View Single Post
Old 05-11-2010, 16:50
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore

Welkom Jarno,

Ik zou me verhaal ook even in het voorstel topic zetten en dit verhaal inkorten met enkel de directe vragen die je hebt.

Hierbij mijn ideen

Als eerste zal ik de naden die gelast zijn waar waarschijnlijk alweer wat vliegroest zit eerst met een roest omzettend middel zoals fertan of rx7 ( waar ik goede verhalen over gehoord heb maar zelf geen ervaring mee heb ) behandelen. Dan kun je er voor kiezen om een mooie laag kit aan te brengen waarna je met je vinger in de dreft of ander afwasmiddel gaat zodat je gemakkelijk de kit vlak krijgt.
Daarna een hele goede primer of meni er overheen zodat het compleet geseald zit want waar zuurstof kan komen kan vocht komen dus roest.

Onderkant natuurlijk behandelen ! Steenslag etc verzorgen direct weer putjes en roest lijkt mij.

Als je je wagen willt rollen hoeft hij echt niet kaal tot op het ijzer. Het ligt er aan hoe strak je het wilt hebben !
Er zijn mensen die de auto alleen wassen en daarna al gaan rollen maar ik denk dat als je met een scotsch brite schuurspons icm een ontvetter de boel lekker ruw maakt dat je resultaat er wel zal zijn.

Ik ben geen expert op het gebied van de zaken hierboven omschreven en al helemaal geen kever kenner maar ik geef je gewoon mijn ideen op je vraag.

En ga eens een weekendje topics van projecten lezen en op het forum rond kijken... Informatie en inspiratie zat !

Succes !
Reply With Quote