg. de accu van mijn GTi 16v was leeg, was te verwachten met die kou en een slecht startende GTi. dus de corsa van mijn moeder ernaast, startkabels tevoorschijn en starten die handel! gelijk een rondje doen om de accu bij te laden natuurlijk.
onderweg wou ik ff de olietemp. checken op mijn FMA, doettie het niet! weet iemand waar dit aan kan liggen?? een zekering is het niet volgens mij, het klokje doet het wel namelijk... alvast bedankt! mathieu |
Ff.. accu polen los halen.
Tijdje tegen elkaar, dan reset de comp, ff kijken of hij het dan beter doet. Succes |
had dan ook geen opel gebruikt!!!
;) |
@ vw racing: bedankt! gaan we proberen.
@ rené: kzat er op te wachten :D |
Nadat je gestart had deed de MFA het nog steeds niet?
Anders zou het kunnen zijn dat je accu spanning nog wat aan de lage kant is. Zou eerst even de accu goed laten bijladen, even stukkie rijden en dan nog eens kijken wat er allemaal aan de hand is. |
hoe heb je gestart???
waar heb je eerst de klemmen opgezet de lege of de lopende wagen?? Kan door piekspanning gebeuren dat er iets dor klapt altijd eerst de klemmen op de lege zetten |
Ook altijd je koplampen aanzetten als je de auto opstart. (van de op te starten auto)
Doe je dit niet bij bijv een A6, kun je dure reparatie verwachten. |
Quote:
:p goeie tip! |
Quote:
waarom lampen aanzetten? |
Klinkt aardig vaag ja... heeft zeker weer met al die elektronica uit te staan?
|
Quote:
Idd, op die manier voorkom je een grote piekspanning over je regelapparaten wanneer de klemmen geplaatst worden. Die piekspanning zoekt de weg van de minste weerstand. Aangezien de accu leeg is, heeft die de meeste weerstand en zal de piek dus over de rest van de electronica gaan. Veel moderne regelapparaten kunnen daar niet meer tegen ondanks een beveiliging. |
Quote:
ook na een stukkie rijden niet. maar heb de computer gereset en het probleem is opgelost :D gelukkig maar. |
Quote:
je wat? :D |
Quote:
lol! is ook lekker handig, al die afkortingen :D |
Alleen de verlichting is te weinig,de achterruit verwarming of de blower zijn dus danig grote gebruikers die de piek wel op kunnen vangen.
Je accu is een buffer in de auto als deze leeg is kan de laadspanning oplopen tot 125Volt,radiò`s,computers,lcd schermen kunnen hier niet tegen. Deze piek is niet te meten met een voltmeter,deze is te langzaam.Zou je de piek willen zien,moet je een scoop gebruiken. |
is dat een officiele anwb tip :D
|
Wat jij wil.
|
gelukkig werkt t weer nu! ik heb ook wel eens zoiets gehad met mijn radio, vond het toch behoorlijk irritant anders
|
Opelstroom!!
|
Quote:
ik denk dat je bedoeld dat de spanningspiek te snel is ,of nie?? |
All times are GMT +1. The time now is 20:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.