![]() |
Start- en benzineprobleem
Ik heb dus gisteren mn golf af laten stellen door een kennis van me. Was zeer te spreken over het resultaat, maar er duiken nu 2 problemen op.
Even voor de duidelijkheid, wat er dus aan gebeurd is: cilinderkoprevisie, cilinderkop geflowed, audi gasklep, drukregelaar van een mk2 16v. - Met koude start blijft ie erg laag in toeren (500-600) en slaat ie 1 of 2x gewoon af! Kan dit de koudstart injector zijn?? Met warme motor is er niks aan de hand, keurig 1000 toeren stationair en hij loopt als een trein. - Hij zuupt als een gek. Tuurlijk wordt ie na al die aanpassingen niet zuiniger :D maar 50km op +- 9L? Kan hier de ontsteking een rol spelen? Staat nu op 10gr voor BDP. Dit schiet mij als eerste te binnen, toen ik de golf kocht zoop ie ook 1:5 en toen bleek zn ontsteking ver voor te lopen... Wie kan me hiermee helpen? |
Motortype?
|
Het gaat om een golf 1 1.8 Gti. Motorcode DX
Het hele gebeuren is met warme motor afgesteld: CO staat op 1,5% Onsteking op 10gr voor BDP, met vacuum los Stationair 1000 toeren |
Ik meen dat we bij m'n eigen DX blok toen we hem er weer ingelepeld hebben de ontsteking op 5 graden voor BDP hebben gezet. Ik meende dat ik dat toen ergens gevonden heb. Zal het nog even voor je opzoeken.
|
Prima, als je dat zou willen doen! Had jij toen ook dingen aangepast?
|
Ik heb het nog niet weer kunnen vinden maar ik heb toen niet wat aangepast. Ik zal nog ff verder gaan met zoeken.
|
de ontsteking hoort tussen de 5 en 7 graden voorontsteking te hebben
En kijk eens in de motorkap, daar zit soms nog een gele sticker waarop dat o.a vermeld staat .... |
18 liter/ 100 km? !!! tering...als ik door de stad plof haal ik de 7,5 op 100 nog wel.
|
Quote:
Oei, dan heeft die vriend van me vast verkeerd in t boekje gekeken... Ik zal eens die sticker opzoeken! En Timmetje als je meer info hebt hoor ik t graag :wink: Ik zit er aan te denken om de rest van de 16v injectie er ook op te bouwen: het luchtfilterhuis met luchtweger enz. Golfpowerrr heeft dit ook en hij heeft geen van de door mij genoemde problemen... |
10 graden voor is opzich geen probleem, maar of hij daardoor zo veel gaat zuipen... en het ligt ook aan je rijstijl he... ik rij met een 1100cc 1 op 9 dus tsja, en met mijn vorige gti, ook een dx een op zes gemiddeld... die stond normaal afgesteld...
|
Quote:
Ik lig echt dubbel hier!!! :D |
Goed, maar die dikke 4traps automatic 1.6 schiet ook voor geen meter op ja! :tongue:
|
Quote:
Oei, normaal afgesteld :confused: De mijne liep eerst gemiddeld 1:9 met normale afstelling... |
BTW: Update!
Vanavond de 16v luchtweger gemonteerd + 16v injectors... CO staat zo dat ie net niet begint te brobbelen stationair... en de koude startproblemen zijn weg! Straks ff testen kijken wat de geldme... euh benzine meter doet! |
Quote:
3 traps 1.5 automatic :p |
Quote:
lach maar.....volgend jaar zullen we wel zien..... :cool: |
Ah poeh :tongue: volgend jaar zien we wel welke plannen jij weer wel en niet hebt bedoel je?
|
Quote:
1-0 voor henk :redface: geloof me maar....dit gaat door....echt!! |
Voorlopig blijft t 1-0 :D
|
Lol ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 04:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.