View Single Post
  #7  
Old 12-11-2010, 23:30
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by d-ick
je moet dan het tuitje van de kitpatroon onder je rubber steken en dan voorzichtig kittend om je rubber heen lopen.Het overtollige kit haal je weg met terpentine.misschien is het handig om met afplakband langs je rubber te plakken,daarna kitten,dan trek je de meeste overtollige kit eraf.Let wel op dat je geen verlijmde kit gebruikt anders heb je een probleem met de ruit demonteren.


Precies Dick. Denk dat ik het beste die speciale raamrubber kit kan gebruiken, heb dat spul ooit al eens in kokers bij Brezan ofzo gehaald, ik heb het niet meer maar hun vast nog wel. Dat spul was ook bij verwijderen vrij goed los te krijgen en restjes te verwijderen.

Quote:
Originally Posted by d-ick
Basislak zonder blanke lak is niet bestand tegen weersinvloeden dwz vocht kruipt er gewoon doorheen.Succes verder,je hebt weer wat te doen met het weer wat nu valt


Yep dat kun je wel stellen inderdaad
Eerst maar eens kit halen, binnen zetten en droog zien te krijgen.

Quote:
Originally Posted by JerryGT
Als je de buitenkant afkit moet je ook de binnekant doen. Anders blijft het water er tussendoor komen.


In de vorm van condenswater van binnen bedoel je Jerry? Als hij van buiten dicht is kan het daarvandaan immers niet meer naar binnen of er tussendoor komen toch?

Quote:
Originally Posted by JerryGT
Het beste is even de ruit er uit halen en kijken wat er aan de hand is, vaak een kwestie van goed schoonmaken en met vaseline weer terug plaatsen.


Normaal wel het beste inderdaad dat ben ik met je eens Jerry maar wat ik al zei, hij moet er tzt toch uit voor compleet overspuiten en met het weer en de temperatuur nu zou de ruit (rubber stug) kunnen knappen. Ik zou het of buiten of in een onverwarmde garagebox moeten doen nu, vandaar dat ik even een voorlopig iets wil doen als kit. Al is het maar tot volgende zomer.

Quote:
Originally Posted by J.v.G
ik ben het tog met JerryGT eens aangezien het raam tog in een rubber zit is het zo gebeurt.


Er uit halen zou ook beter zijn inderdaad maar zie boven.
O en nagenoeg alles met de m'n daily lukt me wel vrij vlot maar raam en rubber er even uithalen niet zo vlot Zeker niet met het koude stijve rubber nu en toch raam en rubber heel houden Bij mij dan want zo vaak haal ik geen voorruiten er uit

Thnx voor de replies
Joop.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote