Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Audi1981 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86528)

Audi1981 13-06-2011 11:36

Audi1981
 
Na even rondgezworven te hebben hier / een donatie en een naamsverandering later / mezelf even voorstellen;

Ik ben Joram, eigenaar van de bruine Audi 80 uit de hart transplantatie thread




Eigenlijk hier terecht gekomen in 2008 om info op te zoeken over m'n Jetta mk1 5-bak ombouw en sinds het overlijden van m'n 1.6d-tje in de 80, lid geworden en kort daarna ook maar donateur, want zo'n fijn forum zonder een karrevracht aan vervelende reclame is iets wat je moet steunen !

Ik ben 10 jaar automonteur geweest, eerste monteur, apk keurmeester en leermeester. Heb de nieuwste auto's klaargemaakt, vooral Skoda's, maar later ook de oudste brikjes weer veilig de weg op geholpen. Dat is eigenlijk wel het leukste, met zo weinig mogelijk budget toch nog veilig (liefst VAG!) rijden :D
In 2006 de overstap naar Fokker Services in Woensdrecht gemaakt en de Fokker bedrijfsschool doorlopen, terwijl ik 40u per week werkte. Dit was een zware tijd, maar wat je daar leert over vakmanschap en inzicht is onschatbaar!

in 2007 stonden er goeie dingen op de kalender;




Charlotte en ik zijn op een prachtige winterse dag getrouwd, in de auto die ik zelf had verbouwd voor de eigenaar/chauffeur. Het is een 63-er Chrysler Valliant, 12cm verlaagd, motor helemaal aangepakt, remmen up-to-date, satijn zwarte paintjob enz enz.

In 2008 een nieuw huisje gekocht want de bouwval waar we in woonden was te veel aan aandacht toe om dat nog naast werk en school te behappen. Voor de verhuizing en verbouwing van het nieuwe huis had ik nog wat leuks in de schuur staan;




Een transit Mk2 diesel, gekocht van een Marokkaanse man die er vroeger in naar z'n werk gebracht werd (scheepswerf de Schelde) en hem later overnam om eens per jaar naar z'n geboorteland te rijden met familie en al.
Dat moet vast een lange rit geweest zijn, want Vlissingen-Woensdrecht was, zelfs met de motorruimte helemaal beplakt met noppenschuim, niet te doen. Kort na de verbouwing en verhuizing heb ik hem dan ook verkocht en ben met een 83-er Jetta mk1 gaan rijden, voorzien van een diesel 5-bak was dat goed te doen. Toen de benzineprijzen echter de pan uit rezen heb ik hem echter verkocht en de bruine 80 gekocht. Die is tot vandaag in de vaart en hij bevalt me erg goed!

In 2009 gedwongen de overstap van Fokker Services naar de chemie gemaakt, heb het daar erg naar mijn zin en het is nog dichter bij huis ook.
De Audi heeft inmiddels wat noodgedwongen chirurgie gehad en het is dat vrouwlief zo gek is op haar Mazda 626, anders had er nog een Audi voor de deur gestaan (of een andere VAG auto).
Die was er ook bijna gekomen in de vorm van een 2.3E B4, maar het lot besliste anders :(

Ik kom hier lekker mee genieten van andermans vakmanschap en hoop af en toe wat bij te dragen aan het vinden van oplossingen, net zoals ik tips en advies kreeg voor de ombouw van m'n Audi 80 en hoop te krijgen voor eventuele toekomstige projecten.

En voor de rest;




Happy drivin' !!!

De Pul 13-06-2011 11:52

welkom:thumbup::D:D

bertusGTI 13-06-2011 12:18

welkom op het forum joram, leuk om je verhaal te lezen, en vooral bij de transit moest ik weer even aan vroeger denken, mijn vader had er ook zo een in het donker groen.

succes met de audi.

jetta mk1 '82 13-06-2011 14:11

welkom, mooi verhaal en een Oudi is altijd goed ;)

Audi1981 13-06-2011 14:19

Quote:
Originally Posted by bertusGTI
en vooral bij de transit moest ik weer even aan vroeger denken, mijn vader had er ook zo een in het donker groen


En ze ruiken zo lekker van binnen, alle oude auto's trouwens, hoeveel tectyl je er ook in smeert, die lucht van het zeegras in de bekleding blijft overheersen :D
Alhoewel m'n Audi erg naar sigaren ruikt :rolleyes:

Mac-Mikus 13-06-2011 15:21

ondanks je al een tijd zwerft.
Welkom op het forum.

