![]() |
Veerschotels
Bij mijn verlagingsset zaten veerschotels die qua diameter anders zijn dan de originele. :confused:
Nou heb ik al begrepen dat er 2 verschillende types zijn, afhankelijk van de diameter van de bovenste winding van de veer, maar kan iemand eens precies uitleggen hoe en wat. En hoe het dan zit met dat bovenste lager op je veerpoot. Heeeeel raag met plaatjes uitleggen. :o En een exploded view zou helemaal geweldig zijn! |
er zijn 2 soorten veerschotels, kleine en grote de grote zijn er tot en met 94 dacht ik daarna ziin ze overgegaan op de kleine variant.
daarom zijn er ook veren met grote en kleine winding |
De allereerste Vento's en G3's hebben nog G2 lagers en schotels. Muv de auto's met een plus onderstel.
|
Precies!
Nou heb ik een verlagingsset met de kleine variant en heb dus de schotels van de grote variant. Dus nieuwe type schotels bestellen? En moet ik dan ook een ander lager hebben? |
Quote:
Nee, alleen de schotels, die andere lagers gaan denk ik ook niet in de carroserie passen. Meestal geeft de fabrikant van de verlagingsset de nummers van die andere schotels erbij. |
Quote:
Maar als je op Ebay shopt... :o Zal eens gaan kijken op de site, tis een H&R set, dus misschien..... :) En dat komt dan mooi uit. Er zitten bijna nieuwe lagers op de Vento blijkt (ik had al een setje klaarliggen voor het geval dat, maar die kunnen nu fijn terug) en dat scheelt me weer heel wat geld dan. :) Dus ik zoek gewoon de veerschotels van het type -zeg maar- Vento 1996? Koen heeft gekeken en gezien: 31016-3 VW Golf III VR6 + GTI + Diesel + Fz. mit Plusfahrwerk (60mm Federteller)(außer Cabrio, Syncro und Variant) bis 1997 VA:60, HA:40, 31016VA3, 31016HA1 Dus die nieuwere types veerschotel zijn 60mm? Maar de dempers zijn dan toch identiek? |
Right. Die schotels van het nieuwere type zijn nogal anders. Ze passen bijvoorbeeld over de zuigerstang van de schokdemper heen. Iemand een plaatje van een nieuw type veerpoot? :confused:
Hebben de nieuwere golfies 3 dikkere schokdemperzuigerstangen (mooi scrabblewoord) of zo?? En van Etka word ik ook niet echt wijzer. :( |
Er komt op elke schokbreker een m14 moer, dus het gat in de schotels zou even groot moeten zijn. Welk onderdeelnummer hebben de nieuwe veerschotels???
|
De nieuwe heeft hetzelfde nummer als de VR6 blijkbaar.
Ik dacht de 357412341A. Maar ik word langzaamaan simpel. Daarstraks bij de dealer nog een nieuwe schotel v/h nieuwe type in mijn handen gehad en die had ook een groter gat????? De kleine is het nieuwe type, de grote het oude. Zoek de verschillen..... |
Of ik slijp de bovenkant van de oude en las die bovenop de nieuwe.
Hmm, das ook een idee misschien. Las wordt niet eens ze heel zwaar belast, dus kan best wel denk ik zo. Toch? |
Een beetje een vaag plaatje maar dit is een demper na 1996..... vento dempert :p |
Het houd me wel bezig zeg :rolleyes:
Kijk hier eens http://www.hr-spezialfedern.de/kata...ise%20Spur..pdf En dan onder Technische Hinweise Fahrwerksprogramm en dan Hinweise 39, die word opgegeven bij een set tot 1994. Alleen de veerschotel is anders, alleen geven ze volgens mij de schotel op die je origineel er tussen hebt zitten :( |
En dat plaatje is een demper van de achteras :biggrin:
|
is die van de achteras?? heheheh
beter een verkeerde picca dan in de schotels te lassen :eek: |
Quote:
En daar hoor je mij niet over klagen. :) Bedankt vor de moeite!! De 357 412 341A zijn in ieder geval de kleinste op mijn foto en die passen dus niet. En de andere zijn voor 80mm. Volgens mij is het 1e nummer de originele van mijn Vento. Hmm, vanavond ff kijken thuis. Pff, wat een gedoe zeg. :( |
Quote:
Hebbie hem ook van de voorzijde? :wink: |
Opgelost! Bleek dat ik gewoon rubbers+lagers van het nieuwe type moest bestellen. Past prima!
|
All times are GMT +1. The time now is 03:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.