![]() |
Aandrijfashoes
Hoeveel werk is het om je aandrijfashoes te vervangen?
Waar moet je op letten en wat moet je losdraaien? Iemand handige tips? Of is het gewoon een kwestie van losdraaien, hoes vervangen en weer vast draaien?? |
Binnen of buiten hoes???
|
Je kunt je de as aan de binnenkant laten zitten. Dan is het wiel er af halen. As uit de naaf trekken (de onderste fusee kogel ff uit het fusee halen zodat je meer ruimte hebt). Oude hoes loshalen, borgje van de homokineet verwijderen. En de homokineet van de as aftikken. Dan de nieuwe hoes erop en de boel weer terug monteren.
Is al weer iets van 3 jaar geleden dat ik een homokineet vervangen heb maar volgens mij ben ik niks vergeten in dit verhaal :) Oh ja, aangezien de binnenste hoezen veel minder vaak stuk gaan ben ik er vanuit gegaan dat je de buitenste hoes (wielzijde) bedoelde! |
de buitenste is het ja, tnx!
|
As eraf halen is wel makkelijker werken BTW, behalve als je die 6 boutjes lastig los krijgt :)
|
Ik heb er 2 dagen de tijd voor, zaterdag en zondag...... :rolleyes:
|
en heb een brug tot mijn beschikking....
|
Quote:
2 dagen?????? bij een %#@& doe je dat in 2 uur, beide kanten! |
Quote:
bij een OPEL? :p |
Quote:
NEE, NEE, NEE, dat wilde ik juist niet zeggen!!!! maar bij een Golf moet het ook lukken! (in 2 uur) |
hahaha
|
Heb geen idee wat we kunnen verwachten, bob en ik hebben dat beide nooit vervangen.... We moeten ook nog schokbrekers vervangen (hij is verlaagd omdat de veren zijn afgeslepen maar we hebben nog complete set dempers met veren liggen)
We moeten de koppelingplaat vervangen, en nog wat kleine dingetjes.... Ik reken dus sowieso op 1 dag, en dan kan de koppelingsplaat later wel een keer.... |
Quote:
nou als ik dit zo allemaal hoor kan ik je alleen maar succes wensen! |
Quote:
hehehehe TNX! :rolleyes: |
Quote:
Hele vuile klauwen! Aandrijfashoes is gevuld met VET. Tis nie moeilijk, tis gewoon een smeerboel! Want meestal is de hoes al even kapot en dan zit er overal vet aan! :tongue: (overdrijven is ook een vak, maar ik vervang persoonlijk liever veerpoten dan aandrijfashoezen. samen met versnellingsbakolie onder aan mijn favo-lijstje) |
hehe vertel mij wat! Zelfs de uitlaat zit onder de olie! :D
Moet echt vervangen worden, ding stinkt behoorlijk doordat de olie op de uitlaat komt... Overal zit wat behalve waar het hoort.. haha! |
Tip: Vervang ze gelijk ALLE 4, want anders ben je over 2 weken weer bezig. Het is dan ff 1x wat meer werk maar je kunt dan wel weer ff vooruit, plus nog een voordeel en dat is dat alle homokineten weer voorzien zijn van vers vet.
Van te voren even zorgen dat je een inwenidge 12kant stift maat 8 hebt, anders krijg je de boutjes bij de bak niet fatsoenlijk los. |
als je toch een brug tot je beschikking heb trek de aandrijfassen eruit vernieuw de hoezen en pak de bak er gelijk af.
Je bent toch bezig nieuwe plaat erin en gaan. red je makkelijk in 1 dag werkse dan. |
En maak fotos
|
is een leuk werkje ja, m'n klauwen zagen 3 dagen zwart erna :D
|
All times are GMT +1. The time now is 23:47. |