View Single Post
Old 01-11-2010, 00:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by gti-er
eigenlijk komt het hier op neer:
- afspraak maken RDW doe je dit rijdend dan een 1dags kenteken aanvragen (maar tegenwoordig kun je zonder afspraak komen)
- Je kunt ook evt. invoeren zonder keuren en alleen een kentekenkeuring laten doen en dan zelf je APK regelen.
- keuringskosten betalen van 100,25!
- aangifte-papieren invullen bij de Douane, formulier te downloaden op de site van de RDW (douane zit bij de RDW in!)
- Dan de mensen bedanken en wachten op je kentekenpapieren (4 werkdagen hooguit!)
- En dan APK laten keuren!

Dat formulier heb ik niet eens ingevuld.

Ben naar de site van het RDW gegaan, heb het plaatselijke RDW station geselecteerd en een mail gestuurd voor een afspraak.

Mailtje terug gekregen met de datum en tijd erin (binnen een week kon ik terecht) en gelijk het eendagskenteken aangevraagd. Je krijgt dan je kentekenbewijs voor die dag thuisgestuurd, plaatjes moet je dan effe zelf maken (gewoon stuk wit karton is genoeg).

Vervolgens naar RDW voor het invoeren (en eventueel APK als je wilt). Ze noteren chassisnummer, cilinderinhoud, kleur, dat soort dingen, en meten zaken als wielbasis op. Daarna kun je wat papieren aan de balie ophalen nadat je de honderd euro betaald hebt.

Loket van de belastingdienst zit ernaast, maar voor een auto van die leeftijd is het meer een formaliteit. Ik hoefde enkel de gegevens in te vullen van wie ik de auto had gekocht, mijn gegevens en het chassisnummer van de auto volgens mij. That's it.

Papieren waren 'n paar dagen later binnen, de platen heb ik dezelfde middag nog gemaakt (kosten waren zo'n 25 euro).

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote