![]() |
oliefiltersteun
ik zoek een adapterplaat met termostaat voor mijn dx oliekoeler die ik op mijn gtd motor wil, nu kan ik ze niet vinden voor een jr motor maar wel voor bijvoorbeeld een vr6.
nou is mijn vraag is de olie stroming in de oliefiltersteun bij alle vag modellen het zelfde of zit daar verschil in . met andere woorden past zo'n adapter van bv een vr6 op mijn fitersteun of zijn er verschillende maten diameter oliefilters dat ik daar rekening mee moet houden? alvast bedankt voor jullie reacties :thumbup: Evert |
Ik heb zo een motorfiltersteun liggen van een KR, hier moeten 2 sensoren ingedraaid worden.. Als dit het gene zou zijn dat je moet hebben laat je mij maar iets weten..
|
ik wilde eigenlijk alleen maar weten of er overeenkomstige oliefiltersteunen zijn ,of heeft de kr steun ook 2 aansluitingen voor de oliekoelerleidingen en heeft deze een ingebouwde thermostaat voor de oliekoeler die opent bij ongeveer 80 graden
|
iemand :confused:
|
Aan de oliefiltersteun van een kr kan je geen oliekoeler hangen zo ver ik weet.. Wel hangt hier zo een sandwichpaneel aan wat ervoor zorgt dat je olie gekoeld wordt door je koelwater.
|
Quote:
die zit er bij mij nu ook al onder dat is gewoon een warmte wisselaar ik wil er een luchtgekoelde oliekoeler op hebben dat is zo'n klein radiatortje die koelt beter en blijft de watertemperatuur lager |
Quote:
Ik heb geen idee hoe je dit dan zou kunnen doen.. Ik hoop dat iemand anders het wel weet, vind het ook wel interessant voor mijn eigen motor misschien :) |
Oliefiltersteun van een EG of een DX pakken heb je gelijk thermostaat. Anders de warmtewisselaar verwijderen en er een sandwich adapter tussen monteren voor de oliekoeler.
|
Quote:
kheb nu een een adapterplaat besteld van racimex met thermostaat die er volgende week even tussen fabrieken. |
Is heel goed te doen, heb ik bij men maatje zen 16v ook gedaan.
Olie filter eraf. Moer aan de onderkant van de oliekoeler losmaken (de watergekoelde die erop zit) Waterkoeling eraf halen. Buisje uit de oliefiltersteun halen. Dikte adapterplaat opmeten en buisje inkorten en schroefdraad op tappen zodat je de nieuwe adapterplaat kan vast zetten. (lang genoeg houden zodat je ook nog je filter erop kan schroeven ) :D Dit is niet altijd nodig omdat je ook adapterplaten hebt waar schroefdraad opzit aan de onderkant om je filter er rechtstreeks op te schroeven. Ook moet je je koelwater doorverbinden of afdoppen. Of een setje slangen zoeken die geen aftakking hebben voor oliekoeling. de snelle manier is om je filter eraf te halen , dan je adapterplaat er tussen te zetten en je oliefilter er terug op. Maar dan blijft je watergekoelde oliewisselaar er ook tussen zitten. (Vind ik persoonlijk nx) EDIT ik bestel mijn spul hier => R-power |
ik heb de waterkoeler eraf gehaald dat kwam mij beter uit want:
koelbuis met aftakking verrot :( waterslang met aftakking gaar = duur :( korte waterslang (bochtje) was geknikt :( geen wateropwarming meer door hetere olie :shake: staat wel stoer dikke vette oliekoeler op een diesel :thumbup: de koelbuis en slangen had ik nog van gewone diesel dus de kosten zaten eigenlijk alleen in de adapterplaat ;) het adresje van rpower maar even onthouden net even gekeken ik ben nu ietsje meer kwijt :mad: %$##%^&* :drill: |
All times are GMT +1. The time now is 05:38. |