![]() |
startprobleem gti pl
De laatste tijd wil de golf met koude start niet blijven lopen,hij slaat direct aan maar vrijwel direct daarna zakt die weer in.
Polak hou je een teentje gas erbij blijft die niet lopen. Ik heb het geteld en gemiddeld zit ik tussen de 15 en 17 keer starten voordat die bijft lopen,zodra die eindelijk loopt moet ik hem 15 a 20 seconde op 1500 toeren houden en dan pas aanrijden anders zakt die weer in en slaat die weer af. Als de motor een beetje temperatuur erin heeft start die gewoon en loopt die prima. Ik heb een grote beurt uitgevoerd met rotor verdeler bougies brandstoffilter etc zonder resultaat. Ik heb de pomp in de tank eruit gehaald en gecontroleerd,deze ziet er goed uit. Ik heb zojuist de koudstart injectie vervangen samen met de stappenmotor,temperatuursensor en thermotijdschakelaar maar ook dit maakt geen verschil. Ook heb ik de brandstofleidingen gecontroleerd en een aantal uitgedroogde slangen vervangen. De spinnenkop met luchtweger zien er goed uit maar heb uit voorzorg alles tot en met de gasklep gereinigd,maar ook dit zonder resultaat. Ik heb de spanning op de koudstartinjector gecontroleerd met starten en daar krijg ik dan 8 seconden spanning op. Kan iemand mij verder helpen waar ik dit in moet zoeken,als ik zo door ga heb ik denk ik binnenkort ruzie met de straat en een kapotte startmotor. Alvast bedankt Harm. |
Brandstofdruk te hoog bij koude motor
Regelunit zit aan luchtfilterhuis/brandstofverdeler Met koude motor moet er meer brandstof komen,dat betekend dat de plunjer in de brandstofverdeler hoger moet komen Dat gebeurt niet als de druk te hoog is bij koude motor |
Bedankt voor de tip.
Hoe controleer ik dat?ik zie 2 stekkers erop zitten. |
Brandstofdruk is te controleren met een manometer ertussen
|
Ik ben weer verder bezig geweest met de golf,en aangezien het mischien in de brandstofdruk op de spinnenkop zou kunne zitten, heb ik de complete luchtweger gewisseld met een van een andere pl.
Ook dit je raad het al geen verschil. Nu kwam ik erachter dat de injectoren los zitten in het spruitstuk en waarschijnlijk valse lucht trekt. Dit heb ik gecontroleerd met remmenreiniger en deze lekken inderdaad. Ivm een zwetende kleppendekselpakking en een (in mijn ogen) prutser die de helft van de inlaat al eens los heeft gehaald alleen alles afgesmeerd heeft met vloeibare pakking heb ik alles maar los gehaald en gereinigd en overal nieuwe pakkingen tussen gezet. |
nu ben ik alleen op het volgende probleem gestuid:
1 van de injector pijpjes is afgebroken en de rest is allemaal aardig versleten alleen heb ik via de dealer alles wat met de injectoren te maken heeft nieuw besteld maar kreeg de mededeling dat op een paar o-ringen na niks meer leverbaar is. Heeft iemand een suggestie waar ik deze onderdelen vandaan kan halen? Ook heb ik het startprobleem waarschijnlijk gevonden: In de inlaatbuizen zitten gaatjes voor de koudstartinjector waar de brandstof de inlaat in kan, maar bij de 3e cilinder zit geen gat. Ik heb al gekeken of deze dicht zat maar er zit gewoon geen gat, productiefout? Ik heb nu zolang een 42mm inlaattraject erop gezet om tijdelijk vooruit te kunnen en hij loopt al een heel stuk beter. Iemand dit ooit eerder gezien? |
All times are GMT +1. The time now is 09:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.