Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Welk blok icm webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87132)

sander-ja 28-06-2011 07:41

Welk blok icm webers
 
Hallo,

Ik ga mijn Jetta 1.5 automaat deze winter ombouwen naar een 1.8 met webers en een handbak.

Nu heb ik een 1.8 GX (spinnekop) uit een '87er golf 2 liggen. Dit is een blok met hydrostoters.

Daarnaast kan ik een 1.8 EX (pierburg carb) uit een golf cabrio kopen.

Is het zinvol om de 1.8EX te kopen, of heb ik bij ombouw naar webers evenveel werk? Zit er verschil in de ontstekingen? Of heeft een van beide blokken andere voor of nadelen (is de EX bijv ook een hydrostoter?).

Graag jullie mening :thumbup:

GOLFMEISTER 28-06-2011 11:45

een EX heeft idd hydro stoters, ben er zelf ook een aant opbouwen met R1 carbs :thumbup:

jorg-maashees 28-06-2011 12:42

Als je het 1.8 pierburg blok pakt, kun je de ontsteking behouden. Bij die met injectie niet geloof ik.... :thumbup:

Johan1982MK1 28-06-2011 13:05

Je kunt ook gewoon de oude ontsteking van je 1.5 JB blokje eerst weer gebruiken..
Zit je wel met contactpunten, maar das ook niet zo'n ramp..

sander-ja 01-07-2011 14:43

Bedankt! Opzich heeft aanschaf van de EX dus niet zo heel veel zin. De ontsteking komt sowieso van de JB, die is namelijk net vernieuwd.

Nog even een ander vraag; de aandrijfassen van een golf twee met een 1.8i hebben toch 90mm flensen (waardoor ik de bak weer kan gebruiken in de Jetta)?

Audi1981 01-07-2011 17:01

Als je geld investeert in een mooi blok met Webers lijkt het me zinvol om ook gelijk je contactpunten te lozen en voor een preciezere elektronische te kiezen. Die heeft wat minder moeite met de toerentallen die wil gaan draaien denk ik. :thumbup:

Johan1982MK1 01-07-2011 21:16

1.8 heeft 100mm flenzen
dan moet je ff een paar assen van een golf1 cabrio 1.8 regelen.

sander-ja 07-07-2011 10:26

Oke, 5bakjes met 90mm flensen zijn niet zo makkelijk verkrijgbaar denk ik?

sander-ja 01-08-2011 07:32

Even een upje. Aanschaf van de EX motor is niet doorgegaan, ik ga dus verder met de GX motor. Wel heb ik ondertussen een net setje 40mm webers en 8v spruitstuk gekocht.

Ik loop nu tegen de volgende dingen aan:

De cilinderkop van de GX is voorzien van gaten voor de spinnekop multipoint injectie. Die komt natuurlijk te vervallen, maar wat moet ik nu moet die gaten?

Daarnaast ben ik op zoek naar een setje 100mm assen. Nu weet ik er een stel te liggen uit een scirocco type 2. Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat deze in een mk1 carrosserie passen (in tegenstelling tot die van een golf 2). Klopt dit?

Alvast bedankt!

PimVW 01-08-2011 08:02

Ik had by mn DX imbussen met de juiste draad voor in de injectorgaten. Werkte perfect en nooit problemen mee gehad in 5 jaar tyd!

sander-ja 01-08-2011 16:53

Oké, had zelf al zoiets in gedachten maar mn twijfels bij de betrouwbaarheid. Het kan dus wel :thumbup: .

Scirocco_1600 01-08-2011 17:00

scirocco 2 en golf 1 zijn normaal de zelfde assen omdat de scirocco 2 op de bodem loopt van een golf 1 .

zoals pimvw zei , inbussen in u cilinderkop draaien waar de injectoren zaten , de simpelste oplossing .

Johan1982MK1 01-08-2011 20:52

golf cabrio 1.8 assen zijn ook 100mm
je kan eventueel ook een 4S versnellingsbak gebruiken die heeft wel 90mm flenzen.
denk dat je voor een set 100mm assen of een 4S bak voor beide tussen de 50 en de 100 euri kwijt bent.
dus wat voor jou maar het handigste is.

Ik zou zelf een paar assen kopen, de 1.8 heeft nl een wat langere bak.

gti_power 01-08-2011 20:55

Alleen de 16v 2y bak heeft 100 mm flenzen,de 8v bakken gewoon 90mm.
Zolang je de 2y niet gebruikt hoef je ook geen 100mm assen te hebben.

Audi1981 01-08-2011 21:06

Al per p.b. besproken, maar ook even in het draadje hier;

Het lijkt me een goed idee om de ontsteking van de GX te gebruiken, die is volgens mij als stand-alone in te bouwen en je behoud o.e.m. specs, een ontstekingsmodule kost de wereld niet en met een schema sluit je hem aan op de zekeringkast zoals het hoort.

Je kan ook eens contact opnemen met 1-2-3 ignition, die bouwen mooie verdelers met instelbare vervroegingscurves.

Suc6 :thumbup:

Johan1982MK1 01-08-2011 21:14

Quote:
Originally Posted by gti_power
Alleen de 16v 2y bak heeft 100 mm flenzen,de 8v bakken gewoon 90mm.
Zolang je de 2y niet gebruikt hoef je ook geen 100mm assen te hebben.



dat klopt niet, een golf2 gti 8v of een cabrio 1.8 hebben 100mm flenzen

sander-ja 02-08-2011 08:32

@Audi1981: Klopt :thumbup: , ik ga eens even wat schema's opzoeken.

Jullie hebben het over een 4s bak? Dat is toch zo'n 4 bak + overdrive? In dat geval heb ik die nog liggen (zit aan het GX blok). Dat die iets langer is is niet zo'n ramp. Ik rij op getrokken 194/45r14's dus mn rolomtrek is behoorlijk kleiner dan orgineel.

Iemand nog goede adressen in het Noorden van het land om mn Webers af te laten stellen? Een vriend van me is met zn crossauto bij Freddy Cane geweest, weet niet of die naam jullie iets zegt?


All times are GMT +1. The time now is 09:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.