15-11-2010, 12:41
|
VW Guru
|
|
|
|
Homokineten?
Ik heb een probleempje met mijn golf 1 diesel (1982) en weet eigenlijk niet precies wat het kan zijn, dus daarom vraag ik het hier even. Het is een tweeledig probleem. Het eerste punt is: als ik met lage toeren een scherpe bocht inga bonkt er iets, en het lijkt mij dat dit in de aandrijving zit. In een lagere versnelling dus met meer toeren lijkt het minder erg. Het tweede punt is: als ik in de eerste versnelling weg wil rijden (met de wielen recht of schuin) dan bonkt er ook iets en lijkt zowat heel de motor/auto mee te schudden. Het probleem doet zich eigenlijk vooral voor als het winter wordt en het buiten kouder is. In de zomer merk ik er niet echt iets van, alhoewel het wel steeds eerder merkbaar wordt en de verschijnselen ook erger worden.
Heeft er iemand al ooit iets vergelijkbaars meegemaakt en hoe is dit toen opgelost? Ik zit er zelf aan te denken om de buitenste homokineten te vervangen ivm het probleem van het bonken in de bochten, maar ben niet helemaal zeker dat dit de oorzaak is.
Kawasaki Z750 2010
|