Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Clean Polo 6n voorbumper (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94428)

Dubshots 09-01-2012 19:34

Clean Polo 6n voorbumper

Iemand de gouden tip waar ik van originele bumper een exemplaar zoals op de foto kan laten maken... al flink aan het googlen geweest maar deze brengt me nu geen wijsheid en plastic lassen is niet mijn eigen sterkste kant :)

Tombo90 09-01-2012 22:10

Zijn volgens mij in deze staat nieuw te koop ook ;)

http://www.autostyle.nl/dt-3900.html

Dutch_Jetta_GT 09-01-2012 22:54

Klopt niet helemaal Tom..

De autostyle bumpers hebben inderdaad geen gaten meer aan de zijkanten, maar het plaatje vertekent het beeld want de kentekensparing en klepje voor t sleep oogje zitten er nog wel in, dus hij is niet geheel zoals op de foto..

Daarbij moet je er ook nog een onderlip bij zoeken en met iets van schroefjes bevestigen want die voorbereiding zit er ook niet..

Deze bumpers zijn wel van polyester dus in principe makkelijker te cleanen dan de standaard EPDM bumper

Tombo90 10-01-2012 11:16

mijn excuses :tongue:
Heb namelijk van de week een polo gezien met de gezochte voorbumper en deze had hem zo nieuw gekocht helemaal clean, echter moet je dan wel de lip schroeven maar dit zal toch geen wereldramp zijn :D

T.C.Z.L 10-01-2012 17:05

Quote:
Originally Posted by Tombo90
mijn excuses :tongue:
Heb namelijk van de week een polo gezien met de gezochte voorbumper en deze had hem zo nieuw gekocht helemaal clean, echter moet je dan wel de lip schroeven maar dit zal toch geen wereldramp zijn :D

Die had ook nog altijd een uitsparing voor het kenteken erin!

VWToon89 10-01-2012 23:00

Je woont in Steenbergen toch, dan zou ik naar pivari in roosendaal gaan, veel goeie ervaringen mee. :thumbup:

Dubshots 12-01-2012 18:47

Ik heb helaas slechte ervaringen met Pivari een 5 tal jaar geleden :)

Ik zoek echt iemand die het van de originele kan maken, ben niet zo een poly fan :P

VWToon89 12-01-2012 18:48

Tja da kan gebeuren, ik ken ondertussen ongeveer 10 mensen in de buurt die rijden met gecleande spullen van hun en geen problemen of klachten. Wordt toch ff verder snuffelen dan. succes :thumbup:

Dubshots 12-01-2012 18:53

Inge is er bv tevreden over inderdaad, en ik heb ook wel goed spul van ze gezien :) maar goed word even doorzoeken inderdaad.

VWToon89 12-01-2012 18:57

Ik rij zelf met clean voorbumper van hun nu bijna 2 jaar, geen problemen mee. Me broer z'n polo is helemaal gecleaned bij hun, ook geen probleem. Maar ieder zo zijn eigen ervaringen, snap ut wel. succes :thumbup:

Dutch_Jetta_GT 12-01-2012 22:11

Ik heb mijn bumper zelf gecleaned (Voorheen enkel de knipperlichten, nu ook de kentekensparing weg gewerkt)

Kost wel enkele uurtjes, maar opzich is het best goed te doen..

Dubshots 13-01-2012 10:21

Ziet er netjes uit zo op eerste zicht, had je speciaal gereedschap hiervoor of gewoon een "soldeerbout" :P

Dutch_Jetta_GT 13-01-2012 16:12

Soldeerbout en een heteluchtföhn waarmee je de inlas stukjes in elkaar versmelt

Wel opletten dat je inlas stukjes van exact hetzelfde materiaal zijn als de bumper anders hecht het niet goed in elkaar

MarkZweers 13-01-2012 16:29

www.damdesigns.nl
www.hoewijk.nl

zijn beide beetje "into het tupperware", waar wel erg netjes in de afwerkingen..!! Dus cleanen ook geen enkel probleem..

Pallie 15-01-2012 23:18

Quote:
Originally Posted by Dutch_Jetta_GT
Soldeerbout en een heteluchtföhn waarmee je de inlas stukjes in elkaar versmelt

Wel opletten dat je inlas stukjes van exact hetzelfde materiaal zijn als de bumper anders hecht het niet goed in elkaar

Waar kan ik dat soort materiaal het beste bestellen? :)

Dubshots 17-01-2012 14:16

achterbumper van zelfde auto kopen :) en daar de kunstof lappen uitsnijden was mijn eerste idee erbij

All times are GMT +1. The time now is 05:48.