Beste forumleden,
Sinds kort ben ik een nieuw project gestart. Na heel lang zoeken heb ik eindelijk een origineel GTD motorblok kunnen vinden met de code CY. Waarom? Ik heb in het verleden een MKI gehad, daar wilde ik een goede diesel inbouwen, MKI is nu weg maar de motor nog aanwezig aangezien ik in de toekomst toch graag een MKI GTD erbij wil hebben.
Bij aanschaf van het blok ben ik vanuit gegaan dat het een optimaal blok was, althans werd mij gegarandeerd omdat ik er een hoop centen voor betaald had. Nu na 3 jaar eindelijk de stap weten te zetten om het blok op te frissen ben ik erachter gekomen dat de kop stuk is en verder mankeert er meer. De foto's volgen later.
Mijn plan is nu ( en daarbij hoop ik op jullie kennis en vaardigheid):
- Motorblok gedeeltelijk reviseren
- Motorblok(delen) tunen
Ik heb niet veel ervaring wat betreft aanpassingen om het beter en sneller te laten maken, vooral met gebruik van de moderne technieken en verbeterde onderdlenen die ik kan toevoegen aan dit blok. Om een voorzetje te geven, ik zat zelf te denken aan:
Brandstofpomp
Noozles
Kop
Nokkenas
Oliepomp
Turbo
Zuigers
Lagers
Denk ook aan de deskundigheid van de jongens die in de revisie zitten en de tuners onder ons.
Graag jullie reactie (tips en advies)
Gr Jim