Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   polo 1300 carb in golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=96667)

outlaw83 26-02-2012 16:46

polo 1300 carb in golf 1
 
Hallo allemaal , net voorgesteld en gelijk een brandende vraag.
Aangezien ik met een vorig project veel gezever heb gehad met de pietluttige RDW hoorde ik vd week een verassende melding.
Ik heb t blok van mn type I uit 83 aan gort en dat was een 1100tje...wilde eigenlijk wat meer vermogen maar niet t bovenstaande gezever met de RDW en nu vertelde mij een andere vw-gek dat een blok van een 1300 polo uit dezelfde periode probleemloos in een golf I past op de bestaande motor- en baksteunen zolang ik maar de blokken gebruik die aan het in te bouwen blok gebruikt worden?
Is dit bij iemand bekend of heeft iemand hier ervaring mee?
Da-s toch weer 200cc erbij zonder problemen als t zou werken :thumbup:
Ik hoor t graag en grtz ,

Nils

Tjaap 26-02-2012 16:47

De RDW is een stuk losser geworden de laatste jaren hoor. Je kunt er bijna alles indonderen nu.

dekilo 26-02-2012 17:45

Er zullen altijd wel dingen zijn die aangepast moeten worden.
Ik ben van een 1100 GG motor naar een 1100 FA motor gegaan en er waren ook behoorlijk wat kleine dingetjes die aangepast moesten worden.
Uitlaatspruitstuk was anders, uitlaat paste niet meer.
Aansluiting schakelstangen waren anders pijpje van uitlaat naar carb moest dicht gelast worden. en nog een paar dingetjes.

outlaw83 27-02-2012 00:12

Quote:
Originally Posted by dekilo
Er zullen altijd wel dingen zijn die aangepast moeten worden.
Ik ben van een 1100 GG motor naar een 1100 FA motor gegaan en er waren ook behoorlijk wat kleine dingetjes die aangepast moesten worden.
Uitlaatspruitstuk was anders, uitlaat paste niet meer.
Aansluiting schakelstangen waren anders pijpje van uitlaat naar carb moest dicht gelast worden. en nog een paar dingetjes.

Mjaah weet je...ik denk dat je een hoop dingen kunt opvangen door t originele wat daadwerkelijk bij de motor hoort te gebruiken zoals motorsteunen,baksteunen,aandrijfassen,spruitstuk etc.
Mocht de uitlaat niet passen dan is dr altijd wel een bochtje te maken of zelfs flexibel (zit ook onder type I origineel) dus daar ben ik niet zo bang voor.
Ooit toen ik nog een dummy was (niet dat ik nu pro ben maar ergens tussenin :tongue: ) kocht ik een 1600 blok van een cabrio...is ook type I alleen....zucht...verderneuzen had me veel geholpen want qua techniek was t een type II :mad: !
Die fout wil ik nu uitsluiten eer ik op zoek ga naar zo-n blok en aangezien ik niet zo-n geweldige lasser bent begin ik niet aan de motorsteunen om te lassen...vandaar op zoek naar een betere pasklare oplossing.
Maar ik sta open voor ideeën en suggesties....

De Pul 27-02-2012 05:06

Kijk anders even in mijn wagenpark-topic wat ik in mijn 1.1 had hangen;)


All times are GMT +1. The time now is 15:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.