Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car CafĂ© (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Tijdloze auto's......... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9528)

bobby-digital 07-04-2005 11:19

Tijdloze auto's.........

beste vw vrienden,

je hebt van die auto's waar je als je later oud en versleten bent het nog steeds over hebt.... oftwel de iconen van de autoindustrie.

namen die me dan te binnen schieten zijn natuurlijk de Golf 1 GTI de originele hot-hatch welke de basis is voor allee GTI's, cupra's een VVTI's van deze tijd
gelukkig ligt m'n autokennis/interesse breder als alleen vw, hier ff een paar van mijn iconen met korte uitleg:

BMW E30 M3- nog steeds prachtig model eenvoudig maar doeltreffend

Lancia Delta Intregrale evoII- rallybeest voor op straat, gaat eerder kapot dan je lief is:D

Renault 5 GT turbo- bom op wielen

VW T1 spijlbus- priceless :cool:

Lamborghini Miura- klassieker zonder twijfel een van de mooiste auto's ooit gemaakt

Subaru Impreza GTT- betaalbaar rijplezier, cult-status

Renault Clio Williams- val in catogerie hot-hatch

VW Golf 2 GTI G60- no comment:D fluiten maar
de "daytona ferrari"- miami vice ten top

Audi oer quattro- levende legende inmiddels onbetaalbaar geworden

Alfa Romeo 155 V6- prachtig model, nog betere motor

VW kever- geen uitleg nodig natuurlijk

lekker kleurtje trouwens he:P

zal er ongetwijfeld vergeten zijn, maar dit schoot me als eerste te binnen, misschien wel leuk om er een leuke lijst van te maken??

laat maar horen wat jullie icons zijn

grtz maarten

Fred 07-04-2005 11:26

Quote:
Originally Posted by bobby-digital
beste vw vrienden,

je hebt van die auto's waar je als je later oud en versleten bent het nog steeds over hebt.... oftwel de iconen van de autoindustrie.

namen die me dan te binnen schieten zijn natuurlijk de Golf 1 GTI de originele hot-hatch welke de basis is voor allee GTI's, cupra's een VVTI's van deze tijd

*Zucht*....de Golf 1 GTI is helemaal niet de basis voor de generatie *normale* auto's met iets meer vermogen dan staandaard..

Toen de Gti uitkwam waren er al zat modellen die *meer* paarden aan boord in een huis tuin en keuken model.

Zo had Renault al jaaaaaaren daarvoor de Gordini uitvoeringen, en had bv Simca al de Rallye / Ti modellen..

Dat waren pas auto's ;-)

Vergeet verder de Alfa GTV etc niet, met later als kloon de Toyota Celica ...

Richard 07-04-2005 11:29

peugeot 205 gti= ongekend weggedrag
nsu tt= geen woorden voor super
bmw 2002tti= voorloper golf gti
golf rallye= trie to be different
audi sportquattro= weergaarloos
datsun 240z= datsuns antwoord op ferrari
LUPO 3L= zuinigheid ten top :D
NSU Ro80= toonbeeld van vooruitkijken
bentley blower..supercharged screaming beast

bobby-digital 07-04-2005 11:32

Quote:
Originally Posted by Fred
*Zucht*....de Golf 1 GTI is helemaal niet de basis voor de generatie *normale* auto's met iets meer vermogen dan staandaard..

Toen de Gti uitkwam waren er al zat modellen die *meer* paarden aan boord in een huis tuin en keuken model.

Zo had Renault al jaaaaaaren daarvoor de Gordini uitvoeringen, en had bv Simca al de Rallye / Ti modellen..

Dat waren pas auto's ;-)

Vergeet verder de Alfa GTV etc niet, met later als kloon de Toyota Celica ...

toch wordt de type 1 GTI over het algemeen gezien als de standaard voor de snelle auto voor het volk, zelfs topgear is het met me eens:D maar je hebt cker gelijk het was niet de eerste

Marco 07-04-2005 11:32

Leuk topic !!

