Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   verschil cilinder kop golf 3 2.0 gti en golf 2 1.8 gti 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87074)

gele-golf2 26-06-2011 10:01

verschil cilinder kop golf 3 2.0 gti en golf 2 1.8 gti 8v
 
ik las net op dit forum dat er iemand is die een 1800 gti cilinderkop op een 2.0 blok heeft gezet werkt dat en wat is precies het verschil

picasso_16v 26-06-2011 12:35

De inlaat poorten zijn anders. Bij de 2.0 zitten er injector inkepingen in de poort. De 1.8 kop schijnt ook een betere flow te hebben. Klep groote is hetzelfde er is wel een 2.0 kop met dunnere klep stelen. Veel opgevoerde 8v motoren gebruiken een 1.8 kop.

indewarre 26-06-2011 22:31

mijn broertje heeft het net andersom een 2.0 kop op een gx motor trekt als een gek met een afgedraaid vliegwiel :thumbup: alleen blijft zijn lampje van de olie branden, deze setup draait nu al een jaar of 3

picasso_16v 27-06-2011 10:30

wat heeft i nog meer gedaan aan die kop gedaan dan? want de 1.8 kop is sneller, poorten zijn beter etc en de nokkenas is iets wilder. Daar integen de crossflow 2l kop(8v) is dan weer beter.

indewarre 27-06-2011 16:30

verder niet hij heeft de kop zo gekocht en gemonteerd omdat van de andere kop iets gescheurd was
hij was eerst sneller als mij toen ik de gechipte 1z er nog in de mk3 had

gele-golf2 15-07-2011 11:01

dit past dus niet de lucht inlaat is anders grotere poorten dus past niet op een 2 liter dan moet ik de luchtinlaat en gasklep van een 1800 erop zetten kabelboom omleggen injectoren kunne wel gebruikt worden maar dat is me te veel werk ik heb de 2 liter kop weggebracht en die word gevlakt alle kleppen nieuw in geslepen 200 euro.s en weer klaar


All times are GMT +1. The time now is 10:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.