
17-10-2010, 09:48
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
|
|
Die scheurtjes tussen de kleppen komen heel vaak (lees; altijd..)voor, als ze niet te diep zijn en /of richting de voorkamers ingescheurd zijn, is er niks aan de hand. Ik heb mijn cilinderkop met zulke scheurtjes zelfs laten reviseren en rijd er nu al zo'n 23.000 km mee, met 1,5 bar turbodruk en absoluut geen problemen.
De SB/RA en 1V hebben naar mijn weten altijd hydraulische klepstoters. De CY niet altijd en als de jouwe dat niet heeft, passen die koppen ook niet. Anders wel.
Heb me laten vertellen door een revisiebedrijf bij mij in de buurt dat er wel verschillen tussen de koppen zit, maar dat deze minimaal zijn. Meen dat er iets verschil zit in de klepdiameters. Zijn (volgens hem) nauwelijks te merken.
Welke turbo ga/wil je monteren? Een watergekoelde kleine (SB / RA) of een ouder type die veel groter is. Ik kan je wel zeggen dat er hierdoor veel verschil in te voelen is qua powerband, koppelkromme en motoreigenschappen.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
|