View Single Post
Old 05-10-2010, 16:02
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru

Default Car wrapping / auto foliën

Ok, ik heb nu een maand of wat een Lupo en ik vind het een heerlijk karretje.
Afgelopen weekend alleen bij het schoonmaken met een hogedrukreiniger de blanke lak van het dak en de motorkap naar de eeuwige jachtvelden geholpen.
Gezien de prijs van een Lupo geen zin om alles opnieuw te laten spuiten dus maar eens op zoek gegaan naar autofolie omdat ik toch al met het idee zat te spelen om het standaard rood op de een of andere manier te veranderen.

Nou ben ik na een dag zoeken tegen folie aangelopen wat zowel goed te herpositioneren is dmv. een verfbrander/föhn en wat ook nog 7 jaar mee gaat.
Dus een paar stalen op laten sturen en waren vandaag binnen: mat wit en jade groen metallic. Ik geloof dat de metallic versie het goedkoopst is, en deze ziet er erg goed uit dus ik denk dat dit 'm gaat worden. Kleur lijkt het meest op dat lichte groen van een Passat, maar ook wel op de kleur van de Lupo hieronder, alleen zit er denk ik iets meer blauw door. Mooie glans, niet super egaal en glad maar voor het doel meer dan prima.

Nou kon ik nergens op Volksforum iemand vinden die een hele auto zelf heeft gewrapped (wat een verschrikkelijk woord) maar er zijn wereldwijd wel wat mensen die het hebben aangedurfd dus ik trek ook maar de stoute schoenen aan.
Tot nu toe weet ik dat alles echt enorm schoon moet zijn voor je eraan begint, dat het goed is als de temperatuur vrij hoog is in de ruimte waar je gaat plakken en dan zou je met heel veel geduld en rust paneeltje voor paneeltje alles netjes moeten kunnen stickeren.
Lijkt mij erg leuk omdat een Lupo redelijk klein en overzichtelijk is dus sowieso als eerste poging (ik heb nog een T3 staan waar ik hetzelfde mee van plan ben/was) nog redelijk behapbaar.

Misschien zijn er meer mensen die hier mee bezig zijn, of die tips en tricks hebben en die in deze thread willen posten.

Ik moet nog even een datum prikken om te gaan beginnen maar zo gauw de vellen binnen zijn zal ik wat foto's posten.

Huin
Reply With Quote