Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Alle 1.8 motoren geschikt voor carburateur? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94716)

riendert 15-01-2012 12:56

Alle 1.8 motoren geschikt voor carburateur?
 
In mijn golf ligt een 1.8 carburateur motor , volgens mijn een motorcode EV. Nu ben ik aan het rondkijken voor eventueel een andere frissere motor en vroeg ik mij af of de injectie en/of monopoint injectie motoren ook geschikt zijn om op een carburateur te lopen. Zo word een nieuwe motor uitzoeken wat eenvoudiger en kan ik ook kijken naar eventtueel een golf 2 of drie motor.

Zou ook een 2.0 8v hiervoor gebruikt kunnen worden?

Graag hoor ik van jullie,

sciroccoGTII 15-01-2012 13:41

EV is al een GTI motor dus denk dat je nu een EX hebt, of al eens een onderblok/kopwissel gehad. Maar alles kan in principe bij een GTI gewoon even de injectorgaten afdoppen en klaar ben je. 2L kan ook maar moet er even een afdichtplaatje tussen je spruitstuk komen om de injectorgaten in de inlaatpoort af te dekken. Deze zijn niet rond zoals bij een 1.8 maar er zin nog een ovaal gat boven aan vast tbv de injectoren in het spruitstuk. Je kan ook gewoon een 1.8 kop op de 2L plaatsen is het ook opgelost. Je ziet er zijn legio simpele oplossingen en alles past. Succes ermee

riendert 15-01-2012 17:58

Er is een boel te combineren begrijp ik, zijn er kant en klare oplossingen voor het dichtten van injector gaten? een soort busje/propje o.i.d.? of is dichtlassen het meest voor de hand liggend.

sciroccoGTII 15-01-2012 18:15

Injectorhouders eruit draaien en past zo de stop in van de versnellingsbak. (zelfde draad, of gewoon even inwendige inbusbouten halen bij de fabory of iets dergelijks met dezelfde draad) of je kunt de injectorhouders eruit draaien en er een schijfje,muntje in leggen en dan de houder er weer in draaien maar ben ik zelf niet zo n voorstander van.

Wim. 15-01-2012 18:59

Ík kan wel zo'n verloopplaat voor je regelen voor een 2.0 kop.
Ik zou wel zoiezo voor een Zenith (2B) gaan.

Anders heb ik hier nog een compleet K-jetronic systeem liggen met aangepast inlaatspruitstuk met KR gasklep.

knarfmk1 15-01-2012 22:24

merijn je hebt nu motorcode ex iig, jammer dat deze niet meer voldoet, hij liep toch weer goed? wil je de weber hergebruiken op het nieuwe blok?

riendert 16-01-2012 11:40

Quote:
Originally Posted by Wim.
Ík kan wel zo'n verloopplaat voor je regelen voor een 2.0 kop.
Ik zou wel zoiezo voor een Zenith (2B) gaan.

Anders heb ik hier nog een compleet K-jetronic systeem liggen met aangepast inlaatspruitstuk met KR gasklep.



Wat voor verloopplaat Wim? om een 2.0 kop op een 1.8 onderblok te monteren?

Ik heb een vervangingscarburateur van weber, deze wil ik graag behouden.

Het liefst wil ik weer met een carburateur rijden, vind dat gewoon mooi :D

riendert 16-01-2012 11:44

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
merijn je hebt nu motorcode ex iig, jammer dat deze niet meer voldoet, hij liep toch weer goed? wil je de weber hergebruiken op het nieuwe blok?



Hee frank, ja het loopt weer goed hoor Frank. Maar toch voelt het allemaal ff anders aan allemaal. Ik ben nu beetje aan het uitzoeken wat eventueel de mogelijkheden zijn. Als ik een blokje tegenkom met een lage KM stand ( zal wel zeldzaam zijn natuurlijk ) leg ik die op de plank voor als het er ooit van komt.

knarfmk1 16-01-2012 11:54

duidelijk, een 2liter zou dan natuurlijk wel lekker zijn! :)

riendert 16-01-2012 11:59

Ja, inderdaad. Wil zoiets graag proberen. De weber, zou die genoeg opbrengst hebben? Anders moeten er twee op :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 20:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.