Denk dat wel al een heel eind zijn :)

Ferrari F40 - Straatracer zonder compromis

bobby-digital 07-04-2005 11:33

hoe kan ik die vergeten :redface: zal proberen bij de rest nog ff wat foto's te zoeken

Fred 07-04-2005 11:37

Quote:
toch wordt de type 1 GTI over het algemeen gezien als de standaard voor de snelle auto voor het volk, zelfs topgear is het met me eens:D

Nee het is wat het volk graag ziet.....dat noemen ze cult opbouw, als je maar lang genoeg iets roept gaat men het vanzelf geloven..

Er zijn overigens meer auto's die *eerder* als snelle auto voor het volk op de weg verschenen..

De Gti poremde zelfs niet als snelle auto...integendeel hij was ronduit saai te noemen tov van andere snelle broeders... :D :D

Allart-Ghetta 07-04-2005 11:43

Lotus Sunbeam op basis van Talbot 2.2 16V achterwielaandrijving....leuk!

http://www.classicmotor.co.uk/sunbeam.htm

bobby-digital 07-04-2005 11:44

Quote:
Nee het is wat het volk graag ziet.....dat noemen ze cult opbouw, als je maar lang genoeg iets roept gaat men het vanzelf geloven..

Er zijn overigens meer auto's die *eerder* als snelle auto voor het volk op de weg verschenen..

De Gti poremde zelfs niet als snelle auto...integendeel hij was ronduit saai te noemen tov van andere snelle broeders... :D :D

geef je helemaal gelijk, maar de type 1 blijft mijn favo:D

Richard 07-04-2005 11:45

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta

ouwe rallybak! :D

Fred 07-04-2005 11:47

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta

Kijk DAT is nou een leuke auto.....die heb ik ooit nog eens in mijn bezit gehad..

Gewoon in z'n twee weg trekken en dan 50 meter zwarte strepen op de weg...155 pk met nog geen 900 kg kenteken gewicht wil best vooruit :)

Richard 07-04-2005 11:49

arie hemmes reed er vroeger rally mee..

Dennis@polo86c.nl 07-04-2005 12:15

Als ik het goed heb was de Golf 1 GTI toch wel een van de eerste "hot-hatches".
Snelle sedans waren er natuurlijk al lang, maar de hatch-back was volgens mij een redelijk nieuwe carosserievorm in de jaren zeventig.

Quote:

Mister Cool 07-04-2005 12:15

Mercedes 190 Evo... 190 gewoon nooit echt iets gevonden ofzo, maar die taartschep en dat plastic, alles zwart, het heeft iets zo'n ding (o.a. veel pk's :D)

Mister Cool 07-04-2005 12:18

Oh, en nog iets... Schoot me te binnen, dit topic was er al...

http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=klassiekers

Fred 07-04-2005 12:20

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Als ik het goed heb was de Golf 1 GTI toch wel een van de eerste "hot-hatches".
Snelle sedans waren er natuurlijk al lang, maar de hatch-back was volgens mij een redelijk nieuwe carosserievorm in de jaren zeventig.

Nee hoor, die carrosserie vorm was er al een poosje; De Renault 16, De Simca 1100 serie enz enz

Dennis@polo86c.nl 07-04-2005 12:22

Ook in hete uitvoering?

Ik hing toen nog aan de boom, dus ik weet het ook niet allemaal :)

bobby-digital 07-04-2005 12:23

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Mercedes 190 Evo... 190 gewoon nooit echt iets gevonden ofzo, maar die taartschep en dat plastic, alles zwart, het heeft iets zo'n ding (o.a. veel pk's :D)

jajajajaja die mag niet ontbreken natuurlijk

Fred 07-04-2005 12:29

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Ook in hete uitvoering?

Ik hing toen nog aan de boom, dus ik weet het ook niet allemaal :)

Van de Renault weet ik het niet zeker, maar van de Simca 1100 had je de Ti uitvoering...opgefokt torretje, aangepast onderstel etc...

En die ging als de brandweer toendertijd... :tongue:

Mister Cool 07-04-2005 12:33

Quote:
jajajajaja die mag niet ontbreken natuurlijk

Tuurlijk niet :D, alleen ben jij vergeten het eerste type Renault 5 turbo te posten :p Die 's veel leuker :D

All times are GMT +1. The time now is 05:21.