Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   hoe moet je dit aan pakken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89311)

vw_michael 29-08-2011 17:59

hoe moet je dit aan pakken
 
hallo

ik heb een golf 1 van 1979

maar bij mijn kofferbak klep rubber is hij verrot hoe kan ik dit goed oplossen?




alvast bedankt

A.D GOLF1 1976 29-08-2011 18:19

Uitslijpen, donor pakken, stuk inlassen, goed behandelen, spuiten, rubber derover icm met tape over velsrand en/of ML, klaar.

Lasklus Nederland 30-08-2011 19:05

Quote:
Uitslijpen, donor pakken, stuk inlassen, goed behandelen, spuiten, rubber derover icm met tape over velsrand en/of ML, klaar.


:thumbup: Alleen niet iedereen heeft een donor stuk ter beschikking, behalve donor kan je ook gewoon imitatie bestellen ;)

The_Maxx 25-09-2011 22:44

maar stel nou eens: geen laskwaliteiten en het uitbesteden is de auto niet waard. Wat kun je DAN het beste doen? Afgezien van t kaalschuren en tegen roest behandelen, omdat er anders toch vocht binnen kan blijven komen.

roy-mk1 25-09-2011 23:10

dan houdt het ver op denk ik

The_Maxx 25-09-2011 23:14

tis geen dragend deel he, vertinnen een optie? Als t nou krachten moet opvangen zou ik t altijd (laten) lassen, maar tis is meer cosmetisch/functioneel Vind t lassen van zo'n klein stukje nou niet echt nodig, meer tijd en werk dan nodig, of je moet natuurlijk de hele auto aan het opknappen zijn.

is staalplamuur iets?

JohanHilverda 26-09-2011 08:20

Ik denk dat je het toch echt beter kunt lassen. Zo heel veel werk is het niet eens, alles is recht uit te slijpen. Je moet alleen even iemand vinden die kan lassen. Je kunt zelf vast wel plamuren en spuiten.

Staalplamuur lijkt mij niks, als er dan nog water bij de roest kan komen gaat het nog harder roesten. Het water blijft dan ook nog eens zitten waardoor het blijft roesten.

De Pul 26-09-2011 08:28

:goodpost:
vertinnen word hem ook niet,dat hecht nl niet op roest....

dekilo 26-09-2011 10:14

1)Roest verwijderen met boormachine en staalborstel.
2)behandelen met Fertan.
3)Behandelen met 2K epoxy primer.
4)Aflakken.

Johan1982MK1 26-09-2011 11:25

volgens mij kan je na het ontroesten t geheel bijna dichtstippen met een co2 apparaatje en dan vlakslijpen en behandelen enz...

JohanHilverda 26-09-2011 11:38

Quote:
Originally Posted by dekilo
1)Roest verwijderen met boormachine en staalborstel.
2)behandelen met Fertan.
3)Behandelen met 2K epoxy primer.
4)Aflakken.

En dan het gat zo laten zitten? Roest ook wel weer verder aan de binnenkant.

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
volgens mij kan je na het ontroesten t geheel bijna dichtstippen met een co2 apparaatje en dan vlakslijpen en behandelen enz...

Dan krijg je een nog groter gat doordat het plaatwerk erg dun is (beunhaas oplossing). En de roest blijft dan ook nog aan de binnenkant zitten waardoor het toch weer gaat roesten.

Rallyegolf20vt 26-09-2011 17:50

Is dit alles wat je gerepareerd wil hebben :sly: ?
Of is er meer wat rot is en wat nu niet zichtbaar is ;) ?
Zou het stukje er heel voorzichtig uit slijpen , een nieuw stukje blik op maat maken en dit er weer in lassen.
Voor een beetje plaatwerker een klusje van ongeveer 20 tot 30 minuten denk ik , afgewerkt en al , klaar om te plamuren. ;)

staande golf 27-09-2011 17:23

mmm een 79er golf mk1 is het wel waard om zo'n klein plekje te lassen lijkt me :eek:

Bernhard 28-09-2011 17:14

Misschien een goede 2e hands in kleur opzoeken?

Tjaap 28-09-2011 17:22

Quote:
Originally Posted by t4b
Misschien een goede 2e hands in kleur opzoeken?

2e hands wat? casco?

pieterveenstra 28-09-2011 17:46

Wat is het probleem? Aan een roestgaatje een topic wijten?...
Als je zelf niet kan lassen: uitslijpen, plaatje op maat maken en dan in laten lassen.

Wel voor hetere vuren gestaan:



Bernhard 28-09-2011 18:41

Quote:
Originally Posted by Tjaap
2e hands wat? casco?



haha sorry! Dacht dat het van een losse kofferklep ging :tongue:

De Pul 28-09-2011 18:45

idd pieter ik denk dat de meeste ensen met een project hier zich blauw zouden lachen als ze er zo mee weg kwamen.
mijn advies gewoon uitslijpen.zal even wat foto's zoeken van vergelijkbare situatie op mijn g60.

De Pul 28-09-2011 18:48





stukje uit donor gehaald en in model gezet...daarna eringebakken,dan ziet het er zo uit.





All times are GMT +1. The time now is 12:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.