Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   motorvraagje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9411)

VwPolo89 04-04-2005 09:18

motorvraagje
 
Hallo medeforumgebruikers :-)

ik heb sinds kort een motor liggen (GK) uit een polo, deze wil ik terug in orde maken maar nu heb ik een probleem tegengekomen.

de polie van de krukas ( die waar de distributieriem overkomt ) is stuk. Weet er iemand of kan er iemand met e**a eens kijken of die polie hetzelfde is als van een 1300 (MH)??

als er nog iemand informatie heeft over die GK motor dan mag je die ook altijd doorspelen aangezien ik enkel de motor en de versnellingsbak heb. waterpomp is er niet meer bij.


alvast bedankt

michael ;)

patrick 86c 04-04-2005 15:45

volgens mij zijn die poelie's het zelfde.
waterpomp zou je ook zo aan kunnen komen.
heb je trouwens het regelapparaat er bij?

sjampoo 04-04-2005 15:59

Nope.

Niet allemaal hetzelfde.
HighTorque en de oudere word dan dus: LowTorque!

(maar GK en MH zijn allebei lowtorque)

Overigens: de HighTorque poelie's zijn te herkennen aan de HT stempel.


(De oudere 'niet HighTorque' poelie's zijn te herkennen aan het ontbreken van de HT stempel)

sjampoo 04-04-2005 16:04

Sterker nog:

049 105 263 en
030 105 263 zijn onderdeelnummer voor GK en MH: zijn vanaf chassisnummer 'H' veranderd..

zit denk ik weinig tot geen verschil tussen.. maar veiligste is om gewoon ff t nummertje te vergelijken; staat er immers gewoon op!

VwPolo89 04-04-2005 19:34

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Nope.

Niet allemaal hetzelfde.
HighTorque en de oudere word dan dus: LowTorque!

(maar GK en MH zijn allebei lowtorque)

Overigens: de HighTorque poelie's zijn te herkennen aan de HT stempel.


(De oudere 'niet HighTorque' poelie's zijn te herkennen aan het ontbreken van de HT stempel)


waarom de benaming High Torque?? kan je daar een beetje uitleg over geven?

VwPolo89 07-04-2005 10:28

Quote:
Originally Posted by patrick 86c

heb je trouwens het regelapparaat er bij?




ik heb enkel de motor, weggehaald bij iemand die stopte met zijn hobby.

wat heb ik allemaal nodig om die motor draaiende te krijgen dan??

Mark1 07-04-2005 11:24

FF een domme vraag : Waarom en hoe is de D-Riem poelie eigenlijk stuk ? Ik bedoel hoe krijgt iemand zoiets voormekaar ?

Maar belangrijker nog : Is dit tijdens het rijden/draaiende motor stukgelopen ?

VwPolo89 07-04-2005 18:04

ik denk dat de vorige eigenlijk een beetje wild is geweest met het proberen verwijderen van de alternator polie. die zit vast met 4 boutjes en 1 daarvan kregen we er niet uit => oplossing gevonden kop van die inbusbout afgeslepen maar dan moesten we ook die polie van de krukas vervangen.

is dus niet gebeurt tijdens het rijden!

Mark1 07-04-2005 18:18

Aha, beschadigd bij demontage dus.

VwPolo89 07-04-2005 18:22

Quote:
Originally Posted by Mark-O-Polo
Aha, beschadigd bij demontage dus.


jep, als het geweest was tijdens het rijden dan hadden we hem niet gaan halen :wink:


All times are GMT +1. The time now is 15:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.