Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vage stekkers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86377)

quattrodado 08-06-2011 19:09

Vage stekkers
 
Hi,

ik heb onlangs een Golf Mk3 1.9 TDI 90 PK gekocht. Bouwjaar is 1995.

Helaas hebben de vorige eigenaars er een knutselpuzzel van gemaakt. Nu ik alles in originele staat probeer te brengen, komen wat vragen op. Ik heb een aantal stekkers en sensoren die los hangen en ik niet echt weet waarvoor ze dienen.

1. Temperatuursensor (?) in de wateropvangbak, hangt er los in. Komt uit de kabelboom van de ECU, direkt na de grote aansluiting.




2. 2 Stekkers onder de rembekrachtiger. Hangen los.




3. Een losse stekker in de buurt van het brandstoffilter.




4. 2 Kabels aan elkaar vastgemaakt. Wateropvangbak bestuurderskant.




5. Tevens viel mij op dat de stekker voor het remvloeistofpotje niet past. Er hangt een ovale stekker aan de kabelboom terwijl het potje een stekker nodig heeft die halfrond is (zoals in mijn andere, originele Mk3 Bj. 1994).

Kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen over de verschillende situaties?
Foto's heb ik er bij gevoegd.

Thanks!

indewarre 08-06-2011 19:28

zit er een gat aan rechterzijde onder de parafaan? de stekkers zijn van een temperatuursensor en die onder de rembekrachtiger zijn van het regelapparaat van de dubbele fan volgens mij en die vierpool is van de drukschakelaar van de airco

quattrodado 08-06-2011 20:27

waar zou dat gat in moeten zitten?

welke stekkers zijn van een temp.sensor? en welke temp.sensor? voor het motor management of iets anders?

een dubbele fan is dus een optie? of bij zwaardere motoren?

en de airco stekker is die bij het brandstoffilter? heeft iedereen deze stekker (ook zonder airco te hebben). mijn 12/1994 tdi heeft dat namelijk niet.

indewarre 08-06-2011 21:09

die had je wel gezien rechtsvoor onder de parafaan hier komen dan de aircoleidingen uit ik denk dat ze het front hebben uitgewisseld voor een type zonder regelapparaat en dat er in het verleden airco op de auto heeft gezeten

quattrodado 09-06-2011 08:48

sorry maar ik wordt niet wijzer uit je bericht.

het hele front van de auto zou verwisseld zijn? ik denk eerder dat de kabelboom uit een andere auto komt?

mijn vraag is, hebben autos van 1995 zonder airco deze stekker standaard
als voorbereiding erin zitten? en denk je dat de loshangende sensor ook bij de airco hoort?

en hoe zit dat met die dubbele fan?

vragen,vragen,vragen.. :screwy:

oh ja en nog een vraag, heeft iemand een foto van de pomp voor de centrale deurvergrendeling. waar hoort dat ding origineel te zitten en hoe is hij gemonteerd? of ligt die er los in zoals bij de oudere audi modellen?

marcel--46 09-06-2011 12:07

De vacuumpomp zit orgineel rechts achter onder het achterlicht in de kofferbak gemonteerd zit orgineel in schuim en met een rubber bandje vast!

quattrodado 09-06-2011 13:01

bedankt, marcel.

indewarre 09-06-2011 20:12

die kabelboom van die airco hang je er niet zomaar in geloof me ik heb in mijn variant climatronic achteraf ingebouwd
en het front veranderen kost maar een uurtje

larsstolwijk 23-06-2011 18:49

Plaatje nr2 is dacht ik van verlichting. Zou je kunnen controleren door voltage te meten wanneer je van lichtstand veranderd.

quattrodado 23-06-2011 19:22

wat bedoel je precies met "lichtstand veranderen?"

in ieder geval heb ik inmiddels de verprutste kabelboom eruit gegooid en een originele van de 1Z geplaatst.

er bleven wat stekkers over bij de zekeringkast, maar ik denk dat sommige stekkers ook origineel los hangen. misschien dat iemand mij kan vertellen waar deze stekkers van zijn?

(er is nog een los hangende stekker waar ik helaas geen foto van heb gemaakt. het is een 4-polige (2x2 vorm) rode stekker en hangt ook bij de zekeringkast).

bedankt alvast voor de reacties!









indewarre 23-06-2011 19:23

die zijn toch echt die van het regelapparaat voor de koelvin weet ik zeker

larsstolwijk 23-06-2011 19:25

Met lichtstand duidde ik op dimlicht/mist/stad/groot-licht etc. Misschien dat een van die standen toevallig naar die connector loopt.
Succes met het netjes maken van andermans knutselwerk!

indewarre 23-06-2011 19:32

ik weet wat je bedoelt die kbb heb ik er ook inzitten

Romulus 28-06-2011 08:06

De tweede van je laatste serie foto's (blauw-witte draad) is vermoedelijk een snelheidssignaal. Wordt o.a. gebruikt in de radiostekker (GALA) en voor de originele vacuüm CC (niet op TDI). Waar jouw motorcomputer z'n snelheidssignaal weghaalt, weet ik niet.
De laatste stekker doet me denken aan de aansluiting voor CC op de RAW-stuurkolomhendel (links). Als-ie lang genoeg is, zou ik daarop tippen. Check anders het bedradingsschema op http://www.vwgolf-info.nl/elektrische_schemas/index.php

quattrodado 29-06-2011 18:01

bedankt voor de info.

wat is CC trouwens?

de kabels van de zwarte stekker zijn niet lang genoeg om tot de stuurkolom te komen. ik zal eens in de schemas gaan neuzen.

weet nog iemand meer over de andere stekkers?

larsstolwijk 29-06-2011 18:02

Ik neem aan Cruise Control :)

indewarre 29-06-2011 20:53

yup daar hoort nog een verleng stukje tussen

Romulus 30-06-2011 13:17

Inderdaad, CC = GRA (Geschwindigkeitsregelanlage) = Tempomat = cruise control ;)

Quote:
Originally Posted by indewarre
yup daar hoort nog een verleng stukje tussen


Ik heb nog allerlei kabels en stekkers liggen, overgebleven van o.a. inbouw cruise control in twee Golfjes. Geen idee of dit ertussen zit. Als je ermee geholpen bent: zie mijn advertentie bij Onderdelen aangeboden.

indewarre 30-06-2011 16:17

als je een hendel koopt zit het kabeltje erbij volgens mij

quattrodado 02-07-2011 10:04

weer wat geleerd...

maar ik neem aan dat het inbouwen van de hendel niet de hele cruise control ombouw indhoudt...of wel soms?


All times are GMT +1. The time now is 19:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.