Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Rembekrachtiger diesel vacuümpomp (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95282)

Melvin 27-01-2012 21:25

Rembekrachtiger diesel vacuümpomp
 
Bij onze Golf 1 Diesel lijkt de bekrachtiging het dan wel, dan niet te doen. De rembekrachtiger kan natuurlijk stuk of lek zijn, maar omdat het vooral de eerste tien meter voorkomt, lijkt me dat het ook de vacuümpomp kan zijn.

Hoe test ik de vacuümpomp op voldoende 'opbrengst'? Kan iemand me dat uitleggen?

René 27-01-2012 21:52

Vacuummetertje aansluiten en controleren of hij z`n vacuum houdt :)

Melvin 28-01-2012 08:41

Maar dan sluit ik nog steeds niet 1 van de 2 uit natuurlijk. Ik ga er al vanuit dat 1 van de 2 geen vacuum houdt...

Wat voor metertje trouwens en waar aansluiten, gewoon een simpele ergens tussen een leiding maken?

vw hooligan 28-01-2012 09:00

even kijken of het membraam niet lek is heb het ook gehad namelijk

heb hier even nog een complete vacuum pomp liggen gebruikt maar wel goed

mvg eric

René 28-01-2012 11:33

je kan gewoon een vacuummetertje van VDO erop aansluiten. Als je één van de 2 wilt uitsluiten moet je even de leiding op de bekrachtiger afdoppen..dan heeft die geen invloed meer.

Melvin 28-01-2012 22:56

De vacuümpomp zit direct en enkel op de bekrachtiger aangesloten, dus de bekrachtiger afdoppen? Dat betekent beiden afdoppen en dus de vacuümpomp meten.

Ik ben overigens vrij zeker dat beiden het meestal perfect doen. Als ik ga meten verwacht ik ook gewoon resultaat, dus vacuüm uit de vacuümpomp, ik voel dat het er is met remmen. Maar omdat het er soms niet is, lijkt me dat de vacuumpomp niet voldoende kan bijbenen, of zit ik dan verkeerd?

Hooligan, je hebt pb!

Johan1982MK1 28-01-2012 23:12

zit er een membraanpomp op? die zijn vaak lek en hebben weinig opbrengst.
Ik heb op meerdere mk1 diesels een vac. pomp van een golf2 gezet en werkte perfect.

Melvin 29-01-2012 10:29

Er zit de volgens mij originele pomp op. Wat is het verschil tussen beiden? In de zin van, hoe ziet dat eruit?

Melvin 29-01-2012 10:46

Toevoeging: Inderdaad is er nu een membraanpomp gemonteerd (een groot rond ding).

Dan ga ik op zoek naar een vacuumpomp van een golf 2 - het kleinere simpelere pompje die je hier zit:


Melvin 06-02-2012 17:26

Pompje gehaald op de sloop en de auto remt weer als een nieuwe, beter dan ooit tevoren!

Houd er rekening mee als je van het oude type membraanpomp naar het type op de foto hierboven overstapt, dat je dan ook het blindplaatje nodig hebt wat links van de oliefiltersteun op het blok geschroefd zit. Bij een membraanpomp heeft dat plaatje een aansluiting voor een slang naar de pomp, bij deze vacuumpomp moet dat gewoon een dicht plaatje zijn.

Thanks voor de tip Johan! Werkt perfect, kan het iedereen aanraden.

Johan1982MK1 07-02-2012 08:22

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Pompje gehaald op de sloop en de auto remt weer als een nieuwe, beter dan ooit tevoren!

Houd er rekening mee als je van het oude type membraanpomp naar het type op de foto hierboven overstapt, dat je dan ook het blindplaatje nodig hebt wat links van de oliefiltersteun op het blok geschroefd zit. Bij een membraanpomp heeft dat plaatje een aansluiting voor een slang naar de pomp, bij deze vacuumpomp moet dat gewoon een dicht plaatje zijn.

Thanks voor de tip Johan! Werkt perfect, kan het iedereen aanraden.



Geen probleem :thumbup:
Zo'n tandwielpomp is gewoon veel beter.
Was idd vergeten te vertellen dat je dat blinde plaatje ook moet overzetten :eek:

Erik Baas 28-05-2012 00:31

Ik probeer een tikkend geluid vanonder de motorkap (vooral na een koude start) te localiseren, en volgens de verkoper van mijn brik is het de vacuumpomp. Uit de voorgaande postings begrijp ik dat het dus wsch. een membraanpomp zal zijn.
* Kan die inderdaad een harde tik veroorzaken ?
* En kan ik 'm demonteren om te checken of de pomp wel echt de boosdoener is ?

Johan1982MK1 28-05-2012 08:40

Waarschijnlijk gaat dit over een transporter? dan zit je hier verkeerd. :)

Erik Baas 28-05-2012 11:47

Nou, de laatste keer dat ik keek was het toch echt nog een Golf. :p

Johan1982MK1 28-05-2012 12:05

:) omday dit namelijk bij transporter ook regelmatig voorkomt en ik t bij een golf nog niet heb meegemaakt :)

Erik Baas 28-05-2012 12:10

Okee dan: als het een Transporter was, zou ik dan de pomp kunnen demonteren om te zien of die tik idd. daaruit komt ? ;)

jorisadri 19-09-2012 10:07

Ik wil een vacuüm pomp van een golf 2 diesel op een jetta 1 zetten maar bij de jetta is er nog een extra slang van uit de karter aangesloten op de vacuüm pomp.
Wat moet ik daarmee doen?

mvg
Joris

Melvin 19-09-2012 10:17

Dat plaatje waar die slang uit het carter komt moet je vervangen voor een blindplaatje, kun je ook op de auto vinden waar je de vacuumpomp vanaf haalt.

jorisadri 19-09-2012 10:57

Oke merci. Nu heb ik de vacuum pomp er op gezet maar men probleem is nog altijd niet verholpen
De pedaal kan ik niet zo diep induwen dus ik denk dat er geen lucht in de leiding zit. Hij remt maar je moet toch al redelijk door duwen betekend dit dat men rembekrachtiger kappot is?
Kun je de rembekrachtiger van een golf 2 in een jetta 1 plaatsen?

mvg
Joris

Johan1982MK1 19-09-2012 11:32

rembekrachtiger kan idd ook stuk zijn.
Van een type 2 past alleen moet je dan het laatste stukje die aan het rempedaal zit van je oude bekrachtiger op die van de golf2 lassen.
Je zit er nl mee dat de golf1 het laatste stuk een eindje schroefdraad op zit ivm hoogte afstellen van het pedaal.
Het beste kun je 1 van een latere golf1 cabrio pakken. das plug and play.


All times are GMT +1. The time now is 08:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.