Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   passat 1.8 20v motor / 2.8 vr6 welke motor voor golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94844)

bull69 18-01-2012 06:23

passat 1.8 20v motor / 2.8 vr6 welke motor voor golf 1
 
hoi ik heb op het werk een passat 1.8 20v geen turbu staan en een golf 3 2.8 vr6 voor afbraak

ik wil een van de 2 motoren in mijn golf 1 steken welke is het best en wat heb ik allemaal nodig van de auto,s ik moet snel beslisen wand ze gaan deze week de pres in kan ik ook de voledige remme set van de vr6 gebruiken voor en acchter

alvast bedangkt

ps ik weet dat er genoeg over te vinden is hier op het forum maar het geen tijt om alles te door lezen :(

Johan1982MK1 18-01-2012 07:46

een 20v atmo motor kann je makkelijker inbouwen omdat hier gwn steunen voor te koop zijn en je er een 020 bak aankan hangen.

Een vr ombouw veriest laswerk aan de carroserie omdat dit met de steunen niet uitkomt.

Dus een 20v is makkelijker, maar ook niet plug and play omdat deze in een passat zit ben je wss nog heel veel extra delen nodig...

knarfmk1 18-01-2012 08:38

de 20v, de vr6 is eigenlijk veel te zwaar voor een golf 1

Vains 18-01-2012 10:47

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
de 20v, de vr6 is eigenlijk veel te zwaar voor een golf 1


x2

Turbo-Variant 18-01-2012 13:43

Ik zeg beiden niet.

VR6 is te zwaar in een Golf 1, en een 20v zonder turbo is zonde van het werk voor maar 125pk. Kan je nog beter een 16v erin hangen.

Vains 18-01-2012 13:50

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Ik zeg beiden niet.

VR6 is te zwaar in een Golf 1, en een 20v zonder turbo is zonde van het werk voor maar 125pk. Kan je nog beter een 16v erin hangen.


Hij zegt dat hij een keuze moet maken tussen een van deze 2 omdat hij beiden heeft liggen ;)

arnus71 18-01-2012 14:21

de 20V lijkt me een mooie optie - weet niet hoe makkelijk het is om later te turbo-en?

Vains 18-01-2012 16:40

Quote:
Originally Posted by arnus71
de 20V lijkt me een mooie optie - weet niet hoe makkelijk het is om later te turbo-en?


Naderhand ombouwen is nogal een kostbare optie ivm compressieverandering enzo

bigron 18-01-2012 16:54

Ik zeg VR6 , dat deze te zwaar zijn ben ik het niet mee eens.

Mijn golf 1 vr6 weegt 625kg op de vooras (met stuurbekrachtiging 6bak en de accu achterin).

Mijn oude caddy 1 tdi 675 op ve vooras (met stuurbekrachtiging abs airco 5bak en de accu achterin).

Het is wel makkelijker om een 4cil. er in te hangen want daarvoor worden diverse steunen aangeboden.

Voor een 6cil moet je zelf aan de gang om goede steunen te maken zodat het blok er goed (zo ver mogenlijk naar achter) in ligt.

En een goed onderstel(schroefset & polyurethaan bussen) en goede banden zijn ook van belang.
(dus geen nang pang 165-40)

Ron

bull69 18-01-2012 17:14

ok mercie dan ga ik morgen is zien naar de 20v ik laat julie iets weten wat het geworden in na het wekend bedankt voor de toffe reaksies

greetz steven

RitchieVR6 18-01-2012 20:29

Er zijn steunen te koop om een vr6 in een mk1 te hangen zonder laswerk.
Er is een bedrijf dat een hele ombouwset aanbied: rubbers, steunen en aangepaste aandrijfassen.

Eurowise

Kost wat maar dan ben je ook klaar. :D

Spijky 18-01-2012 22:25

20v zonder T is zonde van tijd, en moeite.

Dan maar vr6, is minder makkelijk maar dan heb je ook wat.

knarfmk1 19-01-2012 08:14

Deze 20v is anders behoorlijk snel.. :D











Quote:
Originally Posted by Bigron
Mijn golf 1 vr6 weegt 625kg op de vooras (met stuurbekrachtiging 6bak en de accu achterin).


wat weegt ie op de achteras? de verdeling is natuurlijk het interessantst ;)

richard-polo 19-01-2012 08:43

Quote:
Originally Posted by bigron
Ik zeg VR6 , dat deze te zwaar zijn ben ik het niet mee eens.

Mijn golf 1 vr6 weegt 625kg op de vooras (met stuurbekrachtiging 6bak en de accu achterin).

Mijn oude caddy 1 tdi 675 op ve vooras (met stuurbekrachtiging abs airco 5bak en de accu achterin).

Het is wel makkelijker om een 4cil. er in te hangen want daarvoor worden diverse steunen aangeboden.

Voor een 6cil moet je zelf aan de gang om goede steunen te maken zodat het blok er goed (zo ver mogenlijk naar achter) in ligt.

En een goed onderstel(schroefset & polyurethaan bussen) en goede banden zijn ook van belang.
(dus geen nang pang 165-40)

Ron



Kijk eindelijk eens antwoord van iemand met echte ervaring :thumbup:

Syncro86 19-01-2012 12:43

Het verschil is niet alleen het gewicht op de vooras zelf. De vr6 staat rechtop, waardoor het gewicht voor de lijn van de wielen komt. Het gewicht van de vr6 motor is dan ook 2x die van de 4 cilinder.

De 4 cilinder (big blok) hangt schuin achterover, waardoor het gewicht op de lijn van de wielen komt. Plus die is 2x zo licht.

Dub-Detail 19-01-2012 19:16

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Deze 20v is anders behoorlijk snel.. :D













wat weegt ie op de achteras? de verdeling is natuurlijk het interessantst ;)


:hitit:
Ik zou het wel weten

Gr, Pim

Audi1981 25-01-2012 21:31

Ik ook :D:D:D

bigron 26-01-2012 13:15

425 kg

Zollie 26-01-2012 14:01

Passat lengterichting blokje?

Ik zou even goed kijken of je dwarligger-steunen er wel op kan bouwen...

Ruud 26-01-2012 18:18

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Deze 20v is anders behoorlijk snel.. :D












de eerste kilometer misschien, daarna is hij gewoon overleden zonder koelvloeistof. :screwy:
Vind het ook geen vergelijking een motor van een paar honderd euro en voor duizenden euro's spul om hem een beetje vooruit te laten gaan.

Als je kiest tussen wat je hebt liggen, kies je niet om dik geld uit te geven.
Kwa vermogen is de vr6 het beste, kwa inbouw is het net zoveel werk.
Van wegligging heeft bijna niemand verstand. ze hebben vaak alleen wat opgevangen.
Heb zelf een vr6 en 20vt gehad, en alles is goed te maken, mits je handig bent.

gr ruud


All times are GMT +1. The time now is 11:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.