![]() |
Poelies en snaren...
Wie kan mij vertellen of laten zien hoe de vsnaren moeten zitten bij een Golf 2 GU motor met stuurbekrachtiging.
Graag ook de nummers van de poelies. Ik heb SB naderhand ingebouwd en denk dat ik op de krukas de verkeerde poelie heb zitten, want de snaar loopt schuin. Wat ik opmaak uit ETKA is: Krukas -- Dynamo (geen waterpomp dus!) vsnaar: 9.5 x 865 krukaspoelie: 026 105 255 Krukas -- Waterpomp -- SB Pomp vsnaar: 9.5 x 730 krukaspoelie: 055 105 255 J waterpoelie: 027 121 031 A SB poelie: 027 145 255 Bij voorbaat dank! |
Ik hou het in de gaten, zit namelijk met hetzelfde probleem.
De krukaspoelie van de SB valt weg in de poelie van de wp en dynamo, waardoor de riem van de SB-pomp niet aangedreven kan worden. De v-snaar loopt ook scheef door de "uitstekende" krukaspoelie. Is denk ik gewoon op te lossen door een plattere poelie te pakken. |
Heb jij wel dezelfde opstelling als ik? Krukas en dynamo in een snaar tegen het blok aan en daarbuiten krukas, water en SB in de andere snaar...
|
Het nummer wat je heb van de krukaspoelie klopt wel.
Maar hoe scheef is scheef? Ik heb wel vaker gezien dat snaren niet helemaal 100% recht lopen van poelie naar poelie. Een beetje scheef kan dus wel. |
Dank voor je reactie!
Hij zit er bijna een hele poeliedikte naast. Maar de opstelling klopt wel? bij mn 16V zit de SB alleen op de krukas en zit de waterpomp samen met krukas en dynamo. Het spannen van de snaar van dynamo lijkt nu zo onnatuurlijk te gaan |
Beetje lastig te zien maar het lijkt me dat er 1 riem voor de:
krukas - dynamo - waterpomp is en dan een aparte voor de vleugelpomp |
Quote:
Bij de 16V inderdaad, maar bij 8V lijkt het dus zoals ik omschreef. Zag net een GTI 8V die dat ook zo had. |
All times are GMT +1. The time now is 20:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.