Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   bizar apk probleem co (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87038)

blamo 24-06-2011 17:42

bizar apk probleem co
 
het geval is dat mijn 85kw 2E motor mk3 niet door de keuring komt!

in eerste instantie was de co waarde veel te hoog +-80%
lambdasonde vervangen door een nieuwe.
bij de 2e meting was de waarde van de lamb perfect(hij regelde zo als het hoord) maar de co was nog steeds te hoog..kak! oke nieuwe temp sensors geplaatst en weer terug naar de keur meester. kak! nog niet goed....
dan maar een nieuwe kat er onder...$$$fuck$

Nu komt het!!!! de co2 is perfect binnen de norm maar nu geeft de het apparaat aan dat de waardes van de lambda weer te hoog is (1,6 geloof ik)..

nonde-kak nu begrijp ik er niks meer van...
ik rij de afgelopen weken al op vpower, rij min 80km per dag blok presteert super!

maar waarom is eerst de lambda goed (na vervanging) en nu er een nieuwe kat er onder zit werk dat stomme K#tding niet na behoren..

kan het zijn dat een injector na druppelt of is het dat lmm niet helemaal goed meer is...? of is het dat er een open lucht filter er op zit??? komte te veel carter lucht via de inlaat binnen?

wie o wie heeft een oplossing, (op 3 cilinders of brandstof druk loskoppelen is geen optie) het moet gewoon goed zijn!

VwJarnoGT 24-06-2011 19:08

Even ander keuringstation proberen ;)

indewarre 24-06-2011 20:34

of ff op de autobahn ff vol lostrekken :D en dan direct meten werkte ook bij de volvo t5 van men pa ;) had hetzelfde probleem

Alberto 24-06-2011 21:08

Quote:
Originally Posted by indewarre
of ff op de autobahn ff vol lostrekken :D en dan direct meten werkte ook bij de volvo t5 van men pa ;) had hetzelfde probleem

klopt had ik met mijn jetta (toen nog met 1,3) ook :thumbup:

gbgolf2 24-06-2011 21:50

en anders voor de apk ff heel goed heet rijden wil ook wel helpen

indewarre 24-06-2011 21:56

wel lol die ouwe in de t5 begrenst op 250 :confused:

blamo 25-06-2011 18:12

Quote:
Originally Posted by indewarre
wel lol die ouwe in de t5 begrenst op 250 :confused:



dit had ik al gelezen, en dat de monteurs het verwonderlijk vonden dat ie het probleem binnen een 30 min had opgelost...

aangezien ik met de keurmeester en de monteurs 30min heb geprobeerd de auto door de apk met vele foefjes en tover-werk er door te krijgen en de motor continu heeft gelopen met de verbruikers aan,, kregen we hem er niet door...

heb gister als een malle rond gescheurd dik 30 liter vpower op gestookt, maandag gaat ie naar de vw guru (waar ik een vw sp2 heb gerestoreerd) en hopen dat hij hem er door krijgt.

larsstolwijk 25-06-2011 18:14

Blijf het een exotisch probleem vinden.. Moet goed komen ;) Succes!

blamo 25-06-2011 18:19

Quote:
Originally Posted by VwJarnoGT
Even ander keuringstation proberen ;)


ben vandaag met het verhaal naar de vw (collega) garage geweest en vonden het een raar probleem.
vandaag hadden ze geen tijd om hem uit te lezen.. als hij maandag er nog nie door is dan mogen hun het proberen..
zo zuur als je waggie als een nieuwe rijdt met zoveel vervangen onderdelen en dan zoiets raars zich voort doet.. bah gewoon! :tard:

blamo 25-06-2011 18:21

Quote:
Originally Posted by larsstolwijk
Blijf het een exotisch probleem vinden.. Moet goed komen ;) Succes!



inderdaat het moet goed komen!!! geen haar op mijn reet die er aan denk om hem daarom weg te doen!

Ralph 25-06-2011 20:19

Heb hetzelfde verhaal meegemaakt met een Vento 1.8 90 PK. Alles vervangen en nog een te hoge Co. Uiteindelijk de computer gewisseld, en weg probleem !!