Audi1981 13-06-2011 16:17

Quote:
Originally Posted by Mac-Mikus
ondanks je al een tijd zwerft


Nou ik heb gewoon een huis hoor :D

Thanks !

PimVW 13-06-2011 16:30

Kyk, nog n Zeeuw :thumbup:

Audi1981 13-06-2011 17:40

Jaja, dankjewel voor de :thumbup:, we moeten toch eens wat meer leden gaan zoeken hier om die Friezen een beetje tegenwicht te bieden :D
Hoe is het met je tankdop ?

PimVW 13-06-2011 18:32

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Jaja, dankjewel voor de :thumbup:, we moeten toch eens wat meer leden gaan zoeken hier om die Friezen een beetje tegenwicht te bieden :D
Hoe is het met je tankdop ?


Hahahaha ja idd!!! Ik zal je vd week ff bellen,

Gr Pim

Madison 14-06-2011 21:35

Eindelijk ben ik er dan ook!
Welkom :D

Audi1981 14-06-2011 21:39

Dankjewel! :wee:

jettaracing 14-06-2011 21:47

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Jaja, dankjewel voor de :thumbup:, we moeten toch eens wat meer leden gaan zoeken hier om die Friezen een beetje tegenwicht te bieden :D


:eek: .......................











:D Dan zal ik je dan toch maar welkom heten! :thumbup:

Weer een mooi verhaal in je voorsteltopic , en wat een stoere trouwauto zeg !
Ik heb in het verleden ook nog eens in zo'n transit mogen sturen , op de sloperij , daar brachten we de oude banden mee weg ,naar de bandencontainer. Heb zelfs al eens de aandrijfas de grond in geboord :screwy: , de achterste beverstiging was doorgesleten aan de achteras en toen ging de aandrijfas een eigen weg volgen :D

Nog veel plezier op dit forum iig !

Audi1981 14-06-2011 21:57

Quote:
Originally Posted by jettaracing
:D Dan zal ik je dan toch maar welkom heten! :thumbup:


Dankjewel !


Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik heb in het verleden ook nog eens in zo'n transit mogen sturen , op de sloperij , daar brachten we de oude banden mee weg ,naar de bandencontainer. Heb zelfs al eens de aandrijfas de grond in geboord :screwy: , de achterste bevestiging was doorgesleten aan de achteras en toen ging de aandrijfas een eigen weg volgen :D

Nog veel plezier op dit forum iig !


Ik heb hem ook niet voor niks verkocht, zat een motor in waar geen onderdelen meer voor te krijgen waren en waar ZELFS Ford zich voor schaamde blijkbaar (2.4 York Diesel)

Maar neem dat over dat tegenwicht maar niet te serieus want ik ben een keer in Holwerd op vakantie geweest en zelden zo'n gezellige bende meegemaakt :thumbup:

Rutger 15-06-2011 16:08

Welkom!

VwJarnoGT 15-06-2011 17:48

Leuk verhaal! :thumbup:

Welkom op het VF :D

Audi1981 15-06-2011 17:51

Dankje! Ik had in m'n garagetijd wat meer foto's moeten maken, dan had ik wel een paar pagina's met horror en humor gehad :D

Dr.Golf 15-06-2011 21:29

Ben je al eerder op dit forum tegen gekomen, maar bij deze van harte welkom.
mooi verhaal over de audi ook trouwens.

Audi1981 17-06-2011 19:02

Voor m'n Audi 80 een zusje voor m'n zus gekocht;




Een Santana 1.8 uit 1985 met schuifdak en velours bekleding (woehie een GL :D:D:D )




Morgen ophalen in Scheemda (386km enkele reis :screwy: )
Maar dat is een VAG extra in de familie me wel waard :D:D:D




We zullen zien waar we mee thuiskomen :D

De Pul 17-06-2011 19:05

die ziet er nog goed uit zo.....


All times are GMT +1. The time now is 10:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.