Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   1.9d 1y brandstofpomp aansluiten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99221)

EDmk1 26-04-2012 16:14

1.9d 1y brandstofpomp aansluiten
 
Ik heb t volgende probleem,
in mn t3 heb ik een 1.9d gehangen uit een seat inca.
nu heb ik compleet de motor met pomp overgebouwd maar logischerwijs zit er meer elektronica op.
Kan iemand vertellen hoe je de sensor/schakelaar aansluit die tussen de verstuiver leidingen zit(geelgroen/geelwitte draad)stop klep en de rest heb ik aan gesloten maar de bus blijft niet lopen.
ook zit er onder op de pomp een sensor met 2 draden bruin en zwart..deze worden duty/cycle aangesloten normalerwijze dus op dit moment heb ik ze afgetapet.
Hoop op een reactie!!!???
mvg emiel

De Pul 26-04-2012 19:26

Daar heb je de kabelboom en het regelapparaat voor nodig,is een halfelektronische pomp.

sciroccoGTII 26-04-2012 20:38

Freddy Visser uit Twijzelerheide kan deze pomp wel voor je ombouwen zodat je deze regeling niet nodig hebt, en ook een stukje vlotter maken eventueel.

De Pul 26-04-2012 20:43

ben wel benieuwd hoe hij de vervroeging ombouwt dan maurits;)

Johan1982MK1 27-04-2012 08:24

:D
Quote:
Originally Posted by De Pul
ben wel benieuwd hoe hij de vervroeging ombouwt dan maurits;)

Ik zou gewoon het kabelboompje gebruiken als ik jou was. Dan werkt alles ook naar behoren

sciroccoGTII 29-04-2012 11:09

Quote:
Originally Posted by De Pul
ben wel benieuwd hoe hij de vervroeging ombouwt dan maurits;)



Welke vervroeging Gerben?? :D

Heb ik dus niet meer pomp is zo afgesteld dat hij warm goed loopt, koud nagelt die dan ietwat. Pomp is omgebouwd dmv andere plunjers, extreme LDA etc.. Nu nog een andere koppeling std houd het bij lange na niet.

EDmk1 29-04-2012 11:37

geel draad en groen gele draad op de spanning van de afsluiter, de rest niet aansluiten(choke kabel kan evt aan de vervroeging links van de pomp) en hij loopt prima(stationair toerental ietsie terug draaien evt).
enigste probleem is dat de motorkap niet meer past.

De Pul 29-04-2012 15:47

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Welke vervroeging Gerben?? :D

Heb ik dus niet meer pomp is zo afgesteld dat hij warm goed loopt, koud nagelt die dan ietwat. Pomp is omgebouwd dmv andere plunjers, extreme LDA etc.. Nu nog een andere koppeling std houd het bij lange na niet.

haha,mooie oplossing voor dagelijks gebruik dus:D:D

De Pul 29-04-2012 15:50

Quote:
Originally Posted by EDmk1
geel draad en groen gele draad op de spanning van de afsluiter, de rest niet aansluiten(choke kabel kan evt aan de vervroeging links van de pomp) en hij loopt prima(stationair toerental ietsie terug draaien evt).
enigste probleem is dat de motorkap niet meer past.

ik heb vorige week de motor van iemand's t3 klaargemaakt,die was ook zo omgebouwd naar 1.9,die motor liep als een krant en liep ook nog onzuinig met zo'n half aangesloten pomp.dat moet je niet eens willen.eerste wat ik heb gedaan is een 1.6d pomp zoeken in het hok,die zit er nu op.

EDmk1 01-05-2012 17:52

ik moet zeggen dat de 1.9 stukken beter loopt dan de 1.6 en ik rijd nu bijna 100 km verder op een tank diesel. is idd voor dagelijks gebruik. Als ik weer eens tijd over heb misschien de 1.6 pomp er op zetten. lijkt ie weer origineel en dan pas mijn motorkap weer..
tot die tijd blijven duimen dan ie niet als een krant gaat lopen

De Pul 01-05-2012 21:21

ook met 1.6 pomp loopt een 1.9 stukken beter dan een 1.6.


All times are GMT +1. The time now is 09:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.