![]() |
Bouten lossen na verlagen
Er wordt wel meer over gepraat dat je na het verlagen bepaalde bouten moet lossen, omdat op die delen anders spanning staat. Gaat dan met name over draagarmrubbers etc. Nu denk ik er het mijne van, want je draagarm tordeert niet bepaald in het rubber en is gewoon vrij te bewegen als je fusee los is, maar aan de andere kant ben ik wel bereid om wat te doen voor een neutraler rijgedrag.
Dus de hamvraag: wat moet er losgehaald worden voor/na/tijdens het verlagen van een mk1? |
Voor de golf modellen 1 tm 3 :
De voorste draagarmbout. De achterasbout bij de ophanging van de as. En nog wel de belangrijkste , de onderste bout van de achterschokdempers. |
Welke bout van de achteras? Kan m zo ff niet plaatsen!
En dit lossen met wielen in de lucht, laten zaken en dan vastzetten? |
Daar waar de achteras scharniert zeg maar.
En idd lossen ,en zodra hij op de juiste hoogte staat weer vastzetten. |
De bedoeling van dit alles is te voorkomen dat je ophangrubbers in de normale rijstand van de auto al getordeerd in hun behuizing zitten, dit geeft een wat fijner weg- en veergedrag. Om niet te spreken over de verlengde levensduur van je ophangrubbers :thumbup:
|
klopt helemaal
als ik schroefsets monteer. dan zet ik hem netjes op hoogte. daarna op een vlakke vloer/brug dan de achteras bouten en onderste schokbreker bouten oplossen dan de voorste draagarm bouten allemaal oplossen even inveren en dan alles weer vast dit is behoud van je draagarm en as rubbers en schrokdemper rubbers vaak word een set er in een half uurtje onder gezet en rijden maar. en paar maanden later begint de ellende draag en achteras rubbers is als een kwaal bij vw .en zeker als je ze niet los haalt met verlagen mvg sjaak |
Quote:
Uitlijnen kan ook veel helpen :thumbup: |
Quote:
Dat spreekt voor zich, maar het gaat er nu om dat je alle rubbers even los zet als je verlaagd / delen vernieuwd hebt. |
All times are GMT +1. The time now is 09:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.