Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Eigen setje adjusters bevestigd (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9850)

vwcrewcab 17-04-2005 22:17

Eigen setje adjusters bevestigd
 
Eindelijk is het dan zo ver, mijn adjuster zit op m'n vooras vast.

Het resultaat.





Split52 17-04-2005 22:35

Go ziet er erg creabea uit!
3 standen Adjuster... Normaal, Laag, Niet meer te rijden.
Gaat dit wel houden? Ach je zult er wel overnagedacht hebben...
Leg eens uit hoe het zou moeten werken, snap het niet helemaal eigenlijk!

Golfbal 17-04-2005 22:44

Ik zou persoonlijk ook niet zo'n vertrouwen hebben in het daarboven gestelde laswerk.
Doe het wel goed voor je het weet zit je met je bek op het asfalt en dan breng je jezelf én anderen alleen maar in gevaar... Goedkoop is vaak duurkoop!

Waldorf 18-04-2005 07:07

Er zal best wel over nagedacht zijn. Ik heb vertrouwen in je Frederic. Alleen jammer dat je maar 3 standen kent.

vwcrewcab 18-04-2005 10:12

OK, een schoonheids prijs zal het niet winnen, maar ik kan je garanderen dat het niet naar de kl*ten zal gaan!!!!
De platen zijn van 4 mm dik staal, en de lassen zullen het ook niet zomaar begeven.
(moet wel even zeggen dat dit het eerste setje is en dat ik bijna niks thuis kan maken, vandaar ook de drie standen ik mocht niet meer verder gebruik maken van kolomboor machine, vandaar alleen deze standen.)

Werking: tussen de 2 gebogen plaaten komt een blokje met een horizontaal en een vertikaal gat, door het vertikale gat gaat een bout die het verenpakket vast houd, en door het horizintale gat daat een bout die weer door de gaten in de gebogen platen gaat die alles op een vaste positie houd.


(Ps. had ik ook maar een Mcgyver :cool: ;) )

vwcrewcab 21-04-2005 11:25

Dit zal toch wel werken???!!!






vwcrewcab 21-04-2005 19:01

Quote:
Originally Posted by skywalker
Vast wel, maar zet er wel een zelfborgende moer op!



Nog niet, maar die moet ik nog ff halen.

Dit waren alleen ff moeren voor het "totaal plaatje"!!!

lowrider 21-04-2005 22:35

waarom niet effe die gaten met elkaar verbonden ?,( sleuf gemaakt) dan had je traploos geweest.
Ik zou zeggen zet je as in elkaar en ga meten , als je de adjuster een cm verzet dan gaan de draagarmen veel meer dan 1 cm omhoog cq omlaag.( zeker 5 cm)
Nu zul je zien dat et net teveel verlaagt in het middelste gat waardoor je weer terug bij af bent.


Kijk , het is veel werk om je as eronder weg te halen en weer terug te plaatsen. Straks is het resultaat niet voldoende en kun je weer opnieuw beginnen .
dus maak iets wat traploos is ......

lowrider 21-04-2005 22:41

Quote:
Originally Posted by skywalker
Eerlijk gezegd evenaart hij deze niet:




deze werkt ook niet geweldig , want je bout met ring klemt op glad metaal in de richting waar de krachten ook op staan ,je kunt dit nog zo strak aandraaien maar het zal in de loop der tijd verschuiven .( je komt dus steeds lager)
Mensen reken dat er enorme krachten op komen ga maar na , je draagarmen werken als HEVEL.
als je stilstaat valt et wel mee , maar als je rijd dan heb je kuilen enzo.....

okee hier is aleen de bovenste verstelbaar dus zal wel iets meevallen , maar toch .......

krukab 22-04-2005 07:59

Quote:
Originally Posted by lowrider
deze werkt ook niet geweldig

Rij er al 6jaar mee zonder dat hij ook maar één mm verlopen of verschoven is ;)


Quote:
Originally Posted by lowrider
want je bout met ring klemt op glad metaal in de richting waar de krachten ook op staan

Gaat eens heel gauw deze topic lezen,dan zie je dat het torsieblok ook haaks wordt ingezaagd.


Door de bout nu aan te draaien spant het torsieblok zich ook nog een keer in de torsiebuis.
Door nu de "dwarse" bout met zelfborgende moer (in de "hoepels") ook goed vast te draaien borg je alles voor een tweede keer.



Quote:
Originally Posted by skywalker
Volgens mij is dit niet glad, maar gekarteld, als je goed kijkt kun je het zien.

Het hoort glad te zijn,maar de sleufgaten worden stukje voor stukje gestanst,vandaar de karteltjes.



@vwcrewcab,jouw adjuster gaat ook goed werken,geen probleem ... in de praktijk
wordt je bus toch 1x op hoogte gezet,daarna -vaak- nooit meer ;)

vwcrewcab 22-04-2005 10:36

Kan idd wel eens vervelend uitpakken met maar 3 standen Misschien toch een goeie tip om nag een paar standen bij te boren :rolleyes: ), maar dit is de eerste die ik eens geprobeerd te maken heb, dus ik ben benieuwd naar het resultaat. Ben nu m'n as even een kleurtje aan het geven en dan kan hij weer terug onder mijn bus.

Eerst snapte ik de werking van een Foksy adjuster niet, vandaar dat ik die ook nie gekocht heb en zelf maar wat ben gaan maken, maar na de duidelijke topic van Kruk@b, heb ik die mening toch maar herzien, het is idd misschien wel bijna de makkelijkste oplossing voor het verlagen.

Trouwens, als ik m'n as weer terug in elkaar ga zetten, dan lijkt het me verstandig om om de torsieveren weer lekker in het vet te zetten, maar kan dat met gewoon kogellager vet van "kroon"???

lowrider 22-04-2005 15:36

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Rij er al 6jaar mee zonder dat hij ook maar één mm verlopen of verschoven is ;)



Gaat eens heel gauw deze topic lezen,dan zie je dat het torsieblok ook haaks wordt ingezaagd.


Door de bout nu aan te draaien spant het torsieblok zich ook nog een keer in de torsiebuis.
Door nu de "dwarse" bout met zelfborgende moer (in de "hoepels") ook goed vast te draaien borg je alles voor een tweede keer.




Het hoort glad te zijn,maar de sleufgaten worden stukje voor stukje gestanst,vandaar de karteltjes.



@vwcrewcab,jouw adjuster gaat ook goed werken,geen probleem ... in de praktijk
wordt je bus toch 1x op hoogte gezet,daarna -vaak- nooit meer ;)

mja zo werkt et wel , ik meende dat hij alleen vast zat met die ene bout


All times are GMT +1. The time now is 04:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.