Succes

blamo 25-06-2011 21:20

Quote:
Originally Posted by Ralph
Heb hetzelfde verhaal meegemaakt met een Vento 1.8 90 PK. Alles vervangen en nog een te hoge Co. Uiteindelijk de computer gewisseld, en weg probleem !!

Succes


yo!!!! wat was er toe mis met de comp??? gechipt oid? aangezien hij vorig jaar gewoon door de apk kwam.. is de comp weer te herstellen in de originele set up???

aangezien de monteur de waggie aan de laptop hing met een (odb stekker of zoiets) kon hij niet verder komen dan de waardes van dat moment van de lamdasonde , temperatuur, enz. op het moment dat hij naar de statistieken van de ecu wilde,werd de verbinding naar de laptop verbroken (meerdere malen zelfs)
hij was van mening dat zijn software niet origineel was van de VAG en dat dat het probleem was dat hij er hem er uit gooide...

pffffffffffffffffff ik word gek van die frikadel op wielen.

Ralph 25-06-2011 21:40

Nee was niet gechipt. En eerdere jaren ook nooit problemen gehad met de apk. Denk gewoon "iets" kapot in de comp. Na het wisselen was het probleem verdwenen. Met uitlezen waren er verder geen storingen zichtbaar.

indewarre 25-06-2011 22:49

Quote:
Originally Posted by blamo
yo!!!! wat was er toe mis met de comp??? gechipt oid? aangezien hij vorig jaar gewoon door de apk kwam.. is de comp weer te herstellen in de originele set up???

aangezien de monteur de waggie aan de laptop hing met een (odb stekker of zoiets) kon hij niet verder komen dan de waardes van dat moment van de lamdasonde , temperatuur, enz. op het moment dat hij naar de statistieken van de ecu wilde,werd de verbinding naar de laptop verbroken (meerdere malen zelfs)
hij was van mening dat zijn software niet origineel was van de VAG en dat dat het probleem was dat hij er hem er uit gooide...

pffffffffffffffffff ik word gek van die frikadel op wielen.


lekker is dat ook nog een virus in de ecu? ik had toen ik de auto net had het zelfde gezeur konden niet uitlezen enz. zelf maar eens een met een volledig programma en een goede stekker uitgelezen en dit lukte wel, mijn tip een andere garage of echt goed losrijden en gelijk meten en niet later

blamo 27-06-2011 17:54

fijn dat er zoveel reactie is op dit probleem....
de vw garage dacht dat het te maken had met een openluchtfilter! hij moets een meer moeite doen om lucht te krijgen, was hun antwoord.. vet k#t is dat is nog geen maand geleden mijn orginele luchtfilter-bak aan de kliko heb geschonken. morgen een 2hand scoren dus..
hopen dat het dan weer goed komt.. zo nie dan maar een andere comp..
krijg ik gister ook het aanbod om voor 100 euro met oogjes dicht te keuren... fuck had dat aanbod maar een week gelede gekomen dan had ik niet dik 430 euro over de balk gesmeten.

heeft iemand nog een comp te leen voor een 2.0l e2 motor in de buurt van den bosch??

Johan1982MK1 28-06-2011 13:08

is je uitlaat 100% gasdicht van voor naar achter?

blamo 28-06-2011 19:37

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
is je uitlaat 100% gasdicht van voor naar achter?


ja, weet het 99% zeker. heb alle koppel stukken vol gebut met gungum.

heb net voor de bliksem het originele luchtfilter-bak geplaatst. morgen maar weer eens proberen te keuren.

blamo 29-06-2011 17:53

waggie is door de keuring!
het probleem lag bij het open luchtfilter in comb met kapotte lamda en open kat

comp is grondig uitgelezen en er waren geen rare dingen uitgelezen.
blij als een hond met 7 lullen en nu vrolijk naar Italiƫ lekker vakantie vieren.
bedankt voor jullie aandacht en oplossingen.

larsstolwijk 29-06-2011 17:55

Kijk eens aan! Komt altijd goed;) Fijne vakantie!


All times are GMT +1. The time now is 08:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.