View Single Post
  #2  
Old 29-12-2004, 15:19
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Lightbulb

Quote:
Originally Posted by Dienjo
(...)Waar moet ik precies naar kijken?...
Je kan toch ook de versnellingspook afstellen?, als je hem in de 2e versnelling zit?...
Of de kabels beter afstellen?


Je kunt die pook afstellen door de twee bouten los te draaien onderaan de pook. Hoe de afstelling precies werkt weet ik zo niet exact. Staat wel omschreven in de reparatiehandleidingen die in de handel zijn (zoals de Haynes en de Bentley).

Ik betwijfel of dit probleem wordt veroorzaakt door de afstelling van de pook. Ik vermoed dat het eerder iets met de bak te maken heeft. De reden waarom het bij een lagere buitentemperatuur meer speelt ligt ws aan de temperatuur van de versnellingbak olie. Je zou deze olie kunnen vervangen, ik heb van diverse mensen gehoord dat het vervangen van de olie bepaalde bak-kwaaltjes kan verhelpen! De kans is groot dat de olie sinds de productie van de auto nooit is vervangen omdat deze 'levenslang' mee zou gaan (de verwachting was dat ie zo ongeveer na 10 jaar niet meer zou leven, vandaar :biggrin: )

Overigens: de enige kabel die je zult vinden in verband met de versnellingsbak is de koppelingskabel. Het schakelen wordt geregeld met een stang die loop van de cabinevloer naar de bak.


groet,

Vincenzo
